اخبار ارزهای دیجیتال

۳ عامل کلیدی که در سال ۲۰۲۴ باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به بیت کوین می‌شود

به گفته تحلیلگران، سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۲۴ علاقه بیشتری به بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهند داشت. کارشناسان معتقدند که این امر به دلیل تایید بالقوه صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و افزایش شفافیت در قانون‌گذاری این حوزه انجام می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، ناظران براین باورند که روند افزایش اعتماد و علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به کریپتو در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت. جدیدترین داده‌های صرافی دریبیت (Deribit) که در بخش معاملات مشتقه مالی فعال است، نشان می‌دهد که فعالیت سرمایه‌گذاران نهادی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) صعودی بوده است. به گفته لوک استریجرز (Luuk Strijers) مدیر بازرگانی این صرافی، داده‌های آماری ثابت می‌کنند که سرمایه‌گذاران با تجربه‌تر در بازارهای سنتی، اکنون خود را برای مشارکت بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کنند.

 لوک استریجرز گفت:

از اواخر اکتبر (مهر)، افزایش قابل توجهی در فعالیت‌های سازمانی وجود داشته است که عمدتا ناشی از پیش‌بینی اخبار تایید بالقوه ETFهای اسپات بیت کوین در ژانویه (دی) و حساسیت استراتژیک مشتریان نسبت به این رویداد است.

تایید احتمالی ETFهای اسپات بیت کوین توسط SEC

مهم‌ترین کاتالیزوری که توسط تحلیلگران صرافی بیتفینکس (Bitfinex) برای افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران سنتی ذکر شده است، بحث تایید صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده است. شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک (Blackrock) و فیدلیتی (Fidelity) پیگیر راه‌اندازی ETF اسپات خود هستند و حالا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با یک صف طولانی از شرکت‌های مهم مواجه شده است که همگی برنامه خود را برای یک صندوق ETF اسپات ارائه کرده‌اند. SEC بعد از آن چندین بار درخواست‌ها را به تعویق انداخت، حالا در ژانویه (دی) باید رای نهایی خود اعلام کند. تحلیلگران می‌گویند که تایید احتمالی، سوخت رالی صعودی بیت کوین را تامین می‌کند و نقدینگی به سمت بازار این رمزارز سرایز می‌شود.

تحلیلگران بیتفینکس گفتند:

تایید بالقوه ETF اسپات بیت‌کوین شرکت آرک اینوست (Ark Invest) در ژانویه (دی) می‌تواند محرک قابل توجهی برای رشد قیمت بیت‌کوین باشد چرا که با راه‌اندازی این صندوق‌ها، یک وسیله سرمایه‌گذاری منظم و در دسترس برای سرمایه‌گذاران خرد و کلان فراهم می‌شود.

آن‌ها ادعا کردند که تایید احتمالی ETF بیت کوین می‌تواند تا چند هفته دیگر اتفاق بیفتد. به طور مشخص، تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به عنوان زمان قطعی اعلام تایید یا رد درخواست‌ها تعیین شده است. اگر ETFها به طور رسمی شروع به فعالیت کنند، علاقه سرمایه‌گذاران نهادی برای نقش‌آفرینی در بازار کریپتو افزایش پیدا می‌کند.

پیش بینی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

تحلیلگران بیتفینکس توضیح می‌دهند که کاهش احتمالی نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، احتمالا باعث افزایش تمایل سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر به بازار کریپتو می‌شود. کاهش نرخ بهره آمریکا به طور کلی می‌تواند به تقویت بازارهای با ریسک بالا منجر شود. برهمین اساس، رشد قیمت بیت کوین چندان دور از ذهن نیست. 

تحلیلگران Bitfinex افزودند: 

کاهش نرخ می‌تواند دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاران نهادی که به دنبال بازدهی بالاتر در محیطی با نرخ بهره پایین‌تر هستند، جذاب‌تر کند.

به گفته ناظران، شاخص‌های بازار از جمله تورم نشان‌دهنده عدم تغییر نرخ بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال است. در چنین شرایطی، بهار ۲۰۲۴ می‌تواند نقطه شروع کاهش نرخ بهره باشد.

تحلیلگران بیتفینکس همچنین گفتند: 

پیش‌بینی چنین توقفی قبلا بر بازده اوراق قرضه و انتظارات معامله‌گران تاثیر گذاشته است و کاهش نرخ‌ بهره از می ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود. 

جالب است بدانید که تاریخ پیش‌بینی شده به هاوینگ سال آینده بیت کوین بسیار نزدیک است. سرگئی گوروف (Sergei Gorev) مدیر ریسک YouHodler، در توضیح شرایط فعلی گفت که بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال انتظار دارند که فدرال رزرو لحن و مواضع نرم‌تری نسبت به گذشته اتخاذ کند. وی خاطرنشان کرد که بازار معاملات آتی و اختیار معامله (آپشن) در حال حاضر تحت ثاتیر این ماجرا هستند.

شفافیت نظارتی و قانون‌گذاری باعث تشویق سرمایه‌گذاران می‌شود

به گفته تحلیلگران بیتفینکس، سرمایه گذاران در سال جدید با شفافیت بیشتر مقررات تشویق خواهند شد. آن‌ها معتقدند که مهم‌ترین نکته از نظر شفافیت نظارتی، تصویب یک ETF بیت کوین است. تایید چنین برنامه‌ای به تغییر نگاه‌ها و رویکردها کمک می‌کند.

الیور لینچ (Oliver Linch) مدیرعامل Bittrex Global، گفت که سال ۲۰۲۴ در آستانه تبدیل شدن به سالی است که حوزه‌های قضایی جهانی روند شفاف سازی مقررات خود را برای ارزهای دیجیتال آغاز می‌کنند. لینچ چندین اقدام نظارتی پیش بینی شده در سال ۲۰۲۴ را تشریح کرد. او به قانون MiCA اتحادیه اروپا اشاره کرد که قرار است تا پایان سال به طور کامل اجرایی شود. علاوه بر این، او بر پیشرفت‌های قابل توجه نظارتی در سنگاپور، هنگ کنگ و ژاپن تاکید کرد. لینچ همچنین به ابتکار بریتانیا برای راه‌اندازی Digital Securities Sandbox (DSS) نیز اشاره کرد و گفت که دولت‌ها بالاخره متوجه شده‌اند که تبدیل شدن به یک هاب رمزارز به معنای جذب موسسات است.

عواملی مانند تایید بالقوه یک ETF اسپات بیت کوین، پیش‌بینی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و افزایش وضوح نظارتی می‌توانند به ایجاد یک محیط مطلوب برای کریپتو کمک کنند و مهم‌تر از همه، سرمایه‌گذاران نهادی را ترغیب می‌کنند تا نقش فعال‌تری در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال داشته باشند. با این حال، عواملی که می‌توانند فعالیت‌های نهادی بیشتری را در بخش رمزارزها ایجاد کنند، به شرایط نامشخص اقتصاد کلان وابسته هستند. برخی از تحلیلگران همچنین احتمال رکود اقتصادی و دوره طولانی‌تر سیاست پولی انقباضی توسط فدرال رزرو ایالات متحده را مطرح کرده‌اند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
theblock.co
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا