کیف پول

متامسک و مای اتر والت؛ مقایسه تفاوت های دو ولت ERC20 محبوب

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع شما هنگام انجام این انتخاب مهم، باید بررسی‌ها و تحقیقات خود را درباره گزینه‌های موجود به حداکثر برسانید. زیرا تمام سرمایه و دارایی خود را در آینده به آن والت خواهید سپرد و دقیقا به همین دلیل است که باید از امنیت و اعتبار کافی برخوردار باشد. کیف پول‌هایی مثل متامسک (MetaMask) یا مای اتر والت (MyEtherWallet)، نمونه‌هایی از والت‌های رمزارزی هستند که تا کنون خود را به کاربرانشان به خوبی ثابت کرده‌اند. مقایسه متامسک با مای اتر والت به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های خاص هر کدام از این والت‌ها را بشناسید و سپس با بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های موجود، تصمیم خود را بگیرید. کیف پول متامسک و مای اتر والت هر دو والت‌هایی محبوب بین تریدرها هستند.

ما در این مقاله به مقایسه دو کیف پول متامسک با مای اتر والت و بیان ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی کیف پول مای اتر والت

معرفی MyEtherWallet در مقایسه متا مسک با مای اتر والت

برای شروع مقایسه متامسک با مای اتر والت به تعارف مختصری از هر کدام نیاز خواهید داشت. مای اتر والت به عنوان والتی گرم و چند ارزی یکی از چندین کیف پول برتر بازار رمز ارزها است که از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کیف پول مای اتر والت که با نام اختصاری “MEW” نیز شناخته می‌شود به دلیل اضافه کردن یک لایه امنیتی به ویژگی‌های خود، باعث بالا رفتن امنیت دارایی‌های شما شده است.

کیف پول مای اتر والت به کیف پول رمز ارز اتریوم و ERC-20 نیز معروف است. زیرا فقط به بلاکچین اتریوم متصل است و به شما نیز اجازه دسترسی به آن را می‌دهد. به همین دلیل است که یکی از والت‌های پرسرعت بین کیف پول‌های چند ارزی به شمار می‌رود.

معرفی کیف پول متامسک

معرفی MetaMask در مقایسه متا مسک با مای اتر والت

متامسک یکی از والت‌های محبوب بین تریدرها است که به دو صرافی معتبر کوین بیس (Coinbase) و شیپ شیفت (ShapeShift) متصل است. به همین دلیل است که علاوه بر ذخیره ارز دیجیتال، امکان خرید و فروش و مبادلات ارزی را نیز خواهد داشت.

این کیف پول در نسخه‌های مختلف تحت وب و مخصوص گوشی موبایل منتشر شده است. در واقع متامسک را در مرورگرهای فایر فاکس (Firefox)، بریو (Brave) و کروم (Google Chrome) و اپلیکیشن آن را در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و IOS می‌توانید داشته باشید. از آنجایی که این والت یک کیف پول چند ارزی است و از رمز ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به افزودن توکن در کیف پول متامسک نیز بپردازید.

مقایسه متامسک با مای اتر والت و بیان شباهت‌ها

یکی از کارهایی که برای مقایسه متامسک با مای اتر والت باید انجام دهید، بررسی شباهت‌های آن‌ها است. هر دو کیف پول نام برده، والت‌هایی منبع باز هستند. همچنین دسترسی به بلاکچین اتریوم در هر دوی آن‌ها امکان‌پذیر است. همچنین در مقایسه و بیان شباهت این دو کیف پول،  اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که هزینه گس اتریوم در هر دوی آن‌ها به شکل دستی قابل تنظیم است. در واقع می‌توان گفت که قابلیت تعیین کارمزد سفارشی را دارند.

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه متامسک با مای اتر والت باید به آن بپردازیم، نسخه‌های ارائه شده آن‌ها است. هر دو کیف پول نام‌برده‌شده در دو نسخه تحت وب و مخصوص گوشی موبایل ارائه شده‌اند و کاربری آسانی دارند. ضمن اینکه هنگام مقایسه متامسک با مای اتر والت خوب است بدانید که هر دوی این والت‌ها، قابلیت اتصال به والت‌های دیگر را دارند و برای اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری، گزینه خوبی هستند.

مقایسه متامسک با مای اتر والت و بیان تفاوت‌ها

برای مقایسه متامسک با مای اتر والت، باید تفاوت‌های آن دو را نیز به خوبی بررسی کنید. برای شروع می‌توان به این نکته اشاره کرد که از کیف پول مای اتر والت هیچ صرافی پشتیبانی نمی‌کند در حالی که دو صرافی کوین بیس و شیپ شیفت از والت متامسک پشتیبانی می‌کنند. همچنین یکی دیگر از تفاوت‌های آن دو در پشتیبانی آن‌ها از ارزهای دیجیتال خلاصه می‌شود. مای اتر والت از اتریوم و تمام ارزهای مبتنی بر ERC-20 و والت متامسک علاوه بر توکن‌های ERC-20 از توکن‌های بایننس چین مبتنی بر BEP-20 نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی مای اتر والت از تمام توکن‌های مبتنی بر ERC-20

برای مقایسه متامسک با مای اتر والت و بیان تفاوت‌های آن‌ها، باید امنیت هر دوی آن‌ها را نیز بررسی کنید. مای اتر والت به دلیل داشتن یک لایه امنیتی اضافی به مراتب می‌تواند کیف پول امن‌تری نسبت به متامسک باشد. همچنین به دلیل تمرکز روی یک بلاکچین، طبیعتا سرعت بالاتری نیز در انجام تراکنش‌ها خواهد داشت. در نهایت اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که متامسک فقط به زبان انگلیسی و مای اتر والت به زبان‌های انگلیسی، روسی و … ارائه شده است.

متامسک یا مای اتر والت؟

در مقایسه متامسک با مای اتر والت به این نتیجه خواهیم رسید که متامسک یک والت چند ارزی محبوب با قابلیت پشتیبانی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز است و مای اتر والت نیز یک والت مخصوص بلاکچین اتریوم با سرعت و امنیت بالا و کارمزد کم است که قابلیت اتصال به سایر کیف پول‌ها را نیز دارد. اما در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود، هدفتان از سرمایه گذاری، شرایط بازار، میزان سرمایه و … کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

کیف پول متامسک بهتر است یا مای اتر والت؟

در مقایسه متامسک با مای اتر والت هیچ برنده‌ای وجود ندارد. زیرا بستگی به هدف شما از سرمایه گذاری و توقعتان از والت ارزی بستگی دارد. هر دوی این والت‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی هستند که با بررسی آن باید تصمیم نهایی را بگیرید.

کیف پول متامسک چه فرقی با مای اتر والت دارد؟

مای اتر والت توسط هیچ صرافی پشتیبانی نمی‌شود اما دو صرافی کوین بیس و شیپ شیفت از متامسک پشتیبانی می‌کنند. مای اتر والت فقط از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند اما متامسک علاوه بر آن از توکن‌های BEP-20 نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptogeek
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا