اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۱۸ آذر ۱۴۰۲

قیمت بیت کوین با رشدی که طی روز گذشته از خود نشان داد به سطح ۴۴ هزار دلار رسید و بررسی تکنیکالی بازار نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها نیز مشتاق دنبال کردن روند رو به رشد پادشاه ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه وضعیت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، این هفته قیمت بیت کوین شاهد یک پولبک نسبتاً جزئی بود، اما رالی روزانه آن به سطح ۴۴ هزار دلار نشان‌دهنده این است که گاوها برای خروج از پوزیشن‌های خود عجله‌ای ندارند. با استناد بر داده‌های معیار محبوب HODL Waves، سرمایه‌گذارانی که بیت کوین را بین دسامبر ۲۰۲۰ و دسامبر ۲۰۲۱ خریداری کرده‌اند، همچنان دارایی‌های خود را نگهداری می‌کنند.

سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را با قدرت به فروش نرسانده‌اند و دلیل آن هم این است پیش‌بینی می‌کنند قیمت به سطوح بالاتری در آینده دست یابد. شرکت مدیریت دارایی VanEck در پیش‌بینی‌های رمزارزی خود برای سال ۲۰۲۴ گفت که بیت کوین به دلیل «رویدادهای سیاسی و تغییرات نظارتی بالقوه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده» به بالاترین سطح تاریخی (ATH) خواهد رسید.

رالی بیت کوین در طی چند روز گذشته سرمایه‌گذاران را به سمت آلت کوین‌هایی مانند اتر، کاردانو و سولانا نیز جذب کرده است. دیدگاه شرکت تحقیقاتی سنتیمنت (Santiment) همچنان در مورد چشم‌انداز بیت کوین مثبت است. این شرکت در تاریخ ۷ دسامبر گفت که اگر فاد (FUD) در بازار افزایش یابد، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۵۰ هزار دلار هم افزایش یابد.

آیا بیت کوین خریدارانی را در سطوح پایین‌تر پیدا می‌کند و می‌تواند رالی خود را به سمت ۴۸ هزار دلار از سر گیرد یا اینکه آلت کوین‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه این موضوع شویم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۵ دسامبر از ۴۴،۵۰۰ دلار کاهش یافت که نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است. پولبک‌ها معمولاً در روندهای صعودی قدرتمند عمق کمی دارند و چندان پایدار نیستند، چرا که گاوها همواره با ایجاد کف‌های جدید به خرید می‌پردازند.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین
نمودار قیمت روزانه بیت کوین

اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد و به بالای ۴۴،۵۰۰ دلار برسد، شروع مرحله بعدی سفر آن به سمت ۴۸ هزار دلار خواهد بود. انتظار می‌رود فروشندگان با تمام توان خود از این سطح دفاع کنند.

اگر قیمت از سطح ۴۴،۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند، اولین حمایت در روند نزولی سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۴۱،۸۶۲ دلار است. اگر این سطح نیز شکسته شود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۳۹،۸۶۸ دلار سقوط کند. اگر خریداران قصد دارند که این مومنتوم صعودی را دست نخورده نگه دارند، باید از این سطح دفاع کنند.

تحلیل قیمت اتریوم

خرس‌ها تلاش کردند که قیمت اتریوم را به زیر سطح ۲۲۰۰ دلاری در تاریخ ۶ دسامبر برسانند، اما گاوها همچنان از مناطق تحت سلطه خود محافظت کردند. این امر نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا سطح ۲۲۰۰ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند.

نمودار قیمت روزانه اتریوم
نمودار قیمت روزانه اتریوم

جفت ارز ETH/USDT با خروج از زیر ناحیه ۲۲۰۰ دلار، الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل کرد. هدف این آرایش صعودی سطح ۳۴۰۰ دلار است. با این حال، بعید است که قیمت به صورت یک خط مستقیم به سمت بالا حرکت کند. فروشندگان تلاش خواهند کرد که این روند را در نزدیکی ۲۵۰۰ دلار و دوباره در سطح ۳ هزار دلار متوقف کنند.

منطقه حمایت بحرانی برای روند نزولی اتریوم بین ۲۲۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۱۴۷ دلار است. اگر قیمت به زیر این منطقه سقوط کند، ممکن است برخی از خریداران به دام بیفتند و منجر به لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ شود. این امر می‌تواند یک اصلاح شدید را به سمت ۱۹۰۰ دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در محدوده ۲۲۳ تا ۲۳۹ دلار باقی مانده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت روزانه بایننس کوین
نمودار قیمت روزانه بایننس کوین

گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۲۳ دلار رسانده‌اند و سعی خواهند کرد که بر مانع ایجاد شده در قیمت ۲۳۹ دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BNB/USDT احتمالاً شتاب بیشتری می‌گیرد و به سمت مانع سربار خود در سطح ۲۶۵ دلار حرکت خواهد کرد. شکست این سطح و کلوز قیمت در بالاتر از آن، الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل می‌کند که یک آرایش صعودی محسوب می‌شود.

در صورتی که قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۲۲۳ دلار سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این امر می‌تواند بایننس کوین را به حمایت حیاتی ۲۰۳ دلار برساند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در تاریخ ۶ دسامبر و با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۶۲ دلار به سمت بالا بازگشت، که نشان‌دهنده افزایش فشار خرید در سطوح پایین‌تر است. گاوها در مرحله بعد تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح ۰/۶۷ دلار برسانند.

نمودار قیمت روزانه ریپل
نمودار قیمت روزانه ریپل

با این حال، بعید است که فروشندگان به راحتی تسلیم شوند. آنها تلاش خواهند کرد که مقاومت سفت و سختی را در ۰/۶۷ دلار ایجاد کنند. اگر قیمت از سطح فعلی خود کاهش یابد، جفت ارز XRP/USDT احتمالاً در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایت خواهد شد.

اگر این بازگشت قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از مرز ۰/۶۷ دلار هم فراتر رود، جفت ارز XRP/USDT احتمالا به ۰/۷۴ دلار خواهد رسید. عبور از این سطح ممکن است به عنوان یک مانع دشوار پیش‌روی خریداران در نظر گرفته شود.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که کنترل بازار را به دست گیرند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۶۱ دلار کاهش دهند و در آنجا حفظ کنند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۷ دسامبر افزایش یافت و به بالای سقف ۵۲ هفته اخیر خود یعنی ۶۸/۲۰ دلار رسید. این امر نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی این آلت کوین است.

نمودار قیمت روزانه سولانا
نمودار قیمت روزانه سولانا

صعود قیمت به بالای ۶۸/۲۰ دلار، الگوی سر و شانه نزولی را باطل کرد که سیگنال مثبتی محسوب می‌شود. چنین چیزی باعث افزایش فشار خرید گاوها می‌شود که ممکن است در حاشیه نشسته باشند و در ضمن خرس‌ها را نیز ترغیب می‌کند تا پوزیشن‌های فروش خود را پوشش دهند. یک مانع جزئی در سطح ۷۸ دلار وجود دارد، اما اگر خریداران با موفقیت از آن عبور کنند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۱۰۰ دلار هم رشد کند.

اگر خرس‌ها قصد دارند که به میدان بازگردند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۶۰ دلار برسانند. توقف بعدی در جهت نزولی سطح ۵۱ دلار است.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو از زمانی که در تاریخ ۴ دسامبر در بالای مقاومت ۰/۴۰ دلار بسته شد، به صورت مداوم در حال رشد بوده است. خریداران در تاریخ ۷ دسامبر قیمت را به بالای ۰/۴۶ دلار رساندند و در روز ۸ دسامبر نیز با حرکت دیگری این رالی قیمتی را به فراتر از ۰/۵۲ دلار گسترش دادند.

نمودار قیمت روزانه کاردانو
نمودار قیمت روزانه کاردانو

سطح بعدی که در روند صعودی باید آن را زیر نظر داشته باشیم، ۰/۶۰ دلار است، اما سطوح اشباع خرید شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که اصلاح یا تثبیت جزئی قیمت در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. اگر گاوها در شرایط فعلی چندان خود را تسلیم نکنند، احتمال صعود کاردانو به ۰/۷۰ دلار افزایش می یابد.

برعکس این فرضیه، اگر جفت ارز ADA/USDT از سطوح فعلی خود کاهش پیدا کند، احتمالاً در ۰/۵۲ دلار و دوباره در ۰/۴۶ دلار حمایت خواهد شد. یک ریزش جزئی هم به زیر این سطح حمایت مسیر را برای یک سقوط احتمالی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۴۱ دلار هموار می‌کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در تاریخ ۶ دسامبر تا نزدیکی ۰/۱۱ دلار افزایش یافت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را برای خود حفظ کنند و این امر با توجه به فیتیله بلند کندل آن تاریخ نیز مشهود است.

نمودار قیمت روزانه دوج کوین
نمودار قیمت روزانه دوج کوین

یک برتری جزئی که گاوها در این بین دارند این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت در زیر سطح ۰/۱۰ دلار باقی بماند. این امر نشان می‌دهد که هر کف کوچکی هم با خرید این دسته از معامله‌گران همراه می‌شود. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت ۰/۱۱ دلاری برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به ۰/۱۴ دلار و پس از آن به ۰/۱۶ دلار رشد کند.

اولین نشانه از ضعف خریداران افت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۹ دلار خواهد بود. چنین اتفاقی نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است. در ادامه نیز ممکن است این جفت ارز به سطح ۰/۰۷ دلار ریزش داشته باشد.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ با مقاومتی در نزدیکی ۲۸ دلار روبرو شده است، اما گاوها سطوح زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران کنترل خود بر بازار را حفظ می‌کنند.

نمودار قیمت روزانه اوالانچ
نمودار قیمت روزانه اوالانچ

گاوها تلاش خواهند کرد که روند صعودی را از سر بگیرند و قیمت را به سطح مقاومت سربار ۳۱ دلار برسانند. در این سطح احتمالاً با فروش سنگینی از سوی خرس‌ها مواجه خواهیم شد. سطوح اشباع خرید در اندیکاتور RSI نیز به خطر اصلاح یا تثبیت قیمت در کوتاه‌مدت اشاره دارد.

اولین حمایت در مسیر نزولی سطح ۲۴/۶۹ دلار است. اگر این سطح شکسته شود، جفت ارز AVAX/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۲۲/۳۷ دلار سقوط کند. انتظار می‌رود که خریداران به شدت از این سطح محافظت کنند زیرا حمایت بعدی بسیار پایین‌تر و در حدود ۱۸/۹۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در تاریخ ۷ دسامبر در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۱۵/۰۴ دلار مورد حمایت قرار گرفت، که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران نسبت به بازار مثبت است و آنها در حال خرید با رسیدن قیمت به کف‌های جدید هستند.

نمودار قیمت روزانه چین لینک
نمودار قیمت روزانه چین لینک

گاوها به خرید خود در تاریخ ۸ دسامبر ادامه دادند و قیمت را به بالای مقاومت سربار ۱۶/۶۰ دلاری رساندند. اگر خریداران این بریک اوت را حفظ کنند، نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی خواهد بود. جفت ارز LINK/USDT در این صورت می‌تواند به سمت ۱۸/۳۰ دلار و متعاقباً ۱۹/۵۰ دلار حرکت کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و در زیر سطح ۱۶/۶۰ دلار بسته شود، نشان می‌دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعالیت خود را حفظ می‌کنند. این امر چشم‌انداز سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را تقویت می‌کند. چین لینک سپس می‌تواند تا ۱۳ دلار هم ریزش داشته باشد.

تحلیل قیمت متیک

حرکت متیک طی چند روز گذشته بین ۰/۸۹ دلار و ۰/۴۹ دلار به صورت رنج بوده است. گاوها در تلاش هستند تا قیمت متیک را به بالاتر از مقاومت سربار خود هدایت کرده و روند صعودی جدیدی را آغاز کنند.

نمودار قیمت روزانه متیک
نمودار قیمت روزانه متیک

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۸۰ دلار به سمت بالا شیب گرفته و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید خود قرار دارد. این شرایط نشان می‌دهد که کم‌هزینه‌ترین مسیر برای حرکت به سمت نواحی بالای نمودار است. اگر خریداران قیمت را به فراتر از ۰/۸۹ دلار برسانند، جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند به سطح روانی ۱ دلار برسد. این سطح ممکن است دوباره مقاومت مهمی را برای گاوها ایجاد کند.

اگر قیمت از سطح ۱ دلار کاهش یابد اما با برخورد به ۰/۸۹ دلار به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها همچنان وضعیت بازار را تحت فرمان خود گرفته‌اند. این امر می‌تواند احتمال رشد قیمت به ۱/۲۰ دلار را افزایش دهد. اگر خرس‌ها چین لینک را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۷۵ دلار برساندد و در آنجا حفظ کنند، به سکان قدرت باز خواهند گشت.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا