اخبار بیت کوین

چه انتظاری از بیت کوین در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم؟

در سال ۲۰۲۴، تایید به موقع یکی از ETFهای اسپات بیت کوین می‌تواند سرمایه قابل توجهی را به بازار کریپتو جذب کند. علاوه بر این، رویداد هاوینگ نیز عرضه BTC را کاهش خواهد داد.

به گزارش والکس و به نقل از coinspeaker، پس از یک سال درخشان دیگر و رشد بیش از ۱۵۰ درصدی قیمت بیت کوین، همه نگاه‌ها به این ارز دیجیتال پیشرو دوخته شده است. معامله‌گران در انتظارند که ببینند آیا این رمزارز پرچمدار می‌تواند عملکرد حماسی خود را در سال ۲۰۲۴ نیز حفظ کند یا خیر. فاکتورهای کلیدی در سال آتی به نفع بیت کوین به صف شده‌اند و کارشناسان در مورد چشم‌انداز آن به شدت خوش‌بین هستند. از احتمال بالای تایید اولین ETF اسپات بیت کوین گرفته تا نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) در ماه آوریل، سال ۲۰۲۴ می‌تواند بزرگترین سال بیت کوین تا به امروز باشد.

اولین تحولی که می‌تواند بازار را تکان دهد دریافت تأییدیه صندوق ETF اسپات بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. این امر امکان سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت کوین بدون نیاز به کسب مالکیت این دارایی را فراهم می‌کند و مسیر را برای ورود سرمایه‌ عظیم نهادی به بازار هموار خواهد کرد. بسیاری از شرکت‌های مدیریت دارایی مانند بلک راک (BlackRock) و ون‌اک (VanEck) درخواست‌های خود را برای راه‌اندازی این ETF ثبت کرده‌اند، با این تصور که سال ۲۰۲۴ در نهایت سالی خواهد بود که پس از مخالفت‌های متعدد با این محصول شاهد تایید آن هستیم.

محققان صنعت کریپتو تخمین می‌زنند که تنها در اولین سال پس از تایید این صندوق‌ها، بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه می‌تواند به بیت کوین سرازیر شود. هجوم عظیم منابع مالی نهادی همراه با کاهش فشار فروش از سوی ماینرها می‌تواند افزایش قیمت بیت کوین را تسریع کند و حتی آن را به محدوده شش رقمی سوق دهد. با این حال، نگرانی‌هایی نیز در مورد پتانسیل افزایش نوسانات وجود دارد، زیرا سرمایه‌گذاران سنتی بیشتر از سایرین با پویایی بازار آزاد بیت کوین تعامل دارند.

اما نصف شدن پاداش استخراج بلوک‌های بیت کوین که برای آوریل ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده موضوع را جالب‌تر هم می‌کند‌. این رویداد تعداد بیت‌ کوین‌هایی که برای پردازش تراکنش‌ها به ماینرها اعطا می‌شود را به نصف کاهش می‌دهد و به این ترتیب عرضه این ارز دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. بیت کوین تاکنون ۳ هاوینگ را پشت سر گذاشته که سرآغازی برای دو بول ران اساسی آن در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ بوده است.

تایید ETF اسپات بیت کوین و رویداد هاوینگ می‌توانند قیمت BTC را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهند

در سال ۲۰۲۴، زمان‌بندی ایده‌آلی برای تایید ETF بیت کوین و جذب سرمایه قابل توجه وجود دارد. سپس در ادامه، هاوینگ را داریم و این رویداد عرضه بیت‌ کوین را درست در زمانی که تقاضا افزایش می‌یابد کاهش می‌دهد. این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تا حد زیادی به نفع خریداران است. همچنین تاریخ به ما نشان داده که هاوینگ بیت کوین محرکی برای تسریع رشد تصاعدی قیمت محسوب می‌شود.

رهبران با نفوذی مانند مایکل سیلر (Michael Saylor) از شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) تا جایی پیش رفته‌اند که ادعا می‌کنند قیمت بیت کوین می‌تواند در سال‌های آینده به ۱ میلیون دلار هم برسد. در حالی که این رقم به خصوص به پذیرش انبوه و جهانی پادشاه ارزهای دیجیتال متکی است، اما عبور بیت کوین از سقف تاریخی قبلی خود با وجود فاکتورهای متعدد سال ۲۰۲۴ چندان دور از ذهن هم به نظر نمی‌رسد. تخصیص سرمایه شرکت‌ها، تنوع‌دهی به دارایی‌های سازمانی و علاقه رو به رشد خرده‌فروشان به بازار باید با یکدیگر ترکیب شوند تا قیمت‌ را بسیار فراتر از هر چیزی که این دارایی کریپتویی پیش از این دیده است، هدایت کنند.

جدای از تحرکات بازارهای مالی، در سال ۲۰۲۴ شاهد ارتقاء زیرساخت‌های کلیدی برای بیت کوین نیز خواهیم بود که بلوغ بیشتر کریپتو را ممکن می‌سازد. از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۴، بیت کوین توسط استانداردهای حسابداری ارزش منصفانه در طی سال‌های مالی بعدی پشتیبانی می‌شود. این تغییر، هیئت‌های استاندارد حسابداری را وادار می‌کند تا با تشخیص وضعیت رو به رشد کریپتو در امور مالی، آن را به عنوان یک طبقه دارایی مالی قابل سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

با توجه به اینکه ارزهای فیات در سرتاسر جهان با ترس از تورم و رکود بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، شفافیت نظام‌مند بیت کوین آن را به عنوان یک دارایی امن و جذاب معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسد افراد زیادی در کشورهای متاثر از تورم، مؤسسات بزرگ یا حتی دولت‌ها، بیت کوین را هم به عنوان ذخیره ارزش و هم به عنوان ابزاری برای مبادله پذیرفته‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

منبع
coinspeaker.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا