اخبار بیت کوین

بیت کوین به زیر ۶۷ هزار دلار بازگشت؛ شکست رالی صعودی یا فرصت خرید؟

یک ماه به اضافه هفت ماه قبلی برای گاوها طاقت‌فرسا بوده، زیرا روند صعودی قیمت‌ها به طور مداوم معکوس شده است. پس از آنکه قیمت بیت کوین در عبور از سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار با چالش مواجه شد به زیر ۶۷٬۰۰۰ دلار اصلاح کرد. آیا این رالی شکست خورده است؟ در این مطلب، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

به گزارش والکس، در روز دوشنبه افزایش شدیدی در نرخ‌های بهره در سراسر اقتصادهای غربی مشاهده شد، از جمله افزایش ۰.۱ درصدی در بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان. نرخ‌های بالاتر اغلب می‌تواند بر قیمت دارایی‌های ریسکی، از جمله بیت کوین، فشار بیاورد.

آیا صعود بیت کوین باز هم شکست خورده است؟

تحلیلگر معروف به نام اسکیو (Skew) در پستی در پلتفرم X ایکس گفت که غیرمنطقی نیست اگر یک HL دیگر [کف بالاتر] به طور بالقوه با جمع‌آوری نقدینکی در ۶۶ هزار دلار، احتمالاً جایی که فرصت خرید بعدی است، دریافت کنیم.

شرکت بازرگانی کریپتو وینسنت نیز خاطرنشان کرد، گزارش‌های سود سه ماهه آینده که این هفته برای شرکت‌های دولتی ایالات متحده منتشر می‌شود ممکن است بر ریسک سرمایه‌گذاران در بازار سهام و در نتیجه بر ارزهای دیجیتال به دلیل همبستگی قوی بین طبقات دارایی تأثیر بگذارد.

یکی از سخنگویان وینسنت گفت:

با توجه به عملکرد اخیر بیت کوین و هفته درآمدی در ایالات متحده که بر ذهنیت کاهش ریسک افزوده است، این یک هفته خطرناک است. ما می‌توانیم انتظار عقب‌نشینی کوتاهی را در این هفته داشته باشیم و پس از آن منتظر یک رالی احتمالی و بالاترین رکوردهای تاریخی باشیم که به سمت انتخابات ایالات متحده پیش می‌رویم.

بازار مشتقات بیت کوین پایدار است

اگر چه بیت کوین به زیر ۶۷ هزار دلار اصلاح کرد، اما مشتقات بیت کوین پایدار هستند. قیمت بیت کوین شب گذشته شاهد فروش شدیدی بود، اما بازار فیوچرز بیت کوین هیچ نشانه‌ای از ترس را نشان نمی‌دهد.

حتی با وجود نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بسیاری از اقتصادها ممکن است شتاب خود را از دست بدهند یا اینکه اعتماد به توانایی دولت برای تامین مالی مجدد بدهی ضعیف شده است، تقاضا برای مشتقات بیت‌کوین به‌عنوان یک محافظ ثابت باقی ماند. اگر نهنگ‌ها یا میزهای آربیتراژ کاهش بیشتر را پیش‌بینی می‌کردند، این معیارها نوسانات بیشتری را منعکس می کردند.

از این رو، به نظر می‌رسد حرکت قیمت بیت کوین در شب گذشته منعکس‌کننده عملکرد روزانه بازار سهام وبازارهای سنتی بوده است.

طبق گفته کارشناسان، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده «آستانه ۵ درصد را در شش ماه آینده آزمایش خواهد کرد» که ناشی از افزایش انتظارات تورمی و نگرانی در مورد هزینه‌های مالی دولت است. بازدهی زمانی افزایش می‌یابد که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه خود را بفروشند که نشان می‌دهد معامله گران به دنبال بازدهی بالاتر هستند.

دولت بازار را با صدور بدهی‌های جدید پر خواهد کرد، در حالی که فدرال رزرو در تلاش است ترازنامه خود را برای مهار تورم و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اقتصاد کاهش دهد. هزینه‌های بهره بدهی ایالات متحده به صورت سالانه از یک تریلیون دلار فراتر رفته است و بانک مرکزی را بر آن داشته تا به فکر کاهش نرخ بهره باشد.

قیمت بیت کوین هنوز از بازار سهام جدا نشده است

در میان عدم قطعیت در محیط اقتصاد کلان، ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) به طور قابل توجهی بر روند قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است.

در حالی که بیت کوین اغلب نامرتبط با بازارهای سنتی در نظر گرفته می شود، همبستگی ۴۰ روزه آن با شاخص S&P 500 در ماه گذشته بالای ۸۰ درصد باقی مانده است که نشان می‌دهد هر دو طبقه دارایی در همسویی نزدیک حرکت کرده‌اند.

بر خلاف دوره بین اواسط جولای و اواسط سپتامبر، زمانی که بیت کوین و S&P 500 همبستگی منفی یا ناچیزی از خود نشان دادند، داده‌های اخیر نشان می‌دهد هر دو بازار تحت تأثیر عوامل مشابهی قرار دارند. این فرضیه با افزایش همبستگی بین بیت کوین و طلا که در ۳ اکتبر از ۸۰ درصد فراتر رفت، پشتیبانی می‌شود.

گفتنی است بازارهای آپشن بیت کوین نیزنظریه انعطاف‌پذیری بازار مشتقات را تقویت می‌کنند. آپشن‌های پوت (فروش) در مقایسه با آپشن‌های کال (خرید) با تخفیف معامله می‌شوند.

به طور خلاصه، معامله‌گران مشتقات به کاهش اخیر قیمت بیت کوین با وحشت واکنش نشان ندادند. به طور کلی، مشتقات بیت کوین همچنان از خود انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند. این امر حاکی از آن است که انتخابات آمریکا همچنان می‌تواند کاتالیزور مهمی برای ادامه رالی صعودی بیت کوین باشد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا