اخبار ارزهای دیجیتال

همکاری پالیگان و سلستیا؛ راهکاری مناسب برای توسعه‌دهندگان شبکه‌های لایه ۲

سلستیا (Celestia) لایه دسترس‌پذیری داده (DA) خود را با کیت توسعه بلاک چین پالیگان یکپارچه خواهد کرد. پروژه‌های لایه دومی مانند OKX و پروتکل ایموتیبل (Immutable) که از CDK پالیگان استفاده می‌کنند امکان دسترسی به این لایه را برای کاهش هزینه‌های تراکنش خواهند داشت. این رویکرد سلستیا می‌تواند پهنای باند ذخیره‌سازی را برای چندین شبکه لایه دوم به طور همزمان فراهم کند.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، سلستیا لایه دسترس‌پذیری داده خود را با کیت توسعه بلاک چین Polygon Labs، یک پایگاه کد منبع باز که برای توسعه شبکه‌های لایه دوم استفاده می‌شود، ادغام خواهد کرد.

این ادغام یک راه‌حل دسترس‌پذیری داده تخصصی را در اختیار پروژه‌های لایه دومی مانند OKX ،Immutable ،Astar ،IDEX ،Palm Network و غیره که از CDK پالیگان استفاده می‌کنند قرار می‌دهد. هدف از این اقدام کاهش احتمالی گس فی برای این پروژه‌ها که بخشی از پالیگان ۲.۰ محسوب می‌شود خواهد بود. پالیگان ۲.۰ به گفته توسعه‌دهندگان آن اکوسیستمی از بلاک چین‌های لایه دوم است که می‌توانند به طور یکپارچه با یکدیگر در داخل این شبکه تعامل داشته باشند.

شبکه‌های لایه دوم توسعه یافته بر روی CDK پالیگان از فناوری رول آپ دانش صفر استفاده می‌کنند. آنها تراکنش‌های خارج از زنجیره را جمع‌آوری کرده و به صورت دسته‌ای در شبکه اصلی پردازش می‌کنند. با این حال، این شبکه‌ها به تأیید دسترس‌پذیری داده‌ها نیاز دارند. این یعنی باید اطمینان حاصل شود که هر عضو شبکه می‌تواند به طور ایمن داده‌های ذخیره شده در خارج از زنجیره را بازیابی و تأیید کند.

اما در این بین چالشی به وجود می‌آید، زیرا اتریوم، پلتفرمی که اغلب توسط این شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک محیط اجرای اختصاصی برای لایه دسترس‌پذیری داده (DA) خود ندارد. در نتیجه، گره‌های اتریوم باید داده‌ها را تا زمانی نامعین به صورت آنچین پردازش و ذخیره‌سازی کنند. این امر به افزایش کارمزدها در راه‌حل‌های لایه دوم می‌انجامد. این همان جایی است که راه‌حل‌های دسترس‌پذیری داده وارد بازی شوند.

رویکرد سلستیا شامل راه‌‌حل دسترس‌پذیری داده‌های خود می‌شود که می‌تواند پهنای باند ذخیره‌سازی را برای چندین شبکه لایه دوم به طور همزمان فراهم کند. این راه‌حل به شبکه‌ها امکان اجرای گره‌های سبک را می‌دهد و تأیید DA را بدون تحمیل فشار بیش از حد به شبکه تسهیل می‌کند.

ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیانگذاران پالیگان گفت:

راه‌حل آماده به کار سلستیا هنگامی که با تعامل‌پذیری و نقدینگی یکدست ارائه شده توسط پالیگان ۲.۰ همراه شود، قصد دارد فرآیند ایجاد شبکه‌های لایه دوم جدید را به مانند استقرار یک قرارداد هوشمند، ساده و مقرون به صرفه کند.

سلستیا چیست؟

سلستیا برخلاف بلاک چین‌های لایه اول یکپارچه و غیرقابل تغییر مانند اتریوم و سولانا، قصد دارد که یک شبکه ماژولار باشد. معماری آن به گونه‌ای طراحی شده که گره‌ها (Nodes) را قادر می‌سازد به طور همزمان به یک اجماع در مورد تراکنش‌ها در بلاک چین‌های متعدد که همگی به روشی خارج از زنجیره اجرا می‌شوند، دست یابند.

در اکتبر سال ۲۰۲۲، Celestia Labs مبلغ ۵۵ میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری Bain Capital و Polychain جمع‌آوری کرد و ارزش این استارتاپ به ۱ میلیارد دلار رسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
theblock.co
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا