اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی و تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر؛ ۴ آذر ۱۴۰۲

بیت کوین به نزدیکی سطح ۳۸ هزار دلار رسیده و راه را برای یک رالی به سمت اهداف بالاتر باز کرده است. آیا آلت کوین‌ها نیز روند رو به رشد پادشاه ارزهای دیجیتال را دنبال خواهند کرد؟ در این مطلب شرایط صعود و سقوط بیت کوین و آلت کوین‌ها را در این بازار سبز بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در تاریخ ۲۴ نوامبر از مقاومت سربار ۳۸ هزار دلاری خود عبور کرد که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران مثبت است و گاوها فشار فعلی را حفظ کرده‌اند. آدریان پرزلوزنی (Adrian Przelozny)، مدیرعامل ایندیپندنت رزرو (Independent Reserve) به کوین تلگراف گفته که «شرایط در دو سال آینده خوب خواهد بود» و احتمالاً فعالیت بازار در اوایل سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.

کاتالیزورهای اصلی برای سال آینده هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل و تایید حداقل یکی از صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین (صندوق ETF) هستند. ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری برای برخی از این ETFها در ماه ژانویه مشخص شده است. با توجه به این دو رویداد مهمی که در آینده نزدیک باید منتظر آنها باشیم، بیت کوین احتمالا خریدارانی را در کف برای خود پیدا می‌کند.

نمای بازار

تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه‌مدت اصلاحی از سطح ۴۰ هزار دلار رخ دهد. این امر می‌تواند یکی از دلایل محکم برای فروش تدریجی شرکت سرمایه‌گذاری کتی وود (Cathie Wood) یعنی ARK Invest باشد. این شرکت در ماه گذشته حدود ۷۰۰ هزار سهم خود از تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) را به فروش رساند، اما شایان ذکر است که ARK هنوز بیش از ۴/۳ میلیون سهم GBTC در اختیار دارد.

آیا معامله‌گران کریپتو می‌توانند از سطوح مقاومت سربار بیت کوین و آلت کوین‌های اصلی عبور کنند؟ سطوح مهمی که باید آنها را زیر نظر داشته باشیم کدام‌اند؟

در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا برای این سوالات پاسخی پیدا کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ نوامبر مقاومت سرسخت ۳۷،۹۸۰ دلار را از پیش‌رو برداشت، اما گاوها با مشکلاتی در تثبیت این بریک اوت روبرو هستند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۱ قرار دارد که نشان می‌دهد کم‌هزینه‌ترین مسیر حرکت رو به بالاست. اگر خریداران قیمت را در بالای سطح ۳۷،۹۸۰ دلار حفظ کنند، ارزش جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به ۴۰ هزار دلار برسد.

در این سطح ممکن است دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها باشیم، اما اگر خریداران در این نبرد پیروز شوند، این جفت ارز می‌تواند خود را به ۴۸ هزار دلار برساند. زمان برای خرس‌ها رو به اتمام است. اگر آنها قصد تضعیف مومنتوم فعلی را دارند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. روند کوتاه‌مدت بیت کوین در زیر ۳۴،۸۰۰ دلار نزولی خواهد شد.

تحلیل قیمت اتریوم

گاوها در تاریخ ۲۲ نوامبر قیمت اتریوم را به بالای خط مقاومت خود هدایت کردند که نشان دهنده شروع مرحله بعدی حرکت صعودی این ارز دیجیتال بود.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

خرس‌ها در تاریخ ۲۳ نوامبر تلاش کردند که قیمت را به زیر این خط مقاومت برگردانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این امر نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا خط مقاومت پیش‌روی خود را به یک حمایت تبدیل کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند یک آرایش صعودی به سمت ۲۲۰۰ دلار به خود بگیرد.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت صعب‌العبور ظاهر شود، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، اتریوم الگوی مثلث صعودی بزرگ خود را تکمیل خواهد کرد. این امر می‌تواند مسیر را برای یک رالی بالقوه به هدف این الگو یعنی ۳۴۰۰ دلار باز کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت کلیدی خود در ۱۹۰۰ دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۲۲ نوامبر با یک جهش ناگهانی به بالای ۲۳۵ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۹ دلار بر این مانع غلبه کنند. چنین چیزی نشان می‌دهد که خرس‌ها سعی دارند کنترل را به دست بگیرند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین در حال حرکت است و اندیکاتور RSI درست زیر ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده برتری جزئی خرس‌ها بر گاوهاست. در صورت شکست سطح حمایت مهم ۲۲۳ دلار و کلوز قیمت در زیر آن، روند کوتاه‌مدت نزولی می‌شود. این امر می‌تواند مسیر را برای سقوط بایننس کوین به سطح ۲۰۳ دلار باز کند.

اگر گاوها می‌خواهند که از نزولی شدن روند جلوگیری کنند، باید قیمت را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند. در این حالت، جفت ارز BNB/USDT ممکن است زمان بیشتری را در محدوده معاملاتی بزرگ بین ۲۲۳ دلار تا ۲۶۵ دلار صرف کند.

تحلیل قیمت ریپل

گاوها در تلاش هستند تا قیمت ریپل را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۲ دلار برسانند، که نشان‌دهنده فشار خرید زیادی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده پرایس اکشن رنج ریپل در کوتاه‌مدت است. در این صورت احتمالاً جفت ارز XRP/USDT چند روزی را بین ۰/۵۶ دلار تا ۰/۷۴ دلار نوسان خواهد داشت.

اگر قیمت افزایش یابد و خود را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کند، این جفت ارز به تدریج می‌تواند به ۰/۶۷ دلار و پس از آن به ۰/۷۴ دلار صعود کند. خریداران باید بر این مانع غلبه کنند تا بتوان شروع یک حرکت صعودی جدید را تایید کرد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی خود کاهش یابد و به زیر ۰/۵۶ دلار برسد، نشانه شروع یک اصلاح شدیدتر به ۰/۴۶ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا در دو روز گذشته تلاش کرده تا از مقاومت ۵۹ دلاری عبور کند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کرده‌اند. یک نکته مثبتی که در حال حاضر گاوها از آن بهره‌مند هستند این است که پوزیشن‌های زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۵۲/۸۰ دلار و ورود RSI به منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند. این امر چشم‌انداز یک رالی به بالای مقاومت سربار را تقویت می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۶۸ دلار صعود کند.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش داشته باشند، خرس‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها در انجام این امر موفق باشند، قیمت سولانا ممکن است به ۴۸ دلار کاهش یابد، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل خواهند شد.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو طی چند روز گذشته به بالا و پایین سطح ۰/۳۸ دلار نوسان داشته است. این امر نشان‌دهنده عدم اطمینان گاوها و خرس‌ها در مورد جهت حرکت بعدی است.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

صعودی شدن میانگین‌های متحرک و ورود RSI به قلمرو مثبت نشان می‌دهد که گاوها تا حدودی نسبت به خرس‌ها برتری دارند. اگر قیمت به بالای سطح ۰/۴۰ دلار برسد، به معنای شروع یک حرکت صعودی جدید به ۰/۴۲ دلار و سپس ۰/۴۶ دلار خواهد بود.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که گاوها را به دام بیندازند، باید قیمت را به زیر سطح ۰/۳۴ دلار کاهش دهند. این امر ممکن است منجر به سقوط کاردانو تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۳۱ دلار شود. در ادامه نیز جفت ارز ADA/USDT می‌تواند برای مدت بیشتری بین ۰/۲۴ دلار تا ۰/۳۸ دلار در نوسان باشد.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین طی دو روز گذشته در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۸ دلار باقی مانده است، اما این رشد قیمت شتاب چندانی ندارد. این امر نشان می‌دهد که گاوها در سطوح بالا محتاط‌تر عمل می‌کنند.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

خریداران اگر می‌خواهند قدرت خود را تثبیت کنند، باید قیمت را به بالاتر از ۰/۰۸ دلار برسانند. جفت ارز DOGE/USDT سپس می‌تواند به سمت هدف ۰/۱۰ دلاری خود حرکت داشته باشد. در این سطح ممکن است دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها باشیم.

اگر قیمت از ۰/۰۸ دلار به سمت پایین حرکت کند، بیانگر آن است که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعالیت خود را حفظ کرده‌اند. این جفت ارز سپس ممکن است به نزدیک‌ترین حمایت خود در سطح ۰/۰۷ دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریباً تخت شده و RSI درست بالای ناحیه میانی خود دارد. این امر برتری آشکاری را به هیچ‌کدام از گاوها و یا خرس‌ها نمی‌دهد.

تحلیل قیمت تون کوین

خریداران در تلاش هستند تا قیمت تون کوین را به مقاومت سربار ۲/۵۹ دلاری برسانند. تست مکرر یک سطح مقاومت باعث تضعیف آن می‌شود.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

اگر گاوها قیمت را در بالاتر از ناحیه مقاومتی ۲/۵۹ دلار تا ۲/۷۷ دلار حفظ کنند، الگوی فنجان و دسته (Cup and Handle) تکمیل خواهد شد. این امر می‌تواند آغازگر یک روند صعودی جدید به ۳/۲۸ دلار و پس از آن به هدف الگوی فنجان یعنی ۴/۰۳ دلار باشد.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز TON/USDT از مقاومت سربار خود به سمت پایین حرکت کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها به شدت از این سطح مقاومت محافظت می‌کنند. این امر می‌تواند منجر به حرکت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲/۲۰ دلار شود. یک ریزش جزئی به زیر این سطح هم مسیر را برای سقوط تون کوین به ۲ دلار و متعاقباً به ۱/۸۹ دلار باز می‌کند.

تحلیل قیمت چین لینک

همانطور که از فیتیله بلند کندل ۲۳ نوامبر چین لینک مشاهده می‌شود، قیمت این آلت کوین در خط روند نزولی خود با فشار فروش مواجه است.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

با این حال، گاوها تسلیم نشدند و دوباره قیمت را به خط روند نزولی رساندند. قیمت بین خط روند نزولی و سطح ۶۱/۸٪ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۲/۸۳ دلار گیر کرده است. این شرایط منجر به فشاری بر روی معاملات شده که احتمالاً با یک حرکت شارپ در هر یک از طرف‌های بازار حل می‌شود.

اگر قیمت چین لینک خود را به بالاتر از خط روند نزولی برساند، جفت ارز LINK/USDT ممکن است به ۱۶/۶۰ دلار و سپس به ۱۸/۳۰ دلار صعود کند. از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۱۲/۸۳ دلار سقوط کند، ریزش چین لینک می‌تواند قیمت آن را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۱/۲۱ دلار برساند.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ به مقاومت سربار خود در سطح ۲۲ دلار رسیده که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر داشته باشیم. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت زیادی از این سطح دفاع کنند.

نمودار روزانه اوالانچ
نمودار روزانه اوالانچ

با این حال، اگر گاوها در سطوح فعلی قیمت چندان تسلیم نشوند، احتمال شکست رو به بالای سطح ۲۲ دلار افزایش پیدا می‌کند. این جفت ارز سپس ممکن است به ۲۵ دلار برسد، جایی که خرس‌ها احتمالاً استقامت خود را به رخ خریداران می‌کشند.

در حرکت نزولی اوالانچ، متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۸/۴۰ دلار همچنان یک سطح کلیدی محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر این سطح سقوط کند، شروع یک اصلاح عمیق‌تر تا سطح ۱۶ دلار را نشان می‌دهد. چنین حرکتی بدان معناست که جفت ارز AVAX/USDT ممکن است زمان بیشتری را در محدوده بزرگ بین ۱۰/۵۰ دلار تا ۲۲ دلار بگذراند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا