آموزش ابزارهامفاهیم تحلیلی

سایت اینتو د بلاک intotheblock بهترین سایت تحلیل آنچین

نه تنها افراد مبتدی، بلکه افراد حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال از جمله سرمایه گذاران و معامله گران، به یک ابزار تجزیه و تحلیل برای کسب اطلاعات مهم در زمینه ارزهای دیجیتال نیاز دارند. سایت IntoTheBlock یک سایت مرجع برای کسب اطلاعات مهم ارزهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل آن‌ها است.

این سایت بهترین سایت تحلیل آنچین برای افراد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال است. در ادامه این مقاله، به آموزش سایت IntoTheBlock نیز خواهیم پرداخت.

معرفی سایت IntoTheBlock

قبل از پاسخ به سوال سایت intotheblock چیست؟ بهتر است کمی با تحلیل آنچین آشنا شویم. چرا که سایت اینتودبلاک، یک سایت تحلیل آنچین است. داده‌های آنچین (On-Chain) یا درون زنجیره‌ای، شامل تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین است. این داده‌ها به سه دسته داده‌های تراکنش، داده‌های بلاک و کد قرارداد هوشمند تقسیم می‌شوند. افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند و معاملات روزانه انجام می‌دهند، معمولا با توجه به این اطلاعات ارزهای دیجیتال مورد نظر برای معامله را انتخاب می‌کنند. آن‌ها این اطلاعات و داده‌های مربوط به بلاک چین را مستقیما رصد می‌کنند.

سایت IntoTheBlock یکی از بهترین سایت‌ها و پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال و آنچین است. این پلتفرم به معامله گران و سرمایه گذاران امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات مهم مربوط به ارزهای دیجیتال را می‌دهد. سایت اینتودبلاک یک شرکت علوم داده (data science) است که در زمینه هوش مصنوعی، تحقیق و بررسی گسترده‌ای انجام می‌دهد. در نهایت، نتایج این داده‌ها، اطلاعات موجود در این سایت است که همه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آشنایی با IntoTheBlock

ویژگی‌های سایت IntoTheBlock

یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن این سایت به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال، ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • سایت IntoTheBlock هر روزه شاخص‌های جدیدی را برای به دست آوردن اطلاعات و داده‌ها، تولید می‌کند که در نتیجه باعث دستیابی به اطلاعات مهم ارزهای دیجیتال می‌شود.
  • این سایت و پلتفرم، تمامی عامل‌های آنچین و آفچین را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد که در نتیجه آن، یک دید جامع نسبت به ارزهای دیجیتال به وجود می‌آورد.
  • اطلاعات ارائه شده توسط سایت IntoTheBlock، به گونه‌ای است که تمامی افراد می‌توانند آن‌ها را درک کنند و تنها برای تجزیه و تحلیل معامله گران و تریدها نیست.
  • سبدهای ارز دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال شما در این پلتفرم، با صدها عامل برای استخراج ترکیب می‌شود که عملکرد شما را بهبود می‌بخشد.

بخش‌های مختلف سایت IntoTheBlock

سایت اینتودبلاک، علاوه بر ویژگی‌های بسیار مهمی که دارد، دارای بخش‌های مختلفی است. هر یک از این بخش‌ها، اطلاعات مهم و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

علاوه بر اینکه پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در این سایت موجود است، هر کاربری می‌تواند با توجه به تحلیل خودش، پیش بینی‌هایی را انجام داده و داخل سایت IntoTheBlock قرار دهد. همچنین، بر روی هر ارز دیجیتال، با کمک هوش مصنوعی، پیش بینی‌های قیمت جهت دار ثبت شده که کاربران بتوانند بهترین نقاط برای خرید و فروش را پیدا کنند.

بخش‌های مختلف سایت IntoTheBlock

تجزیه و تحلیل بلاک چین

سایت IntoTheBlock بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. از این رو، شما می‌توانید با کمک ابزارها و شاخص‌های موجود، به تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازید. در نهایت، این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا تحلیل تکنیکال خود را روی ارز دیجیتال انجام دهند.

تجزیه و تحلیل دیفای (DeFi)

تحلیل و بررسی دیفای یا همان سیستم‌های مالی غیرمتمرکز  بخشی است که در این سایت برای شما قابل دسترسی. نه تنها شما به عنوان کاربر این سایت می‌توانید تجزیه و تحلیل دیفای را با توجه به اطلاعات موجود انجام دهید، بلکه امکان دسترسی به پیچیده‌ترین تجزیه و تحلیل‌های دیفای را دارد. این تجزیه و تحلیل‌ها در دیفای، از داده‌های بازار و پروتکل‌های دیفای دریافت می‌شود.

آموزش استفاده از سایت IntoTheBlock

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، سایت IntoTheBlock یک سایت بسیار مهم در زمینه ارزهای دیجیتال است و اطلاعات بسیار دقیقی را به معامله گران و سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. در واقع، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، شما نیاز به برخی سایت‌ها و پلتفرم‌های مرجع مانند “CoinMaketCap” یا “Tradingview” دارید که یکی از آن‌ها سایت اینتودبلاک است. اگر تا به اینجای مقاله، به استفاده از این سایت علاقه‌مند شده‌اید، باید نحوه ثبت نام و استفاده از آن را نیز یاد بگیرید.

ورود به سایت IntoTheBlock

صفحه اصلی سایت IntoTheBlock

برای ورود به این سایت، تنها کافی است که IntoTheBlock را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت آن شوید. در صفحه اول این سایت، سه ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین (BitCoin)، اتریوم (Ethereum) و لایت کوین (LiteCoin) را مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی هر یک آن‌ها، اطلاعات مورد نیاز درباره این ارزهای دیجیتال را مشاهده خواهید کرد. پایین‌تر صفحه اصلی این سایت، یک لیست از ارزهای دیجیتال برتر وجود دارد که در کنار آن‌ها، اطلاعات مهم از جمله قیمت روز، مارکت کپ (MarketCap) و … ثبت شده است.

کسب اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال

پس از ورود به سایت، برای دستیابی به اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال، تنها کافی است که اسم یا نماد هر ارز دیجیتالی را سرچ کنید تا به صفحه مربوط به آن منتقل شوید. در صفحه مربوط به اطلاعات ارزهای دیجیتال، دو قسمت “Token Summary” و “Signals” وجود دارد. که در ادامه، هر یک از این بخش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

“Token Summary”

این قسمت، خلاصه‌ای از اطلاعات مربوط به هر توکن است. برخی از این اطلاعات شامل، هولدرها، درصد فروش توکن، فروشنده‌های توکن، درصد وجود توکن در دست نهنگ‌ها و … است.

بخش Token Summary سایت IntoTheBlock
  • ●    “Holders Making Money at Current Price”: به طور خلاصه، این بخش مربوط به درصد آدرس‌هایی است که با قیمت فعلی آن توکن، کسب درآمد می‌کنند. یعنی چند درصد از آن سود می‌کنند، چند درصد ضرر و یا از بین می‌روند. همچنین، شاخص ورودی و خروجی پول در این توکن را خلاصه می‌کند.
  • ●    “Concentration by Large Holders”: این بخش به معنای تمرکز هولدرهای بزرگ است. یعنی، چند درصد از ارز دیجیتال مورد نظر در دست نهنگ‌ها و سرمایه گذاران قرار دارد. نهنگ‌ها، آدرس‌هایی هستند که بیش از ۱ درصد توکن را عرضه می‌کنند و سرمایه گذاران، آدرس‌هایی هستند که حدود ۰٫۱ تا ۱ درصد از توکن را در دست دارند.
  • ●    “Price Correlation with Bitcoin”: این بخش به معنای ارتباط قیمت توکن با بیت کوین است. از آن جایی که بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، کاهش قیمت یا افزایش قیمت آن، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دیگر ارزهای دیجیتال می‌گذارد. اگر عدد این بخش روی ۰ باشد، یعنی ارز دیجیتال مورد نظر، با بیت کوین همبستگی ندارد. اگر روی ۱ باشد، یعنی قیمت آن‌ها در یک جهت حرکت می‌کند و اگر بر روی -۱ باشد، در جهت مخالف همدیگر حرکت می‌کنند.
“Price Correlation with Bitcoin” در سایت IntoTheBlock
  • ●    “Holders Composition by Time Held”: این بخش به شما سه درصد متفاوت را نشان می‌دهد. درصد اول مربوط به معامله گرانی است که کمتر یک ماه توکن را دارند. درصد دوم مربوط به “Cruiser” است که کمتر از یک سال و بیش از یک ماه توکن را دارند و درصد سوم، مربوط به “Holder” است که یک سال یا بیش از یک سال توکن را دارند.
  • ●    “Transactions Greater than 100k$”: این بخش تمامی حجم نقل و انتقالات در تراکنش‌های بیش از ۱۰۰ هزار دلار را نمایش می‌دهد. این آمار مربوط به ۷ روز گذشته است که در سایت IntoTheBlock قرار می‌گیرد.
  • ●    “Telegram Members Change”: این بخش تنها برای ارزهای دیجیتالی که دارای گروه تلگرامی معتبر هستند، نمایش داده می‌شود. آمار این قسمت به صورت هفتگی با توجه به گروه تلگرامی آپدیت می‌شود و اعضای آن را به نمایش می‌گذارد.
  • ●    “Transaction Demographics”: این بخش مربوط به دموگرافیک معاملات است که بر اساس اندیکاتورهای شرق و غرب، درصدهای تراکنش‌ها را نشان می‌دهد. اطلاعات این بخش مربوط به ۱۴ روز گذشته است. معاملات شرقی در ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح و معاملات غربی در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب انجام می‌شوند.
  • ●    “Total Exchanges Inflows”: این بخش مربوط به کل ورودی‌های مبادلات است. یعنی حجم دارایی دیجیتال مورد نظر که در ۷ روز گذشته به صرافی‌های متمرکز وارد شده، محاسبه می‌شود و در این بخش قرار می‌گیرد.
“Total Exchanges Inflows” در IntoTheBlock
  • ●    “Total Exchanges Outflows”: این بخش نیز مربوط به کل خروجی‌های مبادلات است. یعنی حجم دارایی دیجیتال مورد نظر که در ۷ روز گذشته از صرافی‌های متمرکز برداشته شده، محاسبه می‌شود و در این بخش قرار می‌گیرد.

“Signals”

بخش سیگنال‌های سایت IntoTheBlock به سه قسمت “On-Chain Signals”، “Exchange Signals” و “Derivatives” تقسیم می‌شوند. شما به کمک این پارامترها در بخش سیگنال، می‌توانید قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در روز آینده پیش بینی کنید.

بخش‌های مربوط به “On-Chain Signals”عبارت‌اند از:

  • ●    “Net Network Growth”: به معنای رشد خالص شبکه است. درصد نمایش داده در این بخش، مربوط به تغییر تعداد آدرس‌های یک ارز دیجیتال می‌شود. یعنی در یک هفته گذشته، آستانه صعودی و نزولی تغییرات مربوط به آدرس‌ها اندازه گیری می‌شود.
  • ●    “In the Money”: اندیکاتور این بخش، به شما کمک می‌کند تا حجم توکن‌های موجود در پول را اندازه گیری کنید. یعنی، شما برای ارز دیجیتال مورد نظر خود، یک سطح مشخص را برای سود، ثبت می‌کنید. با کمک این اندیکاتور شما امکان مقایسه ارزش دارایی را به صورت ۷ روزه را دارید.
  • ●    “Concentration”: این بخش به معنای تمرکز است. درصدی که در این بخش مشاهده می‌کنید، مربوط به سیگنال تغییرات روزانه ارز دیجیتال مورد نظر در موقعیت نهنگ‌ها و سرمایه گذاران می‌شود.
  • ●    “Large Transactions”: این بخش به معنای معاملات بزرگ است. همان‌طور که از اسمش پیدا است، تغییرات تعداد تراکنش‌هایی که بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار باشد را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند.

بخش‌های مربوط به “Exchange Signals” در سایت IntoTheBlock عبارت‌اند از:

سیگنال‌ها در سایت IntoTheBlock
  • ●    “Smart Price”: این قسمت به معنای قیمت هوشمند است. یعنی با توجه به تغییرات موجود در قیمت میانی و میانگین قیمت‌های پیشنهادی و حجم ارسال شده ارسال می‌شود.
  • ●    “Bid-Ask Volume Imbalance”: این قسمت نیز به معنای حجم به قیمت درخواست و حجم به قیمت پیشنهادی است.

آخرین بخش مربوط به “Signals”، قسمت “Derivatives” است که یک سیگنال ترکیبی از قیمت روز ارز دیجیتال، حجم، ارزیابی حرکت نزولی و صعودی و … نشان می‌دهد.

اطلاعاتی از بلاک چین تا دیفای در سایت IntoTheBlock

علاوه بر اطلاعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، سایت اینتودبلاک به شما اطلاعاتی در زمینه تجزیه و تحلیل دقیق در حوزه برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دیفای را می‌دهد. برخی از این اطلاعات عبارت‌اند از بازار تمامی توکن‌های موجود در دیفای، آدرس‌های فعال در دیفای، زمان‌های استفاده شده از گس، پروتکل‌های وام‌دهی، میزان ورودی و خروجی ارز دیجیتال مورد نظر به صرافی‌های دیگر و … است.

۸

سایت IntoTheBlock

گام قبلی (۸/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا