اخبار بیت کوین

بررسی دلایل رشد ۶ درصدی بیت کوین + تحلیل قیمت قبل از بسته شدن کندل هفتگی

ممکن است بیت کوین پس از رشد ۶ درصدی خود طی دو روز گذشته وارد فاز تثبیت شده باشد؛ اما دلیل این رشد قیمت چیست و آیا پتانسیل رشد ادامه‌دار آن وجود دارد؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین همزمان با بازگشایی بازار وال استریت مورخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) آن‌طور که انتظار می‌رفت رشد نکرد، اما طی دو روز گذشته یک افزایش قیمت ۶ درصدی را تجربه کرده و از سقف ماه گذشته خود نیز عبور کرده است. بیت کوین حالا تنها ۲ هزار دلار تا تشکیل یک سقف جدید سالانه فاصله دارد.

نمودار ۱ روزه BTC/USD
نمودار ۱ روزه BTC/USD

کسانی که روی بیت‌ کوین شورت گرفته‌اند احتمالاً وارد قمار خطرناکی شده‌اند

داده‌های به دست آمده از بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت‌ کوین پس از رسیدن به سطح ۴۷،۷۰۰ دلار حالا در مسیر اصلاح قرار دارد.

این حرکت صعودی، به رهبری بازارهای اسپات، بدون وقفه در طول یک روز گذشته ادامه پیدا کرده بود و دو سشن آسیا و ایالات متحده نیز چالش‌ خاصی را برای خریداران ایجاد نکردند.

در زمان نگارش این خبر و با توجه به تداوم نوسانات، سطح ۴۷،۴۰۰ دلار در کانون توجه قرار دارد و بیت کوین همچنان در حال ارزیابی بالاترین سطوح خود از اواخر سال ۲۰۲۱ است. بیت کوین حالا قدرتمندترین عملکرد هفتگی خود را از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲) به نمایش گذاشته است.

Jelle، معامله‌گر محبوب، در بخشی از آخرین تحلیل خود در X (توئیتر سابق) نوشت:

بازگشت قدرتمندی از سطوح میانی مشاهده شد و درست همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم، یک حرکت مجدد به سمت ۴۸ هزار دلار هم صورت گرفت. هنگامی که بیت کوین بر آخرین مانع پیش‌روی خود غلبه کند، راه زیادی برای رسیدن به رکوردهای تاریخی جدید وجود نخواهد داشت.

Jelle همچنین عملکرد بیت کوین در محدوده قیمت فعلی خود را «سرنوشت‌ساز» توصیف کرد.

نمودار ۱ هفته‌ای BTC/USDT
نمودار ۱ هفته‌ای BTC/USDT

در ادامه، Skew، از دیگر معامله‌گران مشهور بازار، هشدار داد که وضعیت بیت کوین امروز احتمالاً «بسیار بی‌ثبات» خواهد بود.

کیت آلن (Keith Alan)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران منبع معاملاتی Material Indicators، موضع محتاطانه‌تری در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین اتخاذ کرده است. او سطح قابل‌توجهی از پوزیشن‌های فروش و کسانی که آماده فروش دارایی‌های خود هستند را درست زیر بالاترین محدوده دو ساله و آستانه ۵۰ هزار دلاری مشاهده می‌کند.

او گفت:

قبل از خرید ناگهانی بیت کوین و افزایش فومو (FOMO) در شرایط فعلی، به این نکته توجه داشته باشید که حدود ۱۷۵ میلیون دلار BTC برای فروش (معروف به نقدینگی درخواستی (Ask) یا مقاومت) بین سطح فعلی و ۵۰ هزار دلار وجود دارد. در مقابل، تنها حدود ۵۰ میلیون دلار پیشنهاد خرید (Bid) تا سطح ۴۳ هزار دلار انباشته شده است. همچنین باید مواظب افت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در حدود ۴۳ هزار دلار هم باشید.

با این وجود، آلن می‌گوید که بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در بالای ۴۵ هزار دلار به سود گاوها خواهد بود. اگر بیت کوین به ۵۰ هزار دلار برسد، نهنگ‌ها به راحتی می‌توانند قیمت را افزایش دهند و این امر به طور بالقوه برای کسانی که پوزیشن‌های شورت باز کرده‌اند گران تمام می‌شود.

او در آخر گفت:

اگر به شورت گرفتن فکر می‌کنید، برای فشار احتمالی و افزایش ناگهانی قیمت (شورت اسکوییز) آماده باشید. اگر نهنگ‌ها با موفقیت قیمت را به بالای ۵۰ هزار دلار برسانند، در حال حاضر مقاومت خاصی تا ۵۵ هزار دلار پیش‌روی آن‌ها نخواهد بود.

نموداری که کیت آلن به اشتراک گذاشته نقدینگی خرید و فروش و دلتای حجم انباشتی یا CVD را در اوردر بوک BTC/USDT در بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان نشان می‌دهد.

اوردربوک BTC/USDT در صرافی بایننس
اوردربوک BTC/USDT در صرافی بایننس

نهنگ‌ها بیت کوین بیشتری جمع‌آوری می‌کنند

کریپتو کوانت (CryptoQuant) در گزارش هفتگی خود گفت که فشار فروش کمتر شده زیرا ماینرها با وجود کاهش سود ناشی از کارمزد شبکه بیت کوین، ذخایر خود را همچنان نگهداری می‌کنند.

انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها نیز در این بین افزایش پیدا کرده است. داده‌های گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهند که کیف پول‌های بیت کوین با موجودی بیش از ۱۰۰۰ BTC تقریباً ۳/۶ درصد بیشتر شده است. تعداد این کیف پول‌ها در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) برابر با ۱۹۹۲ عدد بوده و در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن) به ۲۰۶۴ عدد افزایش یافته است.

سرمایه ورودی به ETF بیت کوین چشمگیر است

در کنار این تغییرات قیمتی، جریان‌ سرمایه روزانه صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) بیت کوین که چند هفته‌ای از آغاز فعالیت آن‌ها در ایالات متحده می‌گذرد، همچنان روایت دلگرم‌کننده‌ای را برای گاوها تعریف می‌کند.

سرمایه ورودی ETF‌ها از زمان آغاز به کار آن‌ها در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) تاکنون از مرز ۲/۱ میلیارد دلار فراتر رفته که نشان‌دهنده تقاضای بالا برای بیت کوین در بازار است. سومین روز بزرگ ETFهای اسپات بیت کوین از لحاظ جریان ورودی زمانی رقم خورد که قیمت این دارایی دیجیتال از سطح ۴۶ هزار دلار عبور کرد و به سقف جدیدی در چند هفته اخیر رسید.

ETF‌های بلک‌راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity Investments) موفق‌ترین ماه اول معاملات را در مقایسه با هر محصول ETF دیگری طی ۳۰ سال گذشته به ثبت رسانده‌اند.

تقاضا برای بیت کوین و سهام آمریکا همچنان وجود دارد

حرکت بیت کوین همراه با حرکت تاریخی بازار سهام ایالات متحده رقم خورد. شاخص S&P 500 در طی یک روز به سطح ۵ هزار رسید و این اولین باری است که چنین سطح روانی قابل‌توجهی را تجربه می‌کند.

منبع معاملاتی The Kobeissi Letter در بخشی از واکنش خود به این اتفاق در X نوشت:

S&P 500 نسبت به کف ۲۷ اکتبر (۵ آبان)، اکنون ۹۰۰ واحد رشد داشته است. این بدان معناست که مارکت کپ S&P 500 در کمتر از ۳ ماه نزدیک به ۸/۵ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است. این واقعاً یک حرکت تاریخی برای سهام آمریکا محسوب می‌شود.
نمودار ۱ هفته‌ای S&P 500
نمودار ۱ هفته‌ای S&P 500

شرکت معاملاتی QCP Capital در آخرین بروزرسانی خود از بازار در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) گفت که روند صعودی بازار سهام و بازار ارز دیجیتال می‌تواند به خوبی ادامه پیدا کند.

QCP Capital اظهار داشت:

احتمال زیادی وجود دارد که هرگونه کاهشی در ارزش سهام با فشار خرید مواجه شود، زیرا سرمایه‌گذارانی که در حال حاضر تخصیص سهام کمتر از حد مطلوبی دارند، به دنبال بازده بهتری برای معاملات خود هستند. در پس این احساسات صعودی، احتمالاً بیت کوین و اتریوم نیز به واسطه رویداد هاوینگ (Halving) و ETF احتمالی اتر بی‌نصیب نمانند.

هنوز به سقف‌های مورد انتظار بیت کوین نرسیدیم

آکسل کیبار (Aksel Kibar)، معامله‌گر بازارهای مالی، در تحلیل خود از تایم فریم‌های بالاتر نوشت:

حمایت افقی ۴۰ هزار دلاری BTCUSD در تایم فریم هفتگی پایدار باقی مانده است. کانال فعلی قیمت که همسو با روند آن حرکت می‌کند شکسته نشده است. سقف کانال تقریباً در حدود ۴۸ هزار دلار تا ۴۹ هزار دلار به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند.
تحلیل کیبار از نمودار هفتگی BTC/USD
تحلیل کیبار از نمودار هفتگی BTC/USD

کیبار محدوده فعلی قیمت بیت کوین را برجسته کرده که بیش از ۱۵۰ روز است به قوت خود باقی مانده و بیت کوین نیز در ماه ژانویه (دی) در پی ETF اسپات به سقف‌های آن رسیده بود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام باعرض وادب برنامه بین کوین کجابایدنصب کنم؟لطفا جواب بدهیدباسپاس

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام و عرض ادب
منظورتون از برنامه بیت کوین کیف پوله؟ کیف پول‌های بیت کوین روی دسکتاپ، موبایل و تحت وب موجود هستن. برای پیدا کردن مناسب‌ترین کیف پول بیت کوین، می‌تونید این مقاله رو مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا