اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین، آلت کوین های مهم و بازار سهام؛ ۳۰ آبان ۱۴۰۲

ضعف شاخص دلار ایالات متحده نشان می‌دهد که دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین و شاخص S&P 500 ممکن است به نفع خریداران حرکت داشته باشند. در این مطلب با توجه به آغاز هفته جدید میلادی و بازگشایی بازار سهام، به بررسی وضعیت آلت کوین‌های مهمی همچون اتریوم و کاردانو در کنار دو شاخص مهم و تاثیرگذار در این صنعت می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ارزش شاخص S&P 500 (SPX) طی هفته گذشته ۲/۲۴ درصد افزایش یافت و این سومین رشد هفتگی متوالی آن بود. بیت کوین نیز در مقایسه با SPX افزایش قیمت اندک ۰/۸ درصدی را تجربه کرد که نشان‌دهنده تثبیت آن در زیر سطح ۳۸ هزار دلار است. چشم‌انداز دارایی‌های پرخطر همچنان صعودی است زیرا شاخص دلار آمریکا حرکت رو به پایین خود را آغاز کرده است.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال حتی پس از رالی ۱۲۵ درصدی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ از دارایی‌های خود جدا نشدند که بیانگر دیدگاه صعودی آنها برای بلندمدت است. ویلیام کلمنته (William Clemente)، یکی از بنیانگذاران Reflexivity، نموداری از گلس نود (Glassnode) را در حساب X (توئیتر سابق) خود بازنشر کرده که نشان می‌دهد ۷۰ درصد بیت کوین‌های در گردش در سال گذشته فروخته یا جابجا نشده‌اند.

نمای بازار

بر اساس گزارش پلتفرم دارایی‌های دیجیتال Fineqia که به دست Cointelegraph رسیده، سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۳ ارتباط خود با محصولات کریپتویی قابل معامله در بورس (ETP) را افزایش داده و یا آنها را خریداری کرده‌اند. Fineqia گزارش داد که مقدار دارایی‌های ETP تحت مدیریت سرمایه‌گذاران از اول ژانویه تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۳ تقریباً ۹۱ درصد افزایش یافته است.

در صورتی که بیت کوین نتواند از مقاومت خود عبور کند، آیا اصلاح عمیق‌تری را آغاز خواهد کرد؟ آیا آلت کوین‌ها نیز کاهش قیمت را تجربه می‌کنند یا اینکه می‌توانند در برابر تغییر روند مقاومت داشته باشند؟ در این مطلب نمودار دو شاخص بازار سهام، بیت کوین و ۷ آلت کوین را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در تاریخ ۱۴ نوامبر به بالای خط روند نزولی خود رسید و این اتفاق نشان‌دهنده پایان مرحله اصلاحی آن بود.

نمودار روزانه S&P 500
نمودار روزانه S&P 500

میانگین‌های متحرک یک کراس اور صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید خود قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها بازار را تحت فرمان خود گرفته‌اند. یک مقاومت جزئی در ناحیه ۴۵۱۲ تا ۴۵۴۱ وجود دارد که ممکن است منجر به یک پولبک شود.

در مسیر نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) به نرخ ۴۳۹۵ احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند ظاهر می‌شود. اگر قیمت از این سطح به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که روند بازار مثبت شده است. این امر چشم‌انداز رالی S&P 500 به سطح ۴۶۵۰ را تقویت می‌کند.

برعکس این قضیه، اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کنار گذاشته شود، ممکن است این شاخص به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) خود به نرخ ۴۳۴۰ کاهش یابد. فروشندگان برای اینکه قدرت خود در بازار را تثبیت کنند، باید قیمت را به زیر این حمایت برسانند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر و پس از برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۰۵ کاهش یافت و به زیر الگوی کانال نزولی سقوط کرد.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

این امر آغازگر یک اصلاح به سطح ۵۰ درصدی اندیکاتور فیبوناچی به نرخ ۱۰۳/۴۶ بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین شیب گرفته و اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها بازار را در اختیار خود گرفته‌اند.

اگر سطح ۱۰۳/۴۶ شکسته شود، روند نزولی ممکن است تا سطح ۶۱/۸ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۰۲/۵۵ ادامه پیدا کند. خریداران احتمالاً بین سطوح ۱۰۳/۴۶ و ۱۰۲/۵۵ از این منطقه دفاع می‌کنند. اولین نشانه از قدرت گرفتن گاوها شکست و کلوز قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از اینکه حمایتی را در حوالی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۵،۹۲۵ دلار پیدا کرد، به تدریج به سمت مقاومت کلیدی خود در سطح ۳۸ هزار دلار رهسپار شد. خرس‌ها در گذشته دو بار از این سطح محافظت کرده‌اند. از این رو، بار دیگر هم تلاش خواهند کرد که همین کار را انجام دهند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

اگر قیمت به شکلی شارپ از مقاومت سربار خود به سمت پایین کاهش داشته باشد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است باعث فعال شدن استاپ گروهی‌ از معامله‌گران کوتاه‌مدت شود. این امر می‌تواند موجب اصلاح جفت ارز BTC/USDT شود و بیت کوین در ادامه به سمت سطح ۳۴ هزار دلار و متعاقباً ۳۲،۴۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

برعکس این فرضیه، اگر گاوها مقاومت ۳۸ هزار دلاری را با موفقیت از پیش رو بردارند، نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی از روند صعودی خواهد بود. این جفت ارز ممکن است تا سطح ۴۰ هزار دلار حرکت کند که باز هم احتمالاً به عنوان یک مقاومت قابل توجه در برابر قیمت ظاهر می‌شود. حرکت رو به بالای میانگین‌های متحرک و ورود RSI به قلمرو مثبت نشان می‌دهد که ساده‌ترین مسیر حرکت به سمت اهداف صعودی خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در حال تشکیل یک الگوی مثلث صعودی بزرگ است که در صورت شکست سطح ۲۲۰۰ دلار و کلوز قیمت در بالای آن تکمیل می‌شود. هدف این آرایش صعودی سطح ۳۴۰۰ دلار است.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

گاوها به خرید خود در کف ادامه می‌دهند و این کار در تمام مراحل ریزش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۹۴۹ دلار انجام شده است. این امر نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند. اگر قیمت خود را در بالاتر از سطح روانی ۲ هزار دلار حفظ کند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا ۲۰۹۰ دلار و سپس ۲۲۰۰ دلار رشد داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت اتریوم کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، بدان معنی خواهد بود که خرس‌ها در حال تلاش برای بازگشت کوتاه‌مدت خود هستند. پس از آن نیز احتمالاً این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۷۷۹ دلار کاهش می‌یابد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

گاوها طی چند روز گذشته با موفقیت قیمت بایننس کوین را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۴۲ دلار نگه داشته‌اند، که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران همچنان مثبت است و آنها در حال خرید در کف‌های بازار هستند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

گاوها در فاز بعدی سعی خواهند کرد که قیمت را به بالای ۲۵۸ دلار برسانند و مقاومت مهم پیش روی خود در ۲۶۵ دلار را دوباره تست کنند. شکست و کلوز قیمت در بالاتر از این سطح، الگوی کف گرد را تکمیل می‌کند. در این صورت جفت ارز BNB/USDT ممکن است تا ۳۰۵ دلار صعود کند، زیرا هیچ سطح مقاومت عمده‌ای در این بین وجود ندارد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که گاوها کنترل خود بر بازار را از دست داده‌اند. سپس این جفت می‌تواند تا اولین حمایت خود در سطح ۲۳۵ دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل می‌کند، اما در صورت شکسته شدن آن، اصلاح قیمت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۲۷ دلار برسد.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل در تاریخ ۱۶ نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۶۲ دلار سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به حمایت بعدی در سطح ۰/۵۶ دلار برسانند. این امر نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر در حال جذب خریداران هستند.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

جفت ارز XRP/USDT بین ۰/۷۴ دلار تا ۰/۵۶ دلار گیر کرده است. اگر خریداران قیمت را به سمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کرده و در آنجا حفظ کنند، نشان می‌دهد که افزایش قیمت ریپل واقعاً آغاز شده است. این جفت ارز سپس ممکن است به ۰/۶۷ دلار و در ادامه به ۰/۷۴ دلار صعود کند. پرایس اکشن ریپل در این محدوده احتمالاً بدون هدف خاصی و بی‌ثبات باقی می‌ماند.

شکست رو به بالای سطح ۰/۷۴ دلار یا سقوط قیمت به زیر ۰/۵۶ دلار می‌تواند حرکت روندداری را آغاز کند. اگر قیمت در بالای سطح ۰/۷۴ دلار باقی بماند، ممکن است این جفت ارز به ۰/۸۵ دلار برسد. از سوی دیگر، سقوط ریپل به زیر سطح ۰/۵۶ دلار می‌تواند قیمت این آلت کوین را به ۰/۴۶ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت سولانا

خریداران برای حفظ قیمت سولانا در بالای سطح ۵۹ دلار تلاش می‌کنند و این نشان‌دهنده فعالیت خرس‌ها در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

نکته مثبتی که به نفع گاوها وجود دارد عدم واگذاری پوزیشن‌های زیادی به خرس‌هاست. این امر نشان می‌دهد که خریداران عجله‌ای برای مدیریت سرمایه خود ندارند و پوزیشن‌ها را به راحتی رها نمی‌کنند، زیرا پیش‌بینی اکثریت این است که روند صعودی ادامه می‌یابد. در این روند صعودی بالقوه، شکست و کلوز قیمت در بالای سطح ۸۸/۲۰ دلار می‌تواند مسیر رالی سولانا تا ۷۷ دلار را هموار کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۵۱/۳۹ دلار برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. سپس جفت ارز SOL/USDT می‌تواند به حمایت کلیدی ۴۸ دلاری خود سقوط کند.

تحلیل قیمت کاردانو

آلت کوین کاردانو طی چند روز گذشته شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی سطح ۰/۳۸ دلار بوده است.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

میانگین‌های متحرک کاردانو صعودی هستند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار گرفته که نشان می‌دهد گاوها از برتری خوبی نسبت به خرس‌ها برخوردارند. اگر قیمت در بالاتر از ناحیه مقاومت ۰/۳۸ دلار الی ۰/۴۰ دلار باقی بماند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند تا ۰/۴۶ دلار رشد کند.

اگر گاوها قصد دارند که جلوی این روند صعودی احتمالی را بگیرند، باید به سرعت قیمت کاردانو را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۳۵ دلار برگردانند. اگر این اتفاق رخ دهد، گروهی از گاوهایی که برای کوتاه‌مدت خرید کرده بودند ممکن است سود خود از بازار را برداشت کرده و این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۳۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین طی چند روز گذشته به تدریج و به صورت پله‌ای در حال افزایش بوده است. گاوها قیمت را در تاریخ ۱۷ نوامبر به بالای سطح ۰/۰۸ دلار رساندند، اما نتوانستند از این بریک اوت به خوبی حفاظت کنند.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

قیمت در تاریخ ۱۸ نوامبر کاهش یافت و به سطح ۰/۰۸ دلار رسید. نکته مثبت فعلاً این است که گاوها در حال تلاش برای دفاع از سطح ۰/۰۸ دلار هستند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان‌دهنده این خواهد بود که سطح مذکور به یک حمایت تبدیل شده است. این امر چشم‌انداز از سرگیری روند صعودی را بهبود می‌بخشد و جفت ارز DOGE/USDT در ادامه می‌تواند به ۰/۱۰ دلار برسد.

آن‌طور که از نمودار RSI برداشت می‌شود، این اندیکاتور قیمتی از شکل‌گیری یک واگرایی نزولی خبر می‌دهد و این به معنای کند شدن احتمالی مومنتوم دوج کوین است. فروشندگان اگر می‌خواهند که کنترل غالبی بر گاوها داشته باشند باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۷ دلار هدایت کرده و در آنجا حفظ کنند.

تحلیل قیمت چین لینک

فروشندگان سعی کردند که قیمت چین لینک را در تاریخ ۱۷ و ۱۸ نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۳/۶۴ دلار برسانند، اما دم بلند روی آخرین کندل‌ها نشان‌دهنده خرید سنگین گاوها در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

یک مقاومت جزئی هم در سطح ۱۵/۴۰ دلار وجود دارد، اما اگر چین لینک این سطح را از پیش رو بردارند، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند بالاترین سقف محلی قیمت را در سطح ۱۶/۶۰ دلار دوباره تست کند. انتظار می‌رود که فروشندگان باز هم در این سطح دفاع خوبی را ارائه دهند، اما اگر گاوها پوزیشن‌های زیادی را رها نکنند، احتمال شکست رو به بالای ۱۶/۶۰ دلار افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح ۱۵/۴۰ دلار کاهش یابد، بدان معنی است که خرس‌ها در سطوح بالاتری به فروش مشغول‌اند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۲/۸۳ دلار کاهش دهند و قیمت را در آن نواحی حفظ کنند، روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا