اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

معرفی ۴ رمز ارز که می‌توانند با تثبیت بیت کوین، رالی خود را ادامه دهند

بیت کوین ممکن است در قیمت ۵۲ هزار دلار با چالش‌هایی روبرو شود، اما ۴ آلت کوین BNB ،KAS ،VET و RNDR می‌توانند همچنان به حرکت رو به بالای خود ادامه دهند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، مقدار سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین بین ۱۲ تا ۱۶ فوریه (۲۳ تا ۲۷ بهمن)‌ به ۲/۲ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای این صندوق‌هاست. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ، طی پستی در پلتفرم X گفت که صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) از ابتدای سال (زمان آغاز به کار) تا به امروز ۵/۲ میلیارد دلار جریان سرمایه داشته که «۵۰ درصد از کل جریان سرمایه خالص ۴۱۷ صندوق ETF بلک‌راک (BlackRock) را تشکیل می‌دهد.

بیت کوین به رالی خود در این هفته ادامه داد و حدود ۷ درصد رشد کرد، اما گاوها با مقاومت سفت و سختی در نزدیکی ۵۲ هزار دلار مواجه هستند. یکی از نگرانی‌های موجود در کوتاه‌مدت، فروش احتمالی حدود ۱/۳ میلیارد دلار از سهام Grayscale Bitcoin Trust توسط شرکت وام‌دهنده کریپتویی ورشکسته Genesis برای بازپرداخت بدهی خود به طلبکاران است که در آینده نزدیک تاثیر آن بر بازار را در بخش اخبار والکس بررسی خواهیم کرد.

در صورت تثبیت بیت کوین در کوتاه‌مدت، ممکن است آلت کوین‌ها توجه‌ زیادی را به خود جلب کنند. آلت کوین‌های انتخاب شده‌ در این مطلب طی چند روز گذشته سطوح مقاومت سربار خود را به سمت بالا شکسته‌اند و احتمالاً شاهد ادامه رالی آن‌ها خواهیم بود.

آیا بیت کوین می‌تواند از فروش معامله‌گران در کوتاه‌مدت جلوگیری کند؟ اگر اینطور است، بیایید به نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر که ممکن است روند صعودی خود را گسترش دهند نگاهی داشته باشیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین با فشار فروش در نزدیکی سطح ۵۲ هزار دلار روبرو شده است. خرس‌ها در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) سعی کردند که قیمت را به زیر سطح ۵۰ هزار دلار برسانند، اما دم بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که با کاهش قیمت، خرید قابل‌توجهی توسط گاوها صورت می‌گیرد.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

یک اصلاح جزئی از مقاومت ۵۲ هزار دلاری بدان معناست که گاوها عجله‌ای برای برداشت سود خود از بازار ندارند زیرا منتظر ادامه روند صعودی این دارایی دیجیتال هستند. اگر قیمت سطح ۵۲ هزار دلار را به سمت بالا بشکند و در آنجا تثبیت شود، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند حرکت خود را به سمت مناطق بالایی نمودار تا ۶۰ هزار دلار آغاز کند.

اما یک ریسک جزئی ادامه این روند صعودی را تهدید می‌کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) حالا مدتی است که در منطقه اشباع خرید باقی مانده و این امر نشان می‌دهد که قدرت رالی بیت کوین ممکن است برای کوتاه‌مدت بیش از حد باشد و بازار تحمل آن را ندارد.

خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۷،۸۰۹ دلار کاهش دهند تا شروع یک فاز اصلاحی تایید شود. این جفت ارز سپس ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۴۴،۴۴۱ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

خرس‌ها در نمودار ۴ ساعته قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای رساندند اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را برای خود حفظ کنند. این امر نشان می‌دهد که گاو‌ها تمام تلاش خود را برای محافظت از این سطح می‌کنند. خریداران باید از مانع ۵۲،۸۱۷ دلاری عبور کنند تا احتمال افزایش قیمت به ۵۵ هزار دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که جلوی ادامه رشد بیت کوین را بگیرند، باید قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند. این جفت ارز در ادامه ممکن است تا سطح بریک اوت ۴۸،۹۷۰ دلاری سقوط کند. گاوها تلاش خواهند کرد تا از این سطح محافظت کنند، اما اگر شکست بخورند، این قیمت بیت کوین ممکن است به ۴۷ هزار دلار و در نهایت ۴۴،۷۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در یک روند صعودی قرار دارد، اما رالی آن با موانعی در نزدیکی مقاومت ۳۶۰ دلاری روبروست. نکته مثبت و هر چند جزئی این است که گاوها مناطق زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۲۸ دلار و RSI که در نزدیکی منطقه اشباع خرید خود قرار دارد نشان می‌دهد که بهترین مسیر برای حرکت رو به بالاست. اگر خریداران موفق به کلوز قیمت در بالای ۳۶۰ دلار شوند، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند مرحله بعدی سفر خود را تا ۴۰۰ دلار آغاز کند. عبور از این سطح ممکن است دشوار باشد، اما در صورت غلبه بر آن، توقفگاه بعدی را می‌توان ۴۶۰ دلار در نظر گرفت.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت در زیر سطح ۳۴۸ دلار بسته شود، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است سود خود را از بازار برداشت کنند. این امر می‌تواند اصلاحی را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۱۳ دلار آغاز کند. اگر این جفت ارز در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بسته شود، به معنای تغییر روند در کوتاه‌مدت خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته BNB/USDT
نمودار ۴ ساعته BNB/USDT

گاوها برای دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته تلاش می‌کنند، اما خرس‌ها فشار خود را حفظ کرده‌اند. اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد، گاوها سعی می‌کنند که این جفت ارز را به ۳۶۶ دلار برسانند. شکست رو به بالای این مقاومت نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی خواهد بود. بایننس کوین در ادامه ممکن است تا سطح ۴۰۰ دلار رشد کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، نشان‌دهنده بازگشت خرس‌ها خواهد بود و این آلت کوین سپس ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند.

تحلیل قیمت کسپا

کسپا (Kaspa) در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)‌ به سمت مقاومت سربار ۰/۱۵ دلاری خود حرکت کرد که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

نمودار روزانه KAS/USDT
نمودار روزانه KAS/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۱۳ دلار به نفع خریداران جابجا می‌شود، اما سطوح اشباع خرید اندیکاتور RSI حاکی از آن است که این رالی ممکن است در کوتاه‌مدت خیلی سریع پیشرفت کرده باشد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، احتمالاً در ۰/۱۵ دلار حمایت خواهد شد. یک بازگشت قدرتمند از این سطح، چشم‌انداز رالی کسپا را تا ۰/۲۰ دلار افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر ۰/۱۴ دلار برسد، نشان‌دهنده پایان روند صعودی در کوتاه‌مدت خواهد بود. جفت ارز KAS/USDT سپس می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۱۱ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته KAS/USDT
نمودار ۴ ساعته KAS/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز با مقاومتی در سطح ۰/۱۷ دلار روبرو شده است، اما نکته مثبت اینجاست که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت این آلت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای کاهش پیدا کند. میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید خود قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خریداران است. اگر قیمت به بالای سطح ۰/۱۷ دلار افزایش یابد، روند صعودی می‌تواند تا ۰/۲۰ دلار ادامه یابد.

انتظار می‌رود خریداران در صورت هرگونه اصلاح، از منطقه بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای دفاع کنند. شکست رو به پایین میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای ممکن است به معنای بازگشت خرس‌ها به میدان باشد.

تحلیل قیمت وی چین

وی چین (VeChain) پس از شکستن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۳ دلار در تاریخ ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) شتاب بیشتری گرفت که نشان‌دهنده خرید سنگین گاوهاست.

نمودار روزانه VET/USDT
نمودار روزانه VET/USDT

جفت ارز VET/USDT در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) مقاومت سربار ۰/۰۴ دلاری خود را به سمت بالا شکست و آغاز مرحله بعدی روند صعودی را تایید کرد. با این حال، فتیله بلند کندل ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند تا حرکت صعودی وی چین را در نزدیکی سطح ۰/۰۵ دلار متوقف کنند.

اگر خریداران بیش از حد عقب‌نشینی نکنند، احتمال ادامه حرکت صعودی افزایش می‌یابد. اگر قیمت در بالای سطح ۰/۰۵ دلار بسته شود، این جفت ارز ممکن است تا ۰/۰۷ دلار رشد کند.

اما از طرفی، اگر کاهش قیمت ادامه یابد و وی چین به زیر ۰/۰۴ دلار برسد، نشان‌دهنده این است که گاوها به سمت درب خروجی هجوم آورده‌اند. این جفت ارز سپس ممکن است تا میانگین‌های متحرک خود سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته VET/USDT
نمودار ۴ ساعته VET/USDT

در نمودار ۴ ساعته، گاوها در حال تلاش برای توقف پولبک وی چین در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هستند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۰/۰۵ دلار برسد، نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران همچنان مثبت باقی مانده و آن‌ها به خرید خود با کاهش قیمت ادامه می‌دهند.

در عوض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سقوط کند، احتمال برداشت سود توسط گاوها بیش از پیش می‌شود. اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند. سقوط عمیق‌تر وی چین احتمالاً شروع مرحله بعدی رالی آن را به تاخیر می‌اندازد.

تحلیل قیمت رندر توکن

قیمت رندر توکن در تاریخ ۱۵ فوریه مقاومت سربار ۵/۲۸ دلاری خود را به سمت بالا شکست و کندل قیمت در آنجا بسته شد که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

نمودار روزانه RNDR/USDT
نمودار روزانه RNDR/USDT

خرس‌ها سعی داشتند که در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) قیمت را به پایین‌تر از این سطح بریک اوت بازگردانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این امر نشان می‌دهد که خریداران قصد دارند تا سطح ۵/۲۸ دلار را به یک حمایت تغییر دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز RNDR/USDT می‌تواند به هدف الگوی خود یعنی ۷ دلار برسد.

رالی چند روز گذشته رندر توکن RSI را به منطقه اشباع خرید سوق داد که به معنای احتمال اصلاح یا تثبیت جزئی قیمت است. شکست رو به پایین سطح ۵ دلار و کلوز کندل قیمت در آنجا نشانه ضعف روند صعودی خواهد بود و ممکن است برخی از خریداران را به دام بیندازد. این جفت ارز پس از آن می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۴/۳۴ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT
نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT

میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در نزدیکی سطح ۶۰ قرار گرفته که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را در بازار دارند. اگر قیمت به بالای ۵/۷۱ دلار افزایش یابد، این جفت ارز می‌تواند تا ۶ دلار هم رشد کند. اگر قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، روند حرکت قیمت به نفع گاوها خواهد بود.

RSI در حال ایجاد یک واگرایی منفی است که نشان می‌دهد حرکت صعودی رندر ممکن است شتاب خود را از دست بدهد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سقوط کند، احتمالاً روند نزولی پیش‌رو قیمت رندر را به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای می‌رساند شکست رو به پایین این سطح می‌تواند درها را برای سقوط قیمت به ۴/۴۰ دلار باز کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۹

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا