اخبار بیت کوین

مدیرعامل کریپتو کوانت: بیت کوین تا ۶ ماه آینده با «کمبود فروشنده» مواجه می‌شود!

یکی از تحلیلگران می‌گوید که ETF‌های اسپات در حال جذب بیت کوین‌های موجود برای خرید هستند و در سال جاری شاهد نقطه اوجی در تغییرات عرضه این ارز دیجیتال خواهیم بود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، این تحلیلگر صنعت کریپتو گفته که اگر جریان ‌ورودی نهادی ادامه پیدا کند، بیت کوین تا ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور سال آینده) با «بحران نقدینگی در سمت فروش» مواجه خواهد شد یا به عبارتی با کمبود فروشنده روبرو می‌شویم.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، بنیانگذار و مدیر‌عامل پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین کریپتو کوانت (CryptoQuant)، در پلتفرم X، از تغییر قابل‌توجهی در عرضه بیت کوین طی شش ماه آینده خبر داد.

خرس‌های بیت کوین «نمی‌توانند برنده شوند»

به گفته فعالین صنعت کریپتو، پذیرش بیت کوین به عنوان یک تخصیص سرمایه‌گذاری نهادی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و شتاب ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

صندوق‌های ETF بیت کوین اکنون با نگهداری نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه، به موفق‌ترین ETFهای تازه وارد در تاریخ تبدیل شده‌اند.

با این حال، اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است شاهد پدیده جدیدی باشیم که در آن بیت کوین کافی برای پاسخگویی به تقاضای بازار وجود ندارد.

کی یانگ جو به طور خلاصه می‌گوید:

تا زمانی که جریان سرمایه ETF اسپات بیت کوین متوقف نگردد، خرس‌ها نمی‌توانند در این بازی برنده شوند.

وی خاطرنشان کرد که ETF‌ها در هفته گذشته به تنهایی بیش از ۳۰ هزار بیت کوین برای خود کنار گذاشتند و با توجه به ذخیره ۳ میلیون بیت کوین در کیف پول صرافی‌ها و ماینرها، احتمال شوک قیمت ناشی از عرضه بالا رفته است.

به گفته او، ETF‌های اسپات هفته گذشته شاهد جریان خالص بیش از ۳۰ هزار بیت کوین بودند. نهادهای شناخته شده مانند صرافی‌ها و ماینرها حدود ۳ میلیون بیت کوین هولد می‌کنند و ۱/۵ میلیون این بیت کوین‌ها توسط نهادهای آمریکایی نگهداری می‌شود.

یانگ جو ادامه داد:

با این نرخ، ظرف ۶ ماه آینده شاهد بحران نقدینگی در سمت فروش خواهیم بود.
خلاصه‌ای از ذخایر بیت کوین
خلاصه‌ای از ذخایر بیت کوین

صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) همچنان به مخالفت خود با این روند ادامه می‌دهد و جریان خروجی روزانه آن به طور مداوم حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

با توجه به افزایش قیمت بیت کوین از زمان آغاز به کار ETFها در ماه ژانویه (دی)، WhalePanda، تفسیرگر محبوب بازارهای مالی، خاطرنشان می‌کند که در واقع، ارزش دلاری دارایی‌های بیت کوینی GBTC چندان کاهش نداشته است.

او در بخشی از پست X خود با اشاره به بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیر‌عامل سابق شرکت مادر گری‌‌اسکیل (Grayscale) یعنی Digital Currency Group نوشت:

‌GBTC بار دیگر خروجی سرمایه قابل‌توجهی را تجربه می‌کند، مجموعاً ۴۹۴ میلیون دلار. متشکرم بری، آن‌ها اکنون زیر ۴۰۰ هزار بیت کوین دارند. مشکل اینجاست که با افزایش قیمت و خروج انبوه سرمایه از این صندوق، ارزش دلاری دارایی‌های آنها هنوز در همان سطحی است که شروع کردیم.

هنوز ۱/۴ میلیون بیت کوین برای فروش باقی مانده است؟

یانگ جو پیش‌بینی کرده که وقتی نقطه اوج تقاضا برای ETFها فرا می‌رسد، تاثیر آن بر قیمت بیت کوین ممکن است بیشتر از انتظارات بازار باشد.

وی در پایان گفت:

زمانی که بحران نقدینگی فروشندگان رخ می‌دهد، به دلیل نقدینگی محدود برای فروش و با ثبت سفارشات ناچیزی، سقف چرخه‌ای بعدی بیت کوین ممکن است از انتظارات ما فراتر رود.

یانگ جو روند صعودی گسترده‌ای را در تعداد بیت کوین‌های موجود در به اصطلاح «آدرس‌های انباشت» – کیف پول‌هایی که فقط تراکنش‌های ورودی دارند – مشاهده کرده است. به گفته او، این رقم باید دو برابر شود تا از شروع این «بحران» مطمئن شویم.

همانطور که پیش از این هم گزارش شده بود، به تازگی و با رسیدن قیمت بیت کوین به رکوردهای تاریخی جدید، سرعت انباشت این آدرسی‌ها کاهش یافته است.

موجودی آدرس‌های انباشت بیت کوین
موجودی آدرس‌های انباشت بیت کوین
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا