اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

آیا آلت سیزن در راه است؟ شاخص TOTAL 2 از یک الگوی ۳ ساله خارج شد

آلت سیزن (Altseason) به شرایطی گفته می‌شود که اکثر آلت‌ کوین‌ها عملکرد بهتری از بیت‌ کوین (BTC) دارند. حال شاخص توتال ۲ از کانال خود خارج شده و اگر رفتار آن به مانند گذشته باشد، باید انتظار شروع فصل پررونق آلت کوین‌ها را داشته باشیم.

به گزارش والکس و به نقل از finbold، پس از گذشت یک سال سودآور برای سرمایه‌گذاران بیت کوین، تحلیلگران شروع آلت سیزن ۲۰۲۳ را بررسی کرده‌اند. نکته قابل ذکر این است که قیمت بیت کوین از نوامبر سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته و با توجه به دامیننس ۵۲ درصدی آن، مارکت کپ کل آلت کوین‌ها هنوز به پای پادشاه ارزهای دیجیتال نمی‌رسد.

یکی از این تحلیلگران با نام مستعار (@el_crypto_prof) Mustache با بررسی الگوی سه سال پیش مارکت کپ آلت کوین‌ها، شرایط بریک اوت این شاخص از کانال گاوسی خود را شناسایی کرده است. همین الگو در سال ۲۰۱۶ نیز مشاهده شد و اولین آلت سیزن تاریخ را رقم زد.

مارکت کپ آلت کوین‌ها (مارکت کپ کل ارزهای دیجیتال به جز BTC) - نمودار هفتگی
مارکت کپ آلت کوین‌ها (مارکت کپ کل ارزهای دیجیتال به جز BTC) – نمودار هفتگی

شاخص «CRYPTOCAP: TOTAL 2» که با نام توتال ۲ نیز شناخته می‌شود، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به استثنای بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. Mustache از این شاخص در تجزیه و تحلیل خود استفاده کرده است که مارکت کپ ۶۶۴/۶۶ میلیارد دلاری را برای آلت کوین‌ها نشان می‌دهد.

جالب اینجاست که در دو بار گذشته، زمانی که مارکت کپ آلت‌ کوین‌ها در کانال گاوسی نمودار هفتگی خود تثبیت و سپس از آن خارج شد، یک آلت سیزن مهم رخ داده است.

اگر این داستان باز هم تکرار شود، انتظار می‌رود که دامیننس بیت کوین (BTC.D) به زیر منطقه ۵۰ درصدی کاهش یابد. دامیننس بالای ۵۰ بیت کوین در شاخص BTC.D از ژوئن ۲۰۲۳ حفظ شده و در ۲۵ اکتبر به بالاترین رکورد خود در سطح ۵۴/۳۵ درصد رسید.

شاخص دامیننس بیت کوین (BTC.D) – نمودار روزانه
شاخص دامیننس بیت کوین (BTC.D) – نمودار روزانه

با این حال، درک این نکته مهم است که پرایس اکشن گذشته قاعدتاً تضمینی برای رفتار آینده یک نمودار نیست. آلت سیزن جدید ممکن است حتی پس از خروج از این کانال نیز آغاز نشود. تقاضا نقش مهمی در افزایش مارکت کپ آلت کوین‌ها دارد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
finbold.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا