اخبار ارزهای دیجیتال

یک هفته مانده به کریسمس بازار ارزهای دیجیتال در چه وضعیتی است؟

پس از آن که حمایت ۴۲ هزار دلاری بیت کوین از دست رفت، پادشاه کریپتو به اصلاح ادامه داد و با عقب‌نشینی گاوها و قدرت‌نمایی خرس‌ها، قیمت تا ۴۱ هزار دلار سقوط کرد. در این مطلب به بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در شبانه روز گذشته می‌پردازیم.

به گزارش والکس، به فاصله یک هفته مانده تا سال نو میلادی، کندل هفتگی بیت کوین زیر حمایت ۴۲ هزار دلاری بسته شد. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر در حدود ۲ درصد دیگر کاهش یافت و به ۴۱۱۰۰ دلار رسید. تحلیلگران در شرایط فعلی نظرات متفاوتی دارند اما عمده آن‌ها بر این باورند که عدم حمایت گاوها، به کاهش بیشتر قیمت منتهی خواهد شد و اکنون این احتمال وجود دارد که مجدد قیمت به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کند. 

ارزش بازار بیت کوین نیز کاهش چشم‌گیری را به ثبت رسانده است که همین مساله فشار فروش روی بیت کوین را تایید می‌کند. شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز بار دیگر از وضعیت طمع شدید دور شد و در حال حاضر روی عدد ۶۵ ایستاده است. اما دامیننس بیت کوین عدد ۵۱.۷ درصد را به ما نشان می‌دهد. با ادامه اصلاح قیمت بیت کوین، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۱۳۴ تریدر با مجموع ۱۶۶.۷۵ میلیون دلار موقعیت معاملاتی، لیکوئید شده‌اند.

آلت کوین‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

روز گذشته قیمت سولانا در حدود ۵.۵ درصد کاهش یافت و به زیر حمایت ۷۰ دلار سقوط کرد. سولانا در دو هفته اخیر دو بار برای شکستن مقاومت ۷۵ دلار تلاش کرد اما هر بار ناکام بود و حالا در حدود ۶۹.۹۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت اتریوم نیز به تبعیت از بیت کوین در حدود ۲ درصد کاهش یافت و حالا در حدود ۲۱۶۰ معامله می‌شود. اگر اتریوم در حفظ حمایت ۲۱۰۰ دلاری شکست بخورد، طبق گفته تحلیلگران باید منتظر بازگشت به محدوده زیر ۲۰۰۰ دلار باشیم. فعلا در شرایط فعلی گاوها تحرکی از خود نشان نداده‌اند.

بایننس کوین، ریپل، دوج کوین، ترون، چین لینک و تون کوین در حدود ۱ تا ۳ درصد کاهش را ثبت کردند و کاردانو، آوالانچ، پولکادات، متیک، یونی سواپ و شیبا نیز در حدود ۴ تا ۸ درصد سقوط قیمت را تجربه کردند. این به ما نشان می‌دهد که فعلا عملکرد آلت کوین‌های برتر با بیت کوین هم جهت است. 

آرویو (AR) با ۱۳ درصد و کانفلاکس (CFX) با ۱۲ درصد کاهش، دیروز بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمز ارز برتر بازار داشتند. از طرفی هلیوم (HNT) با ۱۲ درصد رشد، پرسودترین رمزارز بازار در ۲۴ ساعت اخیر بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا