اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

افت عجیب قیمت بیت کوین؛ تاثیر پیروزی ریپل بر بازار رمزارزها چگونه بود؟

بیت‌ کوین و آلت کوین‌ها پس از رالی قدرتمندی که در دو روز گذشته داشتند، یک فروش ناگهانی را تجربه کردند که باعث کاهش بیش از ۳ درصدی قیمت بیت کوین به سطح ۳۰،۲۹۰ دلار شد. اما گفتنی است که روند کلی همچنان صعودی است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph و cryptonews، هرچند دلایل دقیق پشت این ریزش ناگهانی هنوز مشخص نشده، اما یکی از عواملی که ممکن است تاثیر قابل توجهی روی قیمت داشته باشد، نتایج اولیه شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان بر بیت کوین است که دانشگاه میشیگان (UoM) آن را تهیه می‌کند.

داده‌های اولیه شاخص دانشگاه میشیگان عدد ۷۲/۶ را نشان می‌دهد که از پیش‌بینی ۶۵/۵ برای این ماه و ۶۴/۴ ماه ژوئن بیشتر بوده است.

احساسات مثبت مصرف‌کنندگان اغلب نشان‌دهنده سالم‌تر شدن اقتصاد است و می‌تواند منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارهای سنتی شود و به‌طور بالقوه سرمایه‌ را از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌ کوین خارج کند.

اما از سوی دیگر، پیروزی ریپل لبز (Ripple Labs) در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه این شرکت، امید معامله‌گران به صنعت ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. علاوه بر رشد خود ریپل و رمزارز XRP، تحلیلگران معتقدند که رای قاضی در این پرونده، اهرم قدرت این رگولاتور را در شکایت خود علیه بایننس و کوین‌ بیس (Coinbase) تضعیف خواهد کرد.

علاوه بر این، هفته گذشته شاهد یک رویداد مثبت دیگر نیز برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال بودیم. شاخص دلار آمریکا (DXY) در تاریخ ۱۲ جولای الگوی سر و شانه‌ معکوس خود را تکمیل کرد و در تاریخ ۱۳ جولای به زیر سطح روانی ۱۰۰ رسید. به طور معمول، ارزش شاخص DXY با قیمت بیت کوین رابطه عکس‌ دارد؛ بنابراین کاهش آن نشانه‌ای مثبت برای گاوهای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

نمای کلی ارزها

فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق وب‌ سایت LookIntoBitcoin، می‌گوید که افزایش حجم مبادلات آنچین در شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در اولین مرحله یک بازار گاوی قرار دارد.

رالی شارپ XRP و برخی از آلت کوین‌ها پس از پیروزی شرکت ریپل نشان‌دهنده این است که گاوهای بازار ارزهای دیجیتال دوباره به بازی بازگشته‌اند.

سطوح مقاومت مهمی که بیت کوین و آلت کوین‌ها باید برای آغاز مرحله بعدی حرکت صعودی از آنها عبور کنند، کدام‌اند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را بررسی کنیم تا پاسخ این سوال را دریابیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۳ جولای از سطح مقاومت ۳۱ هزار دلاری خود عبور کرد و بالای آن بسته شد، اما گاوهای بازار هنوز برای تثبیت قدرت خود تلاش می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان در سطوح بالاتر به فروش ادامه می‌دهند.

چارت بیت کوین

نگاهی نزدیک‌تر به شاخص‌های تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد که پس از عدم توانایی این ارز دیجیتال در عبور از سطح مقاومت حیاتی در نرخ ۳۱،۷۹۳، قیمت با یک بازگشت قابل توجه روبه‌رو شده است. این سطح یک مانع مهم برای عملکرد قیمت بیت کوین محسوب می‌شود.

در حال حاضر، بیت کوین در سطح ۳۰،۳۰۰ دلار معامله می‌شود و در نزدیکی سطح ۳۰ هزار دلار از حمایت خوبی برخوردار است که با یک خط روند صعودی تقویت شده است. بسته شدن کندل‌های روزانه در بالای خط روند، نشانگر وجود احساسات مثبت و پایدار در بازار است.

با این حال، ممکن است در سطح ۳۰،۴۱۱ دلار شاهد یک مقاومت احتمالی باشیم که می‌تواند باعث محدود کردن حرکت صعودی بیت کوین شود.

لذا، اگر حمایت ۳۰ هزار دلار را از دست بدهیم، سطح حمایت بعدی در نزدیکی ۲۹،۵۰۰ دلار خواهد بود.

اگرچه صعودی شدن شیب میانگین‌های متحرک به نفع خریداران خواهد بود، اما شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) یک واگرایی نزولی تشکیل داده که نشان‌دهنده ضعف مومنتوم صعودی است.

چارت دوم بیت کوین

همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (اندیکاتور MACD) نیز وارد منطقه نزولی شده‌ و در ضمن حرکت این شاخص و RSI با میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه همسو شده که به عنوان سطح مقاومت قابل توجهی در نزدیکی ۳۰،۷۵۰ دلار عمل می‌کند.

شکست قطعی سطح ۳۰ هزار دلار می‌تواند باعث حرکت بیت کوین به سمت هدف بعدی خود در نزدیکی ۲۹،۵۰۰ دلار شود و احتمالاً روند نزولی تا ۲۸،۷۱۱ دلار ادامه پیدا کند.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین موفق به عبور از سطح ۳۰،۴۰۰ دلار شود، شانس آن برای آغاز رالی صعودی بیشتر می‌شود و اهداف قیمتی ۳۰،۷۰۰ دلار و ۳۱،۳۵۰ دلار را پیش رو خواهد داشت.

اگر ریزش قیمت بیشتر ادامه داشته باشد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در نرخ ۳۰،۲۴۴ دلار برسد. این سطح همچنان مهم است و باید آن را به دقت زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت از این سطح به سمت بالا برگردانده شود، نشان می‌دهد که احساسات صعودی همچنان در بازار حاکم است و معامله‌گران در در کف قیمت خرید می‌کنند. صعود قیمت به بالای ۳۲،۴۰۰ دلار می‌تواند مسیر را برای یک حرکت صعودی به سمت ۴۰ هزار دلار هموار کند.

از سوی دیگر، شکست و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند قیمت را به ۲۹،۵۰۰ دلار برساند. خرس‌ها برای کسب برتری در کوتاه‌مدت باید این حمایت را شکست دهند.

در کل باید رفتار قیمت را در اطراف سطح ۳۰ هزار دلار را به دقت زیر نظر داشته باشیم چرا که این سطح یک نقطه تغییر حیاتی محسوب می‌شود.

شکست این سطح رو به بالا می‌تواند نشانگر ادامه روند صعودی باشد، در حالی که عدم موفقیت در حفظ آن ممکن است روند نزولی را آغاز کند.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید این سطوح کلیدی را به دقت نظارت کنند تا بتوانند با درک درست از جهت حرکت قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت، استراتژی معاملاتی خود را تنظیم کنند.

تحلیل قیمت اتریوم

ناتوانی خرس‌ها در کاهش قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در چند روز گذشته، ممکن است باعث ترغیب گاوهای بازار به خرید بیشتر شده باشد. این امر باعث شد تا قیمت در تاریخ ۱۳ جولای به مقاومت خود در بالای ۲ هزار دلار برسد.

چارت اتر

گاوها و خرس‌ها ممکن است در نزدیکی سطح ۲ هزار دلار نبرد سختی را تجربه کنند، اما صعودی شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱۸۹۵ دلار ورود RSI به منطقه مثبت، نشان می‌دهد که گاوها برتری اندکی دارند. اگر خریداران مانع موجود در سطح ۲ هزار دلار را از پیش رو بردارند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است منطقه مقاومت سربار بین ۲۱۴۲ دلار و ۲۲۰۰ دلار را دوباره تست کند.

یک احتمال دیگر هم این است که قیمت به پایین برگردد و به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. اگر قیمت از این سطح ریجکت شود، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا از مقاومت سربار عبور کنند.

خرس‌ها برای تضعیف مومنتوم صعودی، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۱۸۵۰ دلار برسانند.

تحلیل قیمت BNB 

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۱۳ جولای از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۴۵ عبور کرد و توانست به بالای خط مقاومت الگوی مثلث متقارن نفوذ کند.

چارت بیاننس کوین

گاوها در تاریخ ۱۴ جولای حرکت صعودی خود را ادامه دادند و قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۵۷ دلار رساندند، اما خرس‌ها در نزدیکی مقاومت سربار در سطح ۲۶۵ دلار با قدرت حضور دارند. اگر قیمت به پایین برگردد و وارد این مثلث شود، نشان می‌دهد که شکست مقاومت احتمالاً یک تله گاوی بوده است. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود سقوط کند.

با توجه به این موضوع، اگر قیمت به این مقاومت پولبک بزند و رشد خود را ادامه دهد، بدان معناست که گاوها این سطح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این امر شانس ایجاد یک رالی در بالاتر از سطح ۲۶۵ دلار را افزایش می‌دهد. در این صورت، BNB ممکن است حرکت صعودی خود را به سمت ۲۸۰ دلار و در ادامه ۳۰۰ دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت XRP

در تاریخ ۱۳ جولای، ریپل (XRP) یک رشد انفجاری را از سطح مقاومت سربار خود در سطح ۰/۵۶ دلار تجربه کرد. این بدان معناست که گاوها محدوده ۰/۳۰ تا ۰/۵۶ دلار را تصاحب کرده‌اند. هدف این شکست ۰/۸۲ دلار بود اما قیمت توانست از این سطح فراتر برود.

چارت ریپل

جفت ارز XRP/USDT در نزدیکی سطح ۰/۹۴ دلار با خروج سود گاوها روبرو شده است. به طور کلی، یک رالی قدرتمند با یک اصلاح شدید و سپس تثبیت چند روزه همراه می‌شود. گاوها سعی خواهند کرد هر گونه کاهش قیمتی را در محدوده بین سطح بازگشت ۳۸/۲٪ فیبوناچی در نرخ ۰/۷۵ دلار و سطح بازگشت ۵۰٪ در نرخ ۰/۷۰ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت در بالای این سطح باقی بماند، این جفت ارز ممکن است مقاومت سربار خود در سطح ۰/۹۴ دلار را دوباره تست کند. در مقابل، شکست قیمت به زیر سطح ۰/۷۰ دلار می‌تواند منجر به سقوط ریپل به سطح بازگشت ۶۱/۸٪ فیبوناچی در نرخ ۰/۶۴ دلار شود. چنین سقوط عمیقی می‌تواند آغاز مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در تاریخ ۱۳ جولای شاهد خرید شدید گاوها بود که قیمت را به بالای نزدیک‌ترین مقاومت آن در سطح ۰/۳۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۰/۳۱ دلار رساند.

چارت کاردانو

این امر ممکن است استاپ‌ لاس برخی از معاملات شورت را فعال کرده باشد. قیمت در تاریخ ۱۴ جولای برای حرکت به سمت اولین هدف خود در سطح ۰/۳۸ دلار افزایش یافت، اما فتیله بلند کندل‌ها نشان می‌دهد که گاوها سود خود را برداشت کرده‌اند. اولین حمایت در حرکت نزولی در سطح بازگشت ۵۰٪ فیبوناچی در نرخ ۰/۳۳ دلار قرار دارد.

اگر قیمت از این سطح ریجکت شود، گاوها دوباره سعی خواهند کرد مقاومت سطح ۰/۳۸ دلار را شکست دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA/USDT ممکن است رالی خود را به سمت ۰/۴۲ دلار آغاز کند. در مقابل، شکست قیمت به زیر سطح بازگشت ۶۱/۸٪ فیبوناچی در نرخ ۰/۳۲ دلار ممکن است نشانه‌ای مبنی بر ضعف بیشتر باشد.

تجزیه و تحلیل قیمت سولانا

سولانا پس از چند روز معامله در نزدیکی مقاومت ۲۲/۳۰ دلاری، در تاریخ ۱۳ جولای حرکت خوبی را آغاز کرد که قیمت را تا مقاومت سربار سطح ۲۷/۱۲ دلار افزایش داد.

چارت سولانا

در تاریخ ۱۴ جولای، گاوها به خرید خود ادامه دادند و قیمت را به بالای ۲۷/۱۲ دلار رساندند. این امر باعث ورود شاخص RSI به منطقه اشباع خرید شده که نشان می‌دهد این رالی ممکن است در کوتاه‌مدت ادامه پیدا کند، و می‌تواند منجر به یک اصلاح کوتاه‌مدت یا تثبیت قیمت شود.

سطح مهمی که باید در روند نزولی به آن توجه داشته باشیم، سطح شکست ۲۷/۱۲ دلار است. اگر گاوها آن را به عنوان یک حمایت تأیید کنند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند با شروع یک رالی دیگر به سمت ۳۹ دلار حرکت کند. در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح ۲۷/۱۲ دلار برسانند و آن در همانجا نگه دارند، ارزش این جفت ارز ممکن است تا ۲۲/۳۰ دلار کاهش پیدا کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

در تاریخ ۱۳ جولای شاهد یک بازگشت قوی از سوی دوج کوین بودیم و قیمت آن در بالای میانگین‌های متحرک قرار گرفت. این امر نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند به بازار بازگردند.

چارت دوج

گاوها در حال تلاش برای حفظ قیمت بالای مقاومت ۰/۰۷ دلار هستند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند. دوج کوین سپس می‌تواند به سمت ۰/۰۸ دلار حرکت کند، جایی که خرس‌ها دوباره برای توقف این رالی تلاش می‌کنند.

با توجه به این فرضیه، اگر قیمت به پایین برگردد و سطح ۰/۰۷ دلار را از دست بدهد، ممکن است برخی از گاوها در دام بیفتند. در این صورت، قیمت دوج کوین می‌تواند تا میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده قیمتی خود نوسان داشته باشد.

تحلیل قیمت لایت کوین

گاوها در تاریخ ۱۲ جولای، موفق به حفظ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۹۶ دلار شدند که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران نسبت به لایت کوین مثبت شده و گاوها برای خرید در در کف قیمت بازگشته‌اند.

چارت لایت کوین

رالی لایت کوین تا نزدیکی سطح ۱۰۶ دلار ادامه پیدا کرده و گاوها در آنجا ممکن است با مقاومت بیشتری مواجه شوند. اگر خریداران خیلی از سطح فعلی عقب‌نشینی نکنند، احتمال شکست سقف ۱۰۶ دلار بیشتر می‌شود. در این صورت، جفت ارز LTC/USDT می‌تواند مقاومت کلیدی ۱۱۵ دلار را دوباره تست کند. اگر قیمت از این سطح عبور کند، لایت کوین ممکن است حرکت خود را به سمت ۱۳۴ دلار آغاز کند.

در صورتی که قیمت به پایین برگردد و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در ۹۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت پالیگان

خرس‌ها در تاریخ ۱۲ جولای تلاش کردند قیمت پالیگان را تا زیر سطح شکست ۰/۷۲ دلاری کاهش دهند، اما گاوها از برتری خود دفاع کردند.

چارت پالیگان

این امر باعث شد خرید زیادی در تاریخ ۱۳ جولای صورت بگیرد و قیمت به ۰/۸۹ دلار، یعنی اندکی کمتر از هدف الگو در ۰/۹۴ دلار برسد. میانگین‌های متحرک در آستانه یک کراس اور (crossover) صعودی هستند و شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد و نشان می‌دهد که گاوها کنترل را به دست گرفته‌اند. حرکت صعودی ممکن است قیمت را به سطح روانی ۱ دلار برساند، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.

حمایت مهمی که باید در روند نزولی به آن توجه داشته باشیم میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۷۲ دلار است. شکست و بسته شدن قیمت در زیر آن نشان‌دهنده ضعف شتاب صعودی است.

تحلیل قیمت پولکادات

در تاریخ ۱۳ جولای، پولکادات از میانگین‌های متحرک خود عبور کرد و در تاریخ ۱۴ جولای به مقاومت سربار خود در سطح ۵/۶۴ دلار رسید.

چارت دات

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۵/۲۰ دلار کمی صعودی شده و شاخص RSI وارد منطقه مثبت شده است که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. جفت ارز DOT/USDT با شکست و بسته شده قیمت در بالای سطح ۵/۶۴ دلار، الگوی سر و شانه‌ صعودی خود را تکمیل خواهد کرد. این امر می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند که هدف آن ۷/۰۶ دلار است.

اگر خرس‌ها می‌خواهند این رالی را متوقف کنند، باید قیمت را به زیر ۵/۶۴ دلار هدایت، و در آنجا تثبیت کنند. چنین چیزی می‌تواند این جفت ارز را برای مدتی در محدوده قیمتی بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۵/۰۵ دلار و سطح ۵/۶۴ دلار نگه دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph cryptonews
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا