هوش مصنوعی

هایپر پرو چیست؟ معرفی پلتفرم هوش مصنوعی و وب ۳ ارزهای دیجیتال

«این سوال را درنظر بگیرید، آیا ماشین‌ها و هوش مصنوعی قادر به فکر کردن هستند؟» ۵۰ سال قبل آلن تورینگ (پدر هوش مصنوعی) این جمله را گفت و حالا نه‌تنها هوش مصنوعی فکر می‌کند و به ما جواب می‌دهد بلکه با دیگر تکنولوژی‌های پیشرو ترکیب می‌شود تا زندگی ما را دگرگون کند. یکی از همین پروژه‌های هوش منصوعی هایپرپرو است که بلاکچین، وب ۳ و AI را ترکیب کرده تا کاربران استفاده بیشتری از هوش مصنوعی در ابزارها و اپلیکیشن‌های دیفای داشته باشند. کاربردهای این پروژه به همین یک مورد ختم نمی‌شود و اگر شما هم نسبت به این پروژه جدید و جذاب کنجکاو شدید با ما در بلاگ والکس همراه باشید تا Hyperpro AI را بررسی کنیم.

هایپرپرو چیست؟

هایپرپرو یا Hyperpro AI پلتفرمی است که قصد دارد تا بلاکچین و هوش مصنوعی را برای ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کاربردی ترکیب کند. از استراتژی‌های معاملاتی خودکار، بازار خرید و فروش غیرمتمرکز، املاک و مستغلات و گردشگری گرفته تا دیگر فناوری‌ها، همگی از کاربردهای این پروژه هستند.

پلتفرم هایپرپرو

به بیان دیگر این پروژه شبکه‌ای غیرمتمرکز و مبتنی بر وب۳ را برای روش‌های درآمد غیرفعال ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها و بدون فعالیت مستقیم در این حوزه‌ها به درآمد برسند. حتی اگر به این بازارها علاقه ندارید هم می‌توانید از استراتژی‌های معاملاتی خودکار این برنامه استفاده کرده یا حتی با دسترسی به قدرت محاسباتی ایمن و کم هزینه یک چارچوب وب ۳ برای خود ایجاد کنید.

تاریخچه هایپرپرو؛ عمری کوتاه اما ارزشمند

شاید فکر کنید اولین بار ایده‌ی هایپر پرو در زمان ترند شدن ChatGPT و هوش مصنوعی به ذهن بنیان‌گذاران این پروژه خطور کرد اما نه، اولین قدم‌های Hyper Pro و فاز یک آن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ رقم خورد و تیم توسعه‌دهنده کار خود را با تحقیقات در حوزه وب ۳، بررسی ایده‌ها و محصول شروع کرد. در فاز دوم یا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ وایت پیپر این پروژه نوشته شد و توسعه‌دهندگان کار خود را برای تست و خلق قراردادهای هوشمند، نمونه‌های اولیه NFT توسعه برند و ساخت جامعه برای طرفداران آغاز کردند. اندکی بعد و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ فاز سه هایپرپرو آغاز شد و قرارداد هوشمند آن روی شبکه اصلی راه‌اندازی شد تا این پروژه به وضعیت فعلی خود یعنی پیش‌فروش توکن بومی برسد.

معرفی تیم توسعه‌دهنده هایپرپرو

با توجه به هدف بزرگ Hyperpro AI و ماموریت سنگینِ ترکیب کردن تکنولوژی‌های مهم و پیچیده‌ای همچون هوش مصنوعی، بلاکچین و وب ۳، احتمالا انتظار دارید که تیم توسعه‌ی این پروژه از چند عضو رده‌بالا و چندین کارمند در پست‌های مختلف تشکیل شده باشد اما اینطور نیست. با توجه به سایت رسمی پلتفرم هایپرپرو، تیم توسعه‌دهنده‌ی آن تنها از سه نفر تشکیل شده و هرکدام از آنها وظایفی را برعهده دارند که عبارت است از:

نام اعضامسئولیت
جوینال (Joynal)توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس
پنسی (Pancy)مارکتینگ و بازاریابی
جیمی (Jamie)مدیر شرکت

توجه کنید از این سه نفر، تنها یکی از آنها یعنی جوینال تصویر واقعی دارد و حتی تصویر یا نام و نام‌خانوادگی دیگر اعضا موجود نیست که همین موضوع برخی از کاربران را ناامید می‌کند.

تیم Hyperpro

معرفی ارز و مجموعه NFT هایپرپرو (HPO)

همچون بسیاری از پروژه‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال، هایپرپرو هم ارز بومی خود را راه‌اندازی کرده که HPO نام دارد. در حال حاضر این ارز به‌صورت کامل عرضه نشده و در مرحله پیش‌فروش قرار دارد و هر واحد از آن با قیمت ۰.۰۰۶۹ دلار به فروش می‌رسد تا سرمایه‌ی موردنظر پروژه جذب شود. این ارز روی شبکه اتریوم و استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده و کل عرضه آن ۲ میلیارد واحد است. این توکن در دسته ارزهای حاکمیتی قرار می‌گیرد و خرید HPO امکاناتی را برای کاربران فراهم می‌کند که به شرح زیر هستند:

  • حق رای و امکان مشارکت در تصمیم‌های پروژه
  • توزیع ۲ درصد از کارمزدها بین هولدرهای HPO و درآمد غیرفعال
  • قابلیت استیک ۱ و ۱۲ ماهه ارز HPO با سود ۹ درصد سالانه
  • مشارکت در تامین نقدینگی استخرها و کسب پاداش
  • دسترسی به توکن‌های NFT

مجموعه NFT هایپر پرو نیز یک نسخه محدود از توکن‌های NFT این پروژه است که به هولدرهای رمز ارز HPO اختصاص دارد. دستیابی به این توکن‌های NFT مزایای منحصربه‌فردی دارد که عبارتند از:

  • دسترسی زودهنگام به دورهای پیش‌فروش ارز
  • دریافت پاداش و توکن‌های اضافی هنگام پیش‌خرید
  • عضویت VIP در باشگاه سرمایه‌گذاری هایپر پرو
  • اولویت دسترسی به ایردراپ‌ها
  • دسترسی به هدایای انحصاری ویژه

مجموعه NFT HPO از ۱۰ هزار کارت و مجموعه‌ی A. I NFT از ۸ هزار توکن تشکیل خواهد شد.

بررسی هدف‌ها و ویژگی‌های هایپرپرو

ماموریت و هدف اصلی هایپر پرو، راه‌اندازی مجموعه کاملی از اپلیکیشن‌های دیفای با استفاده از هوش مصنوعی، پاداش دادن به سرمایه‌گذاران و همراهی با رشد صنعت ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به همان ابزارهایی دسترسی داشته باشند که شرکت‌های مشهور جهانی از آنها استفاده می‌کنند. Hyperpro AI در کوتاه‌مدت روی توسعه هوش مصنوعی و جامعه اطلاعاتی خود تمرکز خواهد کرد تا چارچوبی ایمن از ارزهای دیجیتال و وب ۳ برای کاربران فراهم کند. همین چشم‌انداز منجر شده تا هایپرپرو سه ویژگی اصلی داشته باشد که به شرح زیر هستند.

تمرکززدایی

هایپر پرو چارچوبی را برای وب ۳ ایجاد می‌کند که هدف آن دسترسی تمام صنایع به قدرت محاسباتی با کارایی بالا، هزینه‌ی کم و ایمن است. بدین ترتیب هرکسی قادر خواهد بود تا از این قدرت محاسباتی برای بهبود خروجی استفاده کند.

تمرکززدایی

حفظ حریم خصوصی کاربران

قراردادهای هوشمند کاربرد چشمگیری در پروژه هایپر پرو دارند که یکی از این کاربردها، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و اطلاعات کاربران است. قراردادهای هوشمند این پروژه امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربر را تضمین کرده و به جذب مخاطبان جدید کمک می‌کنند.

بازار خرید و فروش منحصربه‌فرد

بازار خریدوفروش منحصربه‌فرد هایپرپرو یک برنامه غیرمتمرکز است که خدمات هوش مصنوعی موجود را برای کاربران فهرست کرده و به آنها کمک می‌کند تا با آنها در تعامل باشند و بهترین را انتخاب کنند.

هایپرپرو چه امکاناتی دارد؟

هایپر پرو اگرچه در ابتدای مسیر خود قرار دارد اما حتی در همین روزهای اولیه هم امکانات مناسبی را برای کاربران فراهم کرده و اهداف بزرگی در سر دارد تا به افزایش درآمد کاربران کمک کند. این امکانات به شرح زیر هستند.

استراتژی‌های ترید خودکار

استراتژی ترید مناسب موفقیت شما را تضمین می‌کند. هایپر پرو استراتژی‌های معاملاتی خودکار را با استفاده از هوش مصنوعی و بر اساس معیارهای کلیدی و انواع سفارش تنظیم کرده و کاربران می‌توانند آن را به راحتی به API صرافی وصل کنند تا حتی در خواب به درآمد برسند. این استراتژی‌ها را حتی در صرافی والکس هم می‌توانید استفاده کنید، تنها کافیست آنها را به API والکس متصل کرده تا خرید ارز دیجیتال را به‌صورت خودکار انجام دهید. والکس با بیش از یک میلیون کاربر فعال، معاملات شما را در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهد و دارایی‌های‌تان را کیف پول سرد نگهداری می‌کند تا امنیت آنها تضمین شود.

املاک و مستغلات

هیچ فرقی نمی‌کند در کدام از نقطه از زمین زندگی کنید، ۱۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک کافی نیست اما هایپر پرو این تصور را تغییر می‌دهد. این پروژه با سرمایه‌گذاری کمتر از ۱۰۰ دلار، تنها یک کلیک و فرایند خودکار این امکان را برای هولدرهای توکن HPO فراهم می‌کند تا در بازار املاک سرمایه‌گذاری کرده و به سود برسند. این فرایند به‌طور خودکار انجام می‌شود اما متاسفانه اطلاعات بیشتری جز خرید بخش‌بخش املاک ارائه نشده است.

توریسم و گردشگری

شاید عجیب به‌نظر برسد اما Hyperpro AI قصد دارد تا امکان کسب درآمد از سفر را برای گردشگران فراهم کند. با استفاده از پروتکل هوش مصنوعی این پلتفرم می‌توانید جاذبه‌های گردشگری را کشف کرده و با رسیدن به مقاصد مشخص، پاداش توکنی قابل معامله با ارزهای فیات را دریافت کنید. از این بخش هم اطلاعات دقیق و بیشتری جز چند شعار منتشر نشده و حتی هنوز مشخص نیست که پاداش‌ها با ارز HPO و استاندارد ERC20 پرداخت می‌شوند یا دیگر ارزها.

توریسم و درآمدزایی

بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی

هایپرپرو بازار غیرمتمرکزی راه‌اندازی کرده که مخصوص ارزهای دیجیتال نیست و سرویس‌های هوش مصنوعی را لیست می‌کند. این بازار اطلاعاتی از پروژه‌ها ارائه کرده تا مخاطبان به راحتی بهترین سرویس را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند. کاربران حتی می‌توانند به این سرویس‌ها امتیاز بدهند تا پروژه‌های هوش مصنوعی بر اساس امتیاز آنها رده‌بندی شوند. داده‌های درون‌زنجیره‌ای و برون‌زنجیره‌ای این بازار نیز بر اساس قراردادهای هوشمند ردوبدل می‌شوند تا بار دیگر امنیت داده‌ها تضمین شود. این بازار از طریق کیف پول‌های دیجیتالی همچون متامسک در دسترس خواهد بود اما هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است.

بررسی رودمپ پروژه هایپرپرو

رودمپ پروژه هایپرپرو از چند بخش مختلف تشکیل شده و پروژه‌ هرکدام از دوره‌های سه‌ماهه‌ی سال را برای اقدامات متنوعی درنظر گرفته است. اهداف هایپر پرو در در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ در نوشتن وایت پیپر، توسعه برند در شبکه‌های اجتماعی، توسعه قرارداد هوشمند و طراحی استراتژی بازاریابی خلاصه می‌شوند که به‌نظر این پروژه با موفقیت به آنها دست یافته است.

اهداف پلتفرم هایپرپرو برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی قرارداد هوشمند در شبکه اصلی، آغاز پیش‌فروش توکن‌ها، توسعه قرارداد هوشمند و همکاری با سلبریتی‌ها بود که به‌نظر پروژه به برخی از آنها دست یافته است. رودمپ هایپر پرو برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ و سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ نیز لیست کردن HPO در صرافی‌ها، راه‌اندازی توکن NFT و برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی HPO است که باید دید آیا هایپر پرو به آنها دست می‌یابد یا خیر.

رودمپ هایپر پرو

چه چالش‌هایی پیش‌ِروی پلتفرم هایپرپرو قرار دارد؟

هوش مصنوعی هایپر پرو همچون تمامی پلتفرم‌های AI با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم خواهد کرد و باید دید این پروژه در سال‌های آینده چه راهکاری برای مقابله با این چالش‌ها پیدا می‌کند.

درک هوش مصنوعی از سوی کاربران

هوش مصنوعی اگرچه در سال گذشته ترند شد و بسیاری از کاربران با آن آشنا شدند اما هنوز هم یک فناوری نسبتا جدید و پیچیده است. به همین ترتیب درک بسیاری از عملکردهای درونی این تکنولوژی نسبتا پیچیده است که همین موضوع روی استقبال مخاطبان از Hyperpro تاثیر می‌گذارد.

جذب سرمایه

به‌نظر پلتفرم هایپرپرو برنامه‌ای برای برگزاری دورهای جذب سرمایه ندارد و قصد دارد تا سرمایه‌ی موردنیاز خود را از طریق پیش‌فروش توکن تامین کند. اگرچه مسئولان هایپرپرو برای خریداران توکن پاداش درنظر گرفته‌اند و برنامه‌ی پیش‎‌فروش را از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز کرده‌اند اما تاکنون در زمان نگارش این مقاله فقط ۸.۸۷ درصد از توکن‌های درنظر گرفته‌شده برای ICO به فروش رفته‌اند. به بیان دیگر از ۲۰۰ میلیون توکن درنظر گرفته‌شده تنها ۱۷.۷۴ میلیون واحد به فروش رفته و هایپر پرو تنها ۲۲۹ هزار دلار سرمایه جذب کرده است و باید دید توسعه‌دهندگان چه راهی برای جذب سرمایه‌ی این پروژه پرهزینه پیدا خواهند کرد.

جذب سرمایه

فقدان پرسنل ماهر

همانطور که خواندید، تیم توسعه‌دهنده‌ی هایپرپرو از سه نفر تشکیل شده که هیچ اطلاعاتی از تجربه‌ها و مهارت‌های آنها یا حتی یک صفحه ساده در لینکدین در دسترس نیست. فقدان پرسنل ماهر منجر می‌شود تا کاربران به پروژه اعتماد نکرده و در آن سرمایه‌گذاری نکنند که این اتفاق نتیجه‌ای جز عدم پیشرفت ندارد.

مدیریت و پیشبرد پروژه

بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی با ایده‌های جذاب و اهدافی کاربردی متولد می‌شوند اما مسئولان آنها قادر به مدیریت پروژه نیستند و شکست می‌خورند. اعضای تیم پروژه‌ی هایپرپرو باید حفاظت از حریم خصوصی کاربران، پایبندی به اصول، حاکمیت، جامعه و … را مدیریت کرده و با جهان بلاکچین و کاربران در تعامل باشند که نیازمند شناخت ظرفیت‌های انسانی است.

معرفی رقبای Hyperpro AI

تا دل‌تان بخواهد پروژه‌های هوش مصنوعی و بلاکچینی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده و از قضا بسیاری از آنها رقیب هایپرپرو هستند.

Mudrex

Mudrex ارائه‌دهنده استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر الگو است و به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا بدون نوشتن حتی یک خط کد، استراتژی‌های معاملاتی را ایجاد، آزمایش و اجرا کنند. معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های این پلتفرم را در صرافی‌های مختلف استفاده کرده اما مزیت بزرگ هایپر پرو نسبت به Mudrex، امکان ساخت استراتژی معاملاتی بر اساس معیارهای معاملاتی است.

پروژه Mudrex

TravelChain

ترول‌چین به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌ها و اطلاعات سفر خود را جمع‌آوری کرده و از آن درآمد کسب کنند. در واقع این برنامه در ازای به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها به کاربران توکن می‌دهد.

RealBlocks

RealBlocks از بلاکچین برای ایجاد راه‌های جدید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات استفاده کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با سرمایه اندک وارد این بُعد از جهان سرمایه‌گذاری شوند. این برنامه با استفاده از بلاکچین هزینه‌ها را کاهش داده و به فرایندها سرعت بخشیده اما مزیت پلتفرم هایپرپرو نسبت به آن، امکان سرمایه‌گذاری با کمتر از ۱۰۰ دلار است.

پلتفرم هایپرپرو؛ جاه‌طلبانه‌ترین پروژه هوش مصنوعی، بلاکچین و وب ۳

هایپر پرو یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌هایی است که بازار ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر به خود دیده و مهم‌ترین هدف آن تسهیل دسترسی به خدمات دنیای واقعی از طریق جهان غیرمتمرکز و کسب درآمد است. توکن این پروژه نقشی حیاتی در رشد آن خواهد داشت و کاربرد چشمگیری دارد اما آیا همه این موارد منجر به موفقیت هایپرپرو می‌شوند؟ هیچ قطعیتی وجود ندارد و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. شما همراهان والکس چه برداشتی از این پروژه و آینده‌ی آن دارید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کلمه‌ها فقط چندتا حرف ساده نیستن، کلمه‌ها سرشار از احساسات مختلف‌اند و من اینجا قصد دارم تا با استفاده از اون‌ها به جهان بی‌ذوق ارز دیجیتال روح ببخشم.
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا