اخبار بیت کویناولیه

کاهش بیشتر قیمت بیت کوین در این مقطع زمانی منطقی نیست!

بازار ارزهای دیجیتال روز جمعه از پایین‌ترین سطح روز گذشته خود بازگشتند و قیمت بیت‌کوین ۶۳٬۰۰۰ دلار را پس گرفت زیرا سرمایه‌گذاران به سرعت نگرانی‌ها را نسبت به افزایش نرخ تورم کنار گذاشتند و توجه خود را به به‌روزرسانی سیاست‌های مالی چین در روز شنبه معطوف کردند.

به گزارش والکس، بیت کوین، پیشروترین دارایی ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، پس از گزارش تورم CPI ایالات متحده که بالاتر از پیش‌بنی‌ها اعلام شد تا ۵۸٬۹۴۶ دلار کاهش یافت. اما پس از ان روند صعودی را آغاز کرد و تا ۶۳٬۴۱۷ دلار افزایش یافت.

به روزرسانی سیاست‌های مالی چین ممکن است بازار کریپتو را تکان دهد

به گفته تحلیلگران، عوامل اقتصاد کلان مؤثر بر قیمت کریپتو از سیاست پولی به نتایج انتخابات ایالات متحده تغییر کرده است.

کاتالیزور کلیدی برای نوسانات کریپتو ممکن است به روز رسانی سیاست مالی آینده چین توسط وزیر دارایی آن باشد که برای اوایل روز شنبه برنامه‌ریزی شده است. سرمایه‌گذاران، محرک‌های مالی بیشتری را برای اقتصاد و بازارهای مالی بیمار چین پیش‌بینی می‌کنند که می‌تواند در بازار دارایی‌های دیجیتال بازتاب پیدا کند.

کاهش بیشتر قیمت بیت کوین منطقی نیست!

مایک آلفرد (Mike Alfred)، کارشناس بازار، اصرار دارد که با توجه به معیارهای اقتصادی مطلوب، گمانه‌زنی در مورد قیمت پایین‌تر بیت کوین در این زمان منطقی نیست.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، روز پنجشنبه پس از انتشار CPI به زیر ۵۹٬۰۰۰ دلار رسید. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بیت کوین شاهد قیمت‌های پایین‌تری خواهد بود و اهدافی مانند ۵۷٬۵۰۰ دلار و زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار در حال ظهور خواهند بود. با این حال، مایک آلفرد معتقد است در این مقطع، حدس‌وگمان در مورد قیمت‌های پایین‌تر بیت‌کوین درو از ذهن است.

کارشناس بازار به مطلوب بودن وضعیت اقتصاد کلان اشاره می‌کند

آلفرد در توییتی اظهار داشت معیارهای کلیدی بازار به افزایش قریب‌الوقوع قیمت بیت کوین اشاره می‌کنند. وی خاطرنشان کرد پارامترهای اقتصادی مانند بازدهی و تورم به نفع بیت کوین هستند.

این کارشناس بازار اظهار داشت بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در حال افزایش است، پارامتری که معمولاً جلوتر از کاهش نرخ بهره اتفاق می‌افتد. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده دیروز پس از داده‌های CPI ایالات متحده تقریباً به ۴.۱٪ افزایش یافت.

همچنین، این کهنه کار بازار به شکست صعودی در پایه پولی جهانی (M2) اشاره کرد که در چهار ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. M2 جهانی از ۱۰۴ تریلیون دلار در ژوئن به بیش از ۱۰۸ تریلیون دلار در این ماه افزایش یافت و آلفرد انتظار دارد بیت کوین همراه با با آن رشد کند.

در همین حال، واکنش‌های متفاوتی در بین سفته‌بازان درباره اقدام بعدی فدرال رزرو در ماه نوامبر ادامه دارد. رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، در حالی که تحلیلگران طرفدار کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره هستند، خاطرنشان کرد که آماده توقف کاهش نرخ است.

با این حال، آلفرد به احساسات رو به رشد پیرامون کاهش نرخ اشاره کرد در حالی که تاکید داشت بیت کوین قیمت‌های پایین‌تری نخواهد داشت. قابل توجه است که کاهش نرخ بهره ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد و به نفع دارایی‌هایی مانند بیت کوین است.

سرمایه گذاران در حال خرید در کاهش قیمت‌ها

با وجود FUD پیرامون ریزش اخیر بازار، معامله گران افت قیمت بیت کوین را خریدند. داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد وقتی بیت کوین به ۵۸٬۹۰۰ دلار کاهش یافت، احساسات وزنی فوق‌العاده صعودی شد.

سرمایه گذاران این تسلیم فروشندگان را فرصتی برای خرید بیت کوین با قیمت پایین‌تر می‌دانستند. به ویژه، این خریدها به دلیل خوش‌بینی بود که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر قیمت این دارایی را حتی بالاتر خواهد برد.

لازم به ذکر است بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) خرید بیت کوین را در صورتی که به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش یابد توصیه کرده است. این شرکت خاطرنشان کرد این فرصت خوبی برای خرید خواهد بود، زیرا این دارایی در سال ۲۰۲۵ به قیمت ۲۰۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

در همین حال، بیت کوین از پایین ترین سطح دیروز بازگشته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۲٬۶۴۳ دلار معامله می‌شود.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا