اخبار بیت کوین

آیا با افزایش تورم آمریکا قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟

در چند روز گذشته اعلام داده‌های تورمی (CPI) ایالات متحده در ابتدا باعث کاهش ۶۰ میلیارد دلاری مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال شد و پس از آن بار دیگر بیتکوین و سایر رمزارزها به رشد خود ادامه دادند. تورم بالاتر از حد انتظار آمریکا امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو کمرنگ می‌کند و نشان‌دهنده احتمال افزایش نرخ بهره است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، بازار ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده‌های تورمی بالاتر از حد انتظارات در ایالات متحده با کاهش ۶۰ میلیارد دلاری از مارکت کپ خود مواجه شد و پس از آن با اعلام اخباری مبنی بر جریان مثبت ورودی به صندوق‌های ETF بیت کوین، قیمت به بالای ۵۱۰۰۰ دلار رسید.

با این حال این اتفاق تا حد زیادی انتظارات کارشناسان برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو طی ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) را کاهش داده و بازارهای مالی را متشنج کرده است.

قیمت بیت کوین با افزایش تورم آمریکا سقوط می‌کند؟

شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده که بدون احتساب هزینه‌های غذا و انرژی اندازه‌گیری می‌شود، نسبت به ماه دسامبر (آذر) ۰/۴ درصد افزایش یافت. این بیشترین رشد تورم در هشت ماه گذشته بود و با پیش‌بینی تحلیلگران تفاوت زیادی داشت. شاخص CPI نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۹ درصد افزایش یافت و نرخ ماه قبل خود را حفظ کرد.

این افزایش تورم، خوش‌بینی کارشناسان و مردم نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کمتر کرده است. برخی از تحلیلگران اکنون در مورد احتمال از سرگیری روند افزایش نرخ بهره برای اطمینان از ثبات بیشتر قیمت‌ها بحث می‌کنند.

به عنوان مثال، کتی جونز (Kathy Jones)، استراتژیست ارشد درآمد ثابت Charles Schwab، گفته که کاهش نرخ بهره دوباره به تاخیر افتاده است. او بر نقش قیمت مسکن آمریکا در افزایش CPI نیز تاکید کرد.

کتی جونز اظهار داشت:

فدرال رزرو این امر را دلیلی برای به تعویق انداختن تصمیم‌گیری خود درباره نرخ بهره تا ماه می یا ژوئن (اردیبهشت یا خرداد سال آینده) می‌داند، اما روند کلی نرخ بهره بانک مرکزی همچنان نزولی است. از آنجایی که بخش قابل‌توجهی از افزایش تورم به قیمت مسکن مربوط می‌شود، باید ببینیم که چه زمانی وضعیت مسکن متعادل خواهد شد.
شاخص قیمت مصرف‌کننده
شاخص قیمت مصرف‌کننده

تاثیر داده‌های تورمی در قیمت بیت کوین مشهود بود. قیمت این دارایی دیجیتال پیشرو بیش از ۳/۵۰ درصد کاهش داشت و پیش از احساسات مثبت امروز، از آستانه مهم ۵۰ هزار دلاری خود به حدود ۴۸،۳۰۰ دلار سقوط کرد. این کاهش قیمت منعکس‌کننده احساسات حاکم بر بازار است به طوری که در پی این امر مارکت کپ کل بازار ارزهای دیجیتال نیز به ۱/۷۸ تریلیون دلار رسید.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین سنتیمنت (Santiment) با اشاره به نتایج غیرمنتظره CPI و تاثیر آن بر بازارهای ارز دیجیتال و سهام، دیدگاه خود را در مورد این وضعیت ارائه کرد. این شرکت بر پتانسیل افزایش نوسانات در بازار و احتمال ایجاد یک فرصت خرید در صورت پَنیک سِل (فروش عجولانه) معامله‌گران تاکید دارد. سنتیمنت می‌گوید که گزارشات قبلی CPI نیز منجر به اصلاحات میان‌مدتی در بازار شده بود.

تحلیلگران سنتیمنت توضیح دادند:

بیت کوین به زیر ۴۹ هزار دلار سقوط کرد و از سطح ۵۰ هزار دلاری خود عقب‌نشینی داشت. بیش از دو سال بود که این سطح را مشاهده نکرده بودیم. انتظار می‌رود این اصلاح خفیف افکار عمومی را به دو دسته تقسیم کند. اگر پنیک سل قابل‌توجهی رخ دهد، خرید معامله‌گران در طول رسیدن بازار به کف خود محتمل‌تر می‌شود.
واکنش بیت کوین به داده‌های CPI
واکنش بیت کوین به داده‌های CPI

علیرغم خوش‌بینی سنتیمنت نسبت به آینده، یکی از تحلیلگران تکنیکال بازار معروف به CryptoCon به اصلاح احتمالی بیت کوین تا سطح ۴۰ هزار دلار اشاره کرد. او الگوهای تاریخی قیمت و رفتار میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ٰای را مورد بررسی قرار داده است. CryptoCon به یک الگوی معمولی در چرخه بیت کوین توجه کرده و می‌گوید که فاز فعلی بازار احتمالاً نیاز به یک اصلاح عمیق دارد.

با این حال رشد امروز قیمت بیتکوین به بالای ۵۱٬۵۰۰ دلار باعث شد بسیاری از معاملات فروش استقراضی (Short) لیکویید شود.

همچنان این سوال باقی مانده که آیا بیت کوین با ریزش بیشتر به سطح ۴۰ هزار دلار می‌رسد یا اینکه بازار به ثبات خواهد رسید و فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری ارائه می دهد. گزارش بعدی CPI در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) منتشر می‌شود همه نگاه‌ها به ارقام آن خواهد بود که چگونه بر سیاست‌های فدرال رزرو و به نوبه خود بر بازار کریپتو و بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا