اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

معرفی ۴ رمزارزی که با تلاش بیت کوین برای فتح سطح ۳۸۰۰۰ دلاری، جای رشد قیمت دارند

بیت کوین با مقاومتی در ناحیه ۳۸ هزار دلاری خود مواجه است، اما آلت کوین‌های UNI ،IMX ،VET و ALGO ممکن است در کوتاه‌مدت روند صعودی خود را گسترش دهند. در این مطلب به چگونگی وقوع این امر و بررسی شرایط این ۴ آلت کوین در کنار بیت کوین می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در ۲۴ نوامبر به بالای ۳۸ هزار دلار رسید، اما گاوها نتوانستند از این شرایط بهره کافی را ببرند. این امر نشان‌دهنده تردید معامله‌گران برای خرید در سطوح بالاتر است. بیت کوین در مسیر تشکیل یک الگوی کندل استیکی دوجی (Doji) در نمودار هفتگی خود قرار دارد. این الگو برای دومین هفته متوالی ایجاد می‌شود. این وضعیت بیانگر بلاتکلیفی گاوها و خرس‌ها در مورد روند حرکت بعدی است.

با توجه به اینکه بیت کوین قیمت خود را در نزدیکی سقف ۱۸ ماهه حفظ کرده است، آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیانگذار صرافی بیتمکس (BitMEX)، موضع صعودی خود برای پادشاه ارزهای دیجیتال را دوباره بیان کرده است. هیز در X (توئیتر سابق) گفت که نقدینگی دلار ایالات متحده در حال افزایش است که احتمالاً بیت کوین را به اهداف بالاتری می‌رساند.

یکی دیگر از چشم‌اندازهای صعودی برای قیمت بیت کوین از سوی PlanB، خالق مدل‌های سهام به جریان ارائه شده است. او در پست X خود اظهار داشت که بیت کوین ممکن است برای مدت زمان طولانی در سطوح فعلی باقی بماند. PlanB انتظار دارد بیت کوین حداقل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ به خود ببیند.

تحلیلگران طی چند روز گذشته به طور فزاینده‌ای دیدگاه صعودی درباره بازار اتخاذ کرده‌اند، اما معامله‌گران باید احتیاط کنند زیرا هر روند صعودی حتماً اصلاحاتی خواهد داشت.

آیا بیت کوین می‌تواند به بالای ۳۸ هزار دلار برسد یا باز هم یک فاز اصلاحی آغاز می‌شود؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد مطلوبی داشته باشند را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

حرکت رو به بالای قیمت بیت کوین به دیواری در نزدیکی سطح ۳۷،۹۸۰ دلار برخورد کرده است، اما گاوها عجله‌ای برای بستن پوزیشن‌های خود ندارند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند روند صعودی باز هم ادامه پیدا کند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نزدیک‌ترین حمایت در مسیر نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۶،۵۴۶ دلار محسوب می‌شود. اگر قیمت از این حمایت ریجکت شود و به سمت بالا بازگردد، نشان‌دهنده این است که هر کف جزئی با خرید گاوها همراه می‌شود و این امر احتمال شکست رو به بالای سطح ۳۷،۹۸۰ دلار را افزایش می‌دهد.

اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است مانع بزرگی برای گاوها باشد، اما اگر خریداران در مسیر نزولی سطح ۳۸ هزار دلار را به یک حمایت تبدیل کنند، رالی بیت کوین می‌تواند تا ۴۸ هزار دلار ادامه یابد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران سود خود را از بازار برداشت می‌کنند. در این حالت ممکن است این جفت ارز به ۳۴،۸۰۰ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

با بررسی نمودار ۴ ساعته در می‌یابیم که گاوها در تلاش هستند تا قیمت را در بالای میانگین‌های متحرک حفظ کنند، اما برای غلبه بر این مانع در ۳۷،۹۸۰ دلار با مشکلاتی روبرو هستند. شاخص قدرت نسبی (RSI) درست در بالای ناحیه میانی خود قرار دارد، که نشان می‌دهد حرکت صعودی رو به تضعیف است.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسد، ممکن است این جفت ارز به خط روند صعودی خود سقوط کند. انتظار می‌رود گاوها با قدرت از این سطح دفاع کنند. از طرف دیگر، شکست سطح ۳۸،۵۰۰ دلار و کلوزی در بالای آن نشان می‌دهد که گاوها در کرسی قدرت نشسته‌اند.

تحلیل قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ (Uniswap) در تاریخ ۲۱ نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۵/۴۴ دلار رسید، اما سطوح پایین‌تر موجب خرید سنگین گاوها شده است. این خرید یک رالی شارپ را در ۲۲ نوامبر آغاز کرد و قیمت را در ۲۴ نوامبر به ۶/۶۰ دلار رساند.

نمودار روزانه قیمت یونی سواپ
نمودار روزانه قیمت یونی سواپ

این حرکت صعودی با فشار فروشی در نزدیکی مقاومت سربار ۶/۷۰ دلاری مواجه است. جفت ارز UNI/USDT به سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۵/۹۲ دلار بازگشته است و توقف بعدی می‌تواند سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در سطح ۵/۷۱ دلار باشد.

یک جهش رو به بالا از این منطقه نشان می‌دهد که معامله‌گران کف‌ها را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می‌گیرند. این امر ممکن است چشم‌انداز بریک اوتی را به بالای سطح ۶/۷۰ دلار افزایش دهد. چنین حرکتی الگوی کف دوگانه را تکمیل می‌کند که هدف آن ۹/۶۰ دلار است. حرکت صعودی یونی سواپ احتمالاً زیر سطح ۶۱/۸ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۵/۵۰ دلار تضعیف خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ
نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ

این‌طور که در نمودار ۴ ساعته قیمت مشخص است، گاوها سعی کردند که از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای محافظت کنند، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری در سر داشتند. آنها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای رساندند و اصلاح عمیق‌تری در بازار آغاز شد. اگر قیمت در زیر این میانگین متحرک باقی بماند، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای خود سقوط کند.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا جهش رو به بالایی از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای داشته باشد، به معنای افزایش فشار خرید در سطوح پایین‌تر خواهد بود. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار ۶/۷۰ دلار برسانند. در صورت غلبه بر این مقاومت، این جفت ارز ممکن است تا ۷/۸۰ دلار رشد داشته باشد.

تحلیل قیمت ایمیوتبل ایکس

قیمت ایمیوتبل ایکس (Immutable X) طی چند روز گذشته خود را در بالای سطح بریک اوت ۱/۳۰ دلار حفظ کرده است که نشان می‌دهد گاوها نسبت به خرس‌ها برتری دارند.

نمودار روزانه قیمت ایمیوتبل ایکس
نمودار روزانه قیمت ایمیوتبل ایکس

قیمت ممکن است بین ۱/۳۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۲۰ دلار پولبکی را به این منطقه بزند. در این صورت احتمالاً شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود، اما اگر خریداران پیروز شوند، جفت ارز IMX/USDT می‌تواند تا ۱/۸۶ دلار رشد کند.

در عوض، اگر فروشندگان قیمت را به زیر این منطقه حمایتی برسانند، ممکن است باعث توقف معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و پوزیشن‌های آنها را با استاپ مواجه کند. این امر می‌تواند فروش خرس‌ها را تسریع کند و منجر به اصلاح شدیدتری به سطح روانی ۱ دلار شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت ایمیوتبل ایکس
نمودار ۴ ساعته قیمت ایمیوتبل ایکس

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته مسطح شده و اندیکاتور RSI درست در زیر ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده تثبیت احتمالی قیمت در کوتاه‌مدت است. اولین حمایت در مسیر نزولی ۱/۳۰ دلار خواهد بود. اگر خریداران قیمت را در بالاتر از این سطح نگه دارند، نشان می‌دهد که ۱/۳۰ دلار به عنوان یک کف جدید عمل کرده است.

در روند صعودی، شکست رو به بالای سطح ۱/۵۰ دلار نشان‌دهنده از سرگیری حرکت افزایشی خواهد بود. در این حالت، این جفت ارز ممکن است به ۱/۵۹ دلار و سپس به ۱/۶۳ دلار برسد. برخلاف این فرضیه، سقوط قیمت ایمیوتبل ایکس به زیر ۱/۲۰ دلار می‌تواند شرایط را برای مدت اندکی در بازار به نفع خرس‌ها تغییر دهد.

تحلیل قیمت وی چین

خریداران در تاریخ ۲۶ نوامبر قیمت وی چین را به بالای مقاومت سربار ۰/۰۲۳ دلار رساندند، اما برای حفظ این آلت کوین در سطوح بالاتر با چالش‌هایی روبرو شده‌اند و این امر از فیتیله بلند روی کندل این تاریخ نیز مشهود است.

نمودار روزانه قیمت وی چین
نمودار روزانه قیمت وی چین

فروشندگان تلاش خواهند کرد که گاوهای نوسان‌گیر را به دام بیاندازند و قیمت را به طرف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۲۱ دلار هدایت کنند. اگر قیمت از این سطح به سمت بالا بازگردد، نشان‌دهنده احساسات مثبت معامله‌گران است. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا بر مانع ایجاد شده در قیمت ۰/۰۲۳ دلار غلبه کنند. اگر آنها بتوانند با موفقیت از سد این مقاومت عبور کنند، جفت ارز VET/USDT می‌تواند تا ۰/۰۲۷ دلار رشد داشته باشد و پس از آن تلاش کند تا به هدف الگوی خود در ۰/۰۳۱ دلار برسد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، بیانگر آن است که این جفت احتمالاً برای مدت بیشتری در محدوده بزرگی بین ۰/۰۱۴ دلار تا ۰/۰۲۳ دلار نوسان خواهد داشت.

نمودار ۴ ساعته قیمت وی چین
نمودار ۴ ساعته قیمت وی چین

در نمودار ۴ ساعته وی چین مشاهده می‌کنیم که این جفت ارز به زیر سطح بریک اوت ۰/۰۲۳ دلار بازگشته است و این بدان معناست که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و در سطوح بالاتر به فروش خود ادامه می‌دهند. این جفت ارز می‌تواند در مرحله بعدی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد. این میانگین متحرک سطح مهمی محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر داشته باشیم.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای ریجکت شود به سمت بالا بازگردد، به معنی آن است که گاوها تلاش دیگری را برای رساندن قیمت به بالای سطح ۰/۰۲۳ دلار و شروع مرحله بعدی رالی خود تا ۰/۰۲۷ دلار انجام خواهند داد. از سوی دیگر، شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای ممکن است باعث اصلاح عمیق‌تری به ۰/۰۲۰ دلار شود.

تحلیل قیمت الگوراند

قیمت الگوراند در تاریخ ۲۵ نوامبر به مقاومت سربار خود به نرخ ۰/۱۴ دلار رسید، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دفاع سنگینی داشته باشند.

نمودار روزانه قیمت الگوراند
نمودار روزانه قیمت الگوراند

اگر گاوها از سطح فعلی چیز خاصی را به خرس‌ها واگذار نکنند، نشان می‌دهد که معامله‌گران پوزیشن‌های خود را حفظ کرده‌اند و انتظار یک حرکت صعودی‌تر را دارند. این امر احتمال افزایش قیمت به بالای منطقه مقاومت ۰/۱۴ دلار تا ۰/۱۵ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز ALGO/USDT الگوی فنجان و دسته خود را تکمیل می‌کند. این آرایش برای معکوس کردن روند شکل می‌گیرد و هدف آن ۰/۲۰ دلار است.

اگر خرس‌ها قصد دارند که از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر سطح حمایت بحرانی ۰/۱۲ دلار کاهش دهند. اگر این سطح را از دست بدهیم، الگوراند ممکن است به ۰/۱۱ دلار و سپس به ۰/۰۹ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت الگوراند
نمودار ۴ ساعته قیمت الگوراند

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که این جفت ارز برای مدتی در محدوده ۰/۱۲ دلار تا ۰/۱۵ دلار در نوسان بوده است. در یک محدوده، معامله‌گران معمولاً نزدیک به حمایت خرید می‌کنند و نزدیک به مقاومت دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. پیش‌بینی قطعی جهت شکست دشوار است. از این رو، معامله‌گران احتمالاً قبل از باز کردن پوزیشن‌های بزرگ، منتظر تعیین شرایط می‌مانند.

اگر قیمت به بالای سطح ۰/۱۵ دلار برسد، این جفت ارز احتمالاً مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد. در این حالت، الگوراند ممکن است ابتدا به ۰/۱۸ دلار و سپس به ۰/۲۰ دلار افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۰/۱۲ دلار برسد، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ج
ج
5 ماه قبل

نه فقط گاوها و خرس هابلکه خرها هم در حیرت و بلاتکلیفی دچار شدند خرگوش ها هم به کلی بازار رو ترک کردند

دکمه بازگشت به بالا