اخبار بیت کوین

باید منتظر ریزش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین باشیم؟

یکی از تحلیلگران محبوب بازار بر اساس داده‌های تاریخی DMI نتیجه گرفته که بیت کوین هنوز هم ممکن است یک دوره ریزش قابل‌توجه را تجربه کند. فاندینگ ریت بیت کوین نیز به سطوح بالایی رسیده اما نظرات متفاوتی درباره شرایط آن وجود دارد. آیا باید منتظر ریزش قیمت به ۳۰ هزار دلار باشیم یا روند صعودی ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، با توجه به یکی از قابل اعتمادترین اندیکاتورهای بیت کوین، قیمت BTC ممکن است برای متعادل‌سازی شرایط «فعالیت بیش از حد» خود تا ۳۰ درصد ریزش داشته باشد.

CryptoCon، تفسیرگر محبوب بازار در تحلیلی که مورخ ۱ ژانویه (۱۱ دی) از شرایط بازار ارائه داده، استدلال می‌کند که کاهش قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار هنوز هم امکان‌پذیر است.

شاخص DMI بیت کوین وارد منطقه «فعالیت بیش از حد» می‌شود

علیرغم رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۵ هزار دلار در این هفته، الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که BTC می‌تواند با آغاز سال ۲۰۲۴ یک اصلاح را تجربه کند.

اندیکاتور حرکت جهت‌دار (DMI) که توسط CryptoCon بررسی شده، به سطوحی رسیده که به طور کلی با تغییر روند و نزولی شدن حرکت بیت کوین همراه است.

او اظهار داشت:

من در سال ۲۰۲۳ به طور کلی نسبت به بیت کوین دیدگاه صعودی داشتم، اما داده‌های به دست آمده از بازار به ما نشان می‌دهند که با شروع سال جدید، زمان استراحت فرا رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت شاهد یک نبرد بین داده‌های بلندمدت و قابل اعتماد و کسانی است که فکر می‌کنند این بار شرایط متفاوت خواهد بود هستیم. من می‌دانم که کدام طرف را انتخاب می‌کنم!

نمودار مشروح DMI بیت کوین
نمودار مشروح DMI بیت کوین

داده‌های فعلی DMI نشان می‌دهند که در وضعیتی شبیه به اواسط سال ۲۰۱۹ (سال ۹۸) هستیم، دوره‌ای که BTC/USD در چرخه قبلی به بالاترین سطح خود در اواسط چرخه رسید.

اصلاحات قیمت بیت کوین از بالاترین سطوح تاریخی خود
اصلاحات قیمت بیت کوین از بالاترین سطوح تاریخی خود

جفت ارز BTC/USD در ۱۶ ماه بعدی بیش از ۵۰ درصد ریزش داشت و به واسطه سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) و در بحبوحه همه‌گیری COVID-19، این افت قیمت بیشتر هم تشدید شد. اگرچه وضعیت فعلی ممکن است آنقدر هم بد نباشد، اما CryptoCon یک پولبک احتمالی و حدوداً ۳۰ درصدی را پیش‌بینی کرده که با الگوهای تاریخی مطابقت دارد. این موضوع در نمودار فوق از شرکت تجزیه و تحلیل آنچین گلس نود (Glassnode) نیز نشان داده شده است.

او ادامه داد:

اصلاح ۳۰ درصدی از منطقه اشباع فعالیت DMI ما را به سطوحی در حدود ۳۰ هزار رساند و این بسیار کمتر از نمونه‌های قبلی است! ساختار داده‌ها شبیه به سال ۲۰۱۹ با ایجاد یک سقف دوگانه و دو کندل قرمز است. با این حال، من معتقدم که این ریزش بسیار کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود و مانند آن موقع طول نخواهد کشید.

در دوم ژانویه (۱۲ دی)، تأیید کردیم که بیت‌ کوین می‌تواند قبل از شروع اصلاحات رشد بیشتری داشته باشد و احتمالاً به ۴۸ هزار دلار برسد. این خوش‌بینی نسبت به بازار با هیجانات پیرامون تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد اولین صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده بیشتر هم شده است.

بررسی وضعیت فاندینگ ریت بیت کوین

نمودار قیمت ۱ ساعته BTC/USD
نمودار قیمت ۱ ساعته BTC/USD

در زمان نگارش این خبر، BTC/USD با استناد بر داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، در حدود ۴۵ هزار دلار معامله می‌شود، در حالی که داده‌های بازار همچنان به سرمایه‌گذاران صعودی هشدار می‌دهد.

این هشدار با توجه به اینکه نرخ‌های تامین مالی یا همان فاندینگ ریت (Funding Rate) در بیش از یک سال گذشته به بالاترین سطوح خود رسیده‌اند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، بدان معنی که معامله‌گران ممکن است بیش از حد خوش‌بین شده باشند و این‌طور فرض می‌کنند که رسیدن بیت کوین به قیمت‌های بالاتر تضمین شده است.

هیت مپ فاندینگ ریت بیت کوین
هیت مپ فاندینگ ریت بیت کوین

اما همه فعالان بازار نگران نبودند. در طی آخر هفته، تفسیرگر و معامله‌گر محبوبی که با نام Horse شناخته می‌شود گفت که در مقایسه با چرخه گذشته، فاندینگ ریت در محدوده معقولی باقی مانده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۱۹

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا