اخبار بیت کوین

آیا روند صعودی بیت کوین تا هاوینگ متوقف می‌شود؟

کیف پول‌های بزرگ بیت کوین به سرعت کوین‌های قدیمی‌تر خود را جابجا می‌کنند و میانگین سنی کوین‌های BTC را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. این امر می‌تواند چرخه صعودی فعلی را به طور موقت متوقف کند؟

به گزارش والکس و به نقل از coingape، پس از تایید ETF بیت کوین در هفته گذشته، BTC عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد و قیمت آن حالا در حدود ۴۲ هزار دلار در نوسان است. اگرچه قیمت بیت کوین در پی تایید صندوق ETF به ۴۸ هزار دلار رسید، اما فشار فروش پس از رسیدن به این سقف بر بازار حکم‌فرما بوده است.

با توجه به داده‌های اخیر ارائه‌شده توسط پلتفرم آنچین سنتیمنت (Santiment)، روند قابل‌توجهی در پی انتظارات برای صندوق‌های قابل معامله بیت‌ کوین در بورس طی روز چهارشنبه گذشته پدیدار شده است. کیف پول‌های بزرگ بیت کوین به طور فعال و با سرعتی بالا کوین‌های قدیمی‌تر خود را جابجا می‌کنند و این امر منجر به کاهش قابل‌توجه میانگین سنی کوین‌های موجود در این کیف پول‌ها شده است.

سن کوین‌ها

اگرچه نشانه‌هایی مبنی بر پایان موقت این حرکت در بازار ظاهر شده، اما پیامد آن می‌تواند توقف بالقوه چرخه صعودی فعلی بازار ارزهای دیجیتال باشد.

به گفته سنتیمنت، اگر تعدادی از سرمایه‌گذاران بزرگ دست به حرکات مهمی بزنند، می‌توانند باعث احیای بازار شوند. این امر ممکن است میانگین سن سرمایه انباشته شده در بیت کوین را کاهش دهد و احتمالاً باعث آغاز یک موج صعودی جدید شود. قیمت در این حالت می‌تواند سطح حدوداً ۴۵ هزار دلار را تست کند و شاید حتی دوباره به ۵۰ هزار دلار برسد.

نگاهی به داده‌های آپشن و تاثیر ETF

طبق داده‌های ارائه شده توسط Greeks.Live، موضوع تاثیر ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده بر قیمت ارزهای دیجیتال کانون توجه فعالان حوزه مالی بوده است. با نگاهی به معاملات امروز متوجه می‌شویم که ۱۲۰ میلیون دلار، که ۱۶ درصد از کل معاملات را تشکیل می‌دهد، در قراردادهای اختیار فروش انباشته شده است. چنین چیزی به عنوان یک حجم غیرمعمول و بالا در مقایسه با فعالیت معالاتی معمول بازار خودنمایی می‌کند.

در معاملات منفرد که از ۵ میلیون دلار عبور کرده‌اند، روند قابل‌توجهی ظاهر شده که نشان‌دهنده ترجیح معامله‌گران به شورت گرفتن روی بازار از طریق قراردادهای اختیار فروش کوتاه‌مدت است. به طور همزمان، به نظر می‌رسد که سفارشات کوچکتر به خرید این معاملات اختیار کوتاه‌مدت تمایل دارند.

قراردادهای اختیار

علیرغم نگرانی‌های منطقی پیرامون چشم‌انداز فعلی بازار، این احساس در میان معامل‌گران بزرگ وجود دارد که ممکن است بازار تثبیت شده باشد و در پس این ابهامات غالب، کورسویی از امید و خوش‌بینی را ایجاد کند.

تاثیر تایید ETF بیت کوین در کوتاه‌مدت قابل مشاهده نیست. با این حال، طبق گفته تعدادی از تحلیلگران بازار، این اتفاق تاریخی در درازمدت اهمیت زیادی خواهد داشت.

مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر محبوب بازار رمزارزها اظهار داشت:

ETF بیت کوین از زمان آغاز به کار خود بازدهی منفی داشته است. در چند روز اول فعالیت این صندوق‌ها، شاهد ورودی سرمایه خالص عظیمی به آن‌ها بودیم، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در اولین روز! تاثیر واقعی ETF بیت کوین بر بازار طی چند سال آینده معلوم می‌شود اما در این حد می‌دانیم که این یک رویداد صعودی بسیار بزرگ است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

منبع
coingape.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا