اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

با کاهش نوسانات قیمت بیت کوین، این ۴ آلت کوین پتانسیل رشد دارند

حرکات رنج بیت کوین باعث شده تا معامله‌گران آلت کوین‌ها نگاهی دقیق‌تر به توکن‌های LINK ،ICP ،RNDR و SUI داشته باشند. با توجه به وضعیت فعلی بازار، جرقه‌ای در قیمت بیت کوین می‌تواند بازار سایر ارزهای دیجیتال را نیز دستخوش تغییراتی کند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین همچنان در یک محدوده گیر افتاده و می‌خواهد این هفته را با رشد حدوداً ۲ درصدی به پایان برساند. مجموعه معاملاتی DecenTrader در آخرین بروزرسانی خود اعلام کرد که حرکات رنج بیت کوین می‌تواند تا یک ماه دیگر و قبل از افزایش فشار خرید هاوینگ (Halving) در ماه آوریل (فروردین سال آینده) ادامه یابد.

طبق گزارش بلومبرگ، در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (صندوق ETF) دروازه‌ای را برای سرمایه‌ نهادی به بازار باز کرده‌اند، اما جریان ورود سرمایه کند بوده چرا که پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ در حال انجام بررسی‌های لازم برای پذیرش این صندوق‌ها هستند.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

یکی از نکات مثبت برای کوتاه‌مدت کاهش خروج سرمایه از صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) محسوب می‌شود. داده‌های BitMEX Research نشان می‌دهند که جریان خروجی GBTC از تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و کاهش چشمگیری را نسبت به ۶۴۰ میلیون دلار خروجی ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) تجربه کرده است.

تثبیت وضعیت بیت کوین سیگنال مثبتی است که می‌تواند معامله‌گران را به سمت آلت کوین‌ها جذب کند. در این مطلب نمودار BTC و ۴ ارز دیجیتال برتر که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد خوبی داشته باشند را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۲،۴۷۱ دلار باقی مانده است، اما گاوها نتوانستند مقاومت سربار ۴۴،۷۰۰ دلاری را به چالش بکشند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

بازگشت ضعیف قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حاکی از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۴۱،۳۹۴ دلار برسد، نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا چند روز دیگر بین ۴۴،۷۰۰ تا ۳۷،۹۸۰ دلار تثبیت شود.

مقاومت ۴۴،۷۰۰ دلاری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در روند صعودی آن را زیر نظر داشته باشیم. شکست این سطح و کلوز قیمت در بالاتر از آن بدان معنی است که گاوها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. این امر مسیر یک رالی احتمالی را تا سطح روانی ۵۰ هزار دلار باز خواهد کرد.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

هر دوی میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته مسطح شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای، برتری را به فروشندگان می‌دهد. در ادامه نیز ممکن است که این جفت ارز تا سطح ۴۱،۳۹۴ دلار سقوط کند.

اگر گاوها می‌خواهند که کنترل بازار را حفظ کنند، باید قیمت را به بالای منطقه مقاومتی ۴۴ هزار دلار تا ۴۴،۷۰۰ دلار سوق دهند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح ۴۷ هزار دلار رشد داشته باشد. این سطح احتمالاً به عنوان یک مانع سفت و سخت در برابر قیمت عمل می‌کند و می‌تواند بیت کوین را تا ۴۴،۷۰۰ دلار کاهش دهد. اگر گاوها این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند، جفت ارز فوق ممکن است روند صعودی خود را از سر گیرد و تا ۵۰ هزار دلار رشد کند.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) به بالای مقاومت سربار ۱۷/۳۲ دلاری رسید که نشانگر از سرگیری روند صعودی بوده است.

نمودار روزانه LINK/USDT
نمودار روزانه LINK/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۵/۸۰ دلار به سمت بالا شیب گرفته و اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. یک مقاومت جزئی هم در سطح ۱۹/۵۴ دلار وجود دارد، اما در صورت عبور قیمت از آن، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند به سمت هدف الگوی خود در سطح ۲۱/۷۹ دلار حرکت کند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که جلوی این روند صعودی را بگیرند، باید قیمت را به زیر سطح بریک اوت ۱۷/۳۲ دلاری برسانند. این امر نشان‌دهنده فروش سنگین خرس‌ها در سطوح بالاتر است. در این حالت ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته LINK/USDT
نمودار ۴ ساعته LINK/USDT

نمودار ۴ ساعته چین لینک نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا سطح ۱۷/۳۲ دلاری را به یک حمایت تبدیل کنند. میانگین‌های متحرک به سمت بالا در حرکت‌اند و RSI در قلمرو مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد که گاوها برتری بیشتری نسبت به خرس‌ها دارند. شکست رو به بالای سطح ۱۸/۸۸ دلار و تثبیت قیمت در آنجا نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید به سمت ۲۱/۳۸ دلار است.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۱۷/۳۲ دلار برسد، بدان معنی خواهد بود که گاوها کنترل بازار را از دست داده‌اند. این جفت ارز ممکن است در ادامه به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند و برای مدت طولانی‌تری در محدوده خود گیر کند.

تحلیل قیمت اینترنت کامپیوتر

قیمت اینترنت کامپیوتر در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن) با برخورد به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۱/۶۳ دلار به سمت بالا ریجکت شد که نشان می‌دهد گاوها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه ICP/USDT
نمودار روزانه ICP/USDT

فتیله بلند کندل ۳ فوریه (۱۴ بهمن) بدان معنی است که خرس‌ها در تلاش‌اند تا حرکت صعودی این آلت کوین را در نزدیکی سطح ۱۴ دلار متوقف کنند، اما نکته مثبت این است که گاوها مناطق زیادی را تسلیم خرس‌ها نکرده‌اند. این امر احتمال شکست رو به بالای سطح ۱۴ دلار را افزایش می‌دهد. جفت ارز ICP/USDT ممکن است در ادامه به سطح ۱۶/۳۰ دلار صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت اعتبار خود را از دست خواهد داد. این جفت ارز ممکن است در ادامه تا سطح بریک اوت ۹/۳۶ دلار رشد کند، جایی که خریداران احتمالاً وارد عمل خواهند شد.

نمودار ۴ ساعته ICP/USDT
نمودار ۴ ساعته ICP/USDT

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که این جفت ارز در محدوده ۹/۳۶ تا ۱۴ دلار معامله می‌شود. اینترنت کامپیوتر با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در تایم فریم ۴ ساعته به سمت بالا بازگشت که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر، خریداران زیادی را به خود جذب می‌کنند. توقفگاه بعدی در روند صعودی، مقاومت سربار ۱۴ دلار است.

اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز مذکور می‌تواند تا سطح ۱۶/۳۰ دلار و متعاقباً تا هدف الگوی خود یعنی ۱۸/۶۴ دلار رشد کند. از طرف دیگر، حتی ریزش جزئی قیمت به زیر سطح ۱۱/۲۰ دلار نشان می‌دهد که این جفت ممکن است مدت زمان بیشتری را در محدوده معاملاتی خود باقی بماند.

تحلیل قیمت رندر

رندر مقاومت ۴/۴۰ دلاری را در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) به سمت بالا شکست و گاوها در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) با موفقیت پولبک قیمت را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۴/۲۶ دلار متوقف کردند.

نمودار روزانه RNDR/USDT
نمودار روزانه RNDR/USDT

یک مقاومت جزئی در سطح ۵/۰۷ دلار وجود دارد، اما احتمالاً معامله‌گران از آن عبور خواهند کرد. جفت ارز RNDR/USDT ممکن است مجدداً سقف ۵/۲۸ دلار را تست کند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از این مقاومت برسانند، این جفت ارز می‌تواند به سمت ۶/۶۰ دلار شتاب خود را بیشتر کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت رندر توکن به صورت شارپ از ۵/۲۸ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعالیت زیادی دارند. این جفت ارز ممکن است دوباره به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند. شکست رو به پایین این سطح بدان معنی است که حرکت صعودی رندر در کوتاه‌مدت به پایان رسیده و ممکن است تا سطح ۴ دلار ریزش داشته باشد.

نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT
نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT

هر دوی میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد روند کوتاه‌مدت قیمت به نفع خریداران است. این جفت ارز احتمالاً در ادامه تا ۵/۰۷ دلار و سپس ۵/۲۸ دلار رشد خواهد کرد.

اولین نشانه از ضعف خریداران شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و کلوز کندل ۴ ساعته در آن محدوده خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز فوق ممکن است به سطح بریک اوت ۴/۴۰ دلاری سقوط کند. این سطح مهمی برای گاوها محسوب می‌شود و باید از آن محافظت کنند، چرا که شکست رو به پایین آن می‌تواند نشان‌دهنده تغییر روند در کوتاه‌مدت باشد.

تجزیه و تحلیل قیمت سویی

قیمت سویی (Sui) در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) از مقاومت سربار ۱/۵۰ دلاری عبور کرد، اما گاوها نتوانستند این بریک اوت را برای خود حفظ کنند. این امر نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها برای بازگشت به بازار است.

نمودار روزانه SUI/USDT
نمودار روزانه SUI/USDT

جفت ارز SUI/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۳۴ دلار به سمت بالا حرکت کرد که نشان می‌دهد احساسات مثبت معامله‌گران در بازار باقی مانده و آن‌ها این ریزش را به عنوان یک فرصت برای خرید بیشتر می‌بینند.

خریداران برای حفظ شتاب حرکت سویی باید قیمت را به بالای سطح ۱/۶۵ دلار برسانند. اگر آن‌ها این کار را با موفقیت انجام دهند، جفت ارز مذکور ممکن است تا سطح ۲ دلار رشد داشته باشد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع مهم در برابر قیمت تشخیص داده شود اما در صورت عبور خریداران از آن، رالی سویی می‌تواند تا سطح ۲/۶۴ دلار ادامه پیدا کند.

از جنبه نزولی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند تا دست بالا را در بازار داشته باشند. این جفت ارز سپس ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱/۰۴ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته SUI/USDT
نمودار ۴ ساعته SUI/USDT

در نمودار ۴ ساعته سویی، گاوها قیمت را به بالای سطح ۱/۵۰ دلار رسانده‌اند. اگر خریداران این بریک اوت را حفظ کنند، جفت ارز فوق ممکن است به ۱/۵۷ دلار و پس از آن به ۱/۶۵ دلار برسد. خرس‌ها می‌خواهند از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها در این نبرد پیروز شوند، این جفت ارز ممکن است مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند.

بر خلاف این فرضیه، اگر قیمت از مقاومت سربار خود به پایین ریجکت شود و سطح ۱/۳۸ دلاری را به سمت پایین بشکند، نشان می‌دهد که خرس‌ها تا حدی برتری خود را حفظ کرده‌اند. این جفت ارز می‌تواند در ادامه اصلاح خود را به سمت سطح ۱/۱۵ دلار و سپس ۱ دلار از سر بگیرد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا