اخبار ارزهای دیجیتال

بازار در انتظار تصمیم فدرال رزرو؛ بیت‌ کوین و اتر روند کسل‌کننده خود را ادامه می‌دهند

به گفته تحلیل‌گران، بازار منتظر تصمیم بعدی فدرال رزرو یا شفافیت درباره ETFهاست.

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، پیش از تصمیم کلیدی FOMC در روز چهارشنبه، بیت‌ کوین (BTC) و اتریوم (ETH) روند کسل‌کننده بازارهای مالی سنتی را دنبال کردند. بر اساس داده‌های CoinDesk، بزرگترین ارز دیجیتال جهان امروز با قیمت ۲۹،۲۱۳ دلار معامله می‌شد، در حالی که اتر در پایان روز کاری منطقه آسیای شرقی به قیمت ۱۸۵۳ دلار رسید.

چارت بیت کوین
نمودار بیت کوین

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که فدرال رزرو در تصمیمات خود برای نرخ بهره تغییری ایجاد نکرده یا یکی از ETFهای بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تایید نشده، شاهد شکست قیمتی بزرگی نخواهیم بود.

حدود یک ماه پیش، قیمت بیت‌ کوین به بیش از ۳۰ هزار دلار صعود کرد و این اتفاق پس از درخواست غول مالی BlackRock برای ایجاد یک ETF بیت‌ کوین رخ داد. اگر بزرگترین شرکت مدیریت دارایی موفق به کسب تاییدیه نظارتی شود، مبالغ زیادی از دارایی‌های سرمایه‌گذاران معمولی به بخش ارزهای دیجیتال منتقل می‌شود. اما قیمت بیت کوین از آن زمان تاکنون به دلیل نگرانی معامله‌گران در مورد جلسه فدرال رزرو در تاریخ ۲۶ جولای – افزایش احتمالی ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره – در اطراف این سطح گیر کرده است.

ویوین فنگ (Vivien Fang)، رئیس بخش محصولات مالی Bybit به CoinDesk گفت:

افزایش نقدینگی در حال حاضر ناپایدار و بسیار کم بوده است. دلیل آن هم این است که بسیاری از بانک‌های مرکزی هنوز تحت فشار هستند و سیاست چین همچنان مبهم است، بنابراین خیلی زود است که یک بازار گاوی را در بخش دارایی‌های دیجیتال تجربه کنیم. با این حال، محدوده فعلی منطقه انباشت خوبی برای کسانی محسوب می‌شود که نگرش بلندمدت دارند.

روز دوشنبه، وال استریت ژورنال در گزارشی گفت که چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس در یک مکالمه خصوصی به زیر مجموعه‌های این صرافی ارز دیجیتال اشاره کرده که چندین سال پیش واش تردینگ (wash trading) کرده‌اند و همچنین سیاست‌گذاران چین نیز نسبت به بهبود نادرست اقتصاد هشدار دادند. بیت کوین در واکنش به این دو خبر برای مدت کوتاهی در روز دوشنبه به زیر ۲۹ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح معاملاتی آن از ماه ژوئن محسوب می‌شود.

نوئل آچسون (Noelle Acheson) در خبرنامه “Crypto is Macro” خود در روز سه‌شنبه نوشت:

تورم و نگرانی درباره نرخ بهره ممکن است دلیل توقف رشد قیمت‌ رمزارزها باشد. چنین چیزی معمولاً سریع بهبود پیدا می‌کند، اما کف جدید بیت‌ کوین همچنان پابرجاست و این ایده را تقویت می‌کند که خریداران هنوز برای وارد شدن به پوزیشن‌های جدید آمادگی ندارند.

با توجه به داده‌های Coinglass، در ۱۲ ساعت گذشته، ۵/۶۸ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت و ۹/۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ لیکویید شده‌اند. به طور کلی، داده‌های آنچین نشان می‌دهند که ۴۹ درصد از معامله‌گران بیت‌ کوین پوزیشن‌های لانگ و تقریباً ۵۰ درصد از آنها پوزیشن‌های شورت دارند.

خارج از دنیای ارزهای دیجیتال، مشکلات بخش بانکی آمریکا شب گذشته دوباره پدیدار شدند و سهام شرکت وام‌دهی منطقه‌ای PacWest Bancorp با بیش از ۲۶ درصد کاهش روبرو شد. در مقابل، واکنش بیت‌ کوین نسبت به بی‌ثباتی بخش بانکی کاملاً متفاوت از ماه مارس بود و رشد قیمت چندانی را تجربه نکرد.

دوج کوین

دوج کوین

دوج کوین (DOGE) با رشد ۱۰ درصدی، بیشترین سود یک‌ روزه خود را در چهار ماه گذشته به ثبت رساند. این روزها شایعاتی مبنی بر استفاده از دوج کوین در پلتفرم بازسازی شده توییتر وجود دارد که باعث شده برای اولین بار از ماه آوریل، سود باز قراردادهای آتی آن به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

ماسک پیش از خرید توییتر، با اظهار نظرهای مختلف، علاقه خود را به دوج کوین نشان داده بود و به قیمت این توکن کمک شایانی کرده است. برایان دی. ایوانز (Brian D. Evans)، مدیرعامل و بنیانگذار BDE Ventures، یک استودیوی تامین مالی در حوزه وب ۳ (Web3) و ارائه‌دهنده مشاوره‌های رمزارزی، به CoinDesk گفت:

واضح است که ایلان به دوج کوین علاقه‌ دارد، حتی اگر همه توییت‌های او یک شوخی باشد. اما من تعجب نمی‌کنم اگر او واقعاً دوج کوین را به بخش پرداخت‌ توییتر اضافه کند.

اتریوم، ریپل و سولانا

اتر، دومین رمزارز بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، به تازگی با قیمتی حدود ۱۸۵۳ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۱۶٪ رشد داشته است. در بین سایر آلت کوین‌های مهم، ریپل (XRP) نیز به تازگی ۲/۳٪ رشد داشته، در حالی که SOL، توکن بومی پلتفرم قراردادهای هوشمند سولانا، افزایش قیمت ۲/۲۴ درصدی را تجربه کرده است.

شاخص بازار CoinDesk، معیاری که عملکرد کلی بازار رمزارزها را اندازه‌گیری می‌کند، به تازگی ۰/۳۸٪ رشد داشته است. اندیکاتورهای روند بیت‌ کوین و اتریوم CoinDesk در منطقه خنثی قرار دارند، و نسبت به اوایل این ماه که در روند صعودی قرار داشتند یک رکود محسوب می‌شود.

تیم فراست (Tim Frost)، مدیرعامل پلتفرم ثروت دیجیتال Yield App، در ایمیلی به CoinDesk گفت:

برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت مسکن در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، با شرط‌بندی روی زبان تند فدرال رزرو آمریکا سود ببرند، که این امر احتمالاً دلیل محکمی را به [کمیته بازار آزاد فدرال] برای ادامه افزایش نرخ‌ بهره در طول سال می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا