اخبار ارزهای دیجیتال

عقب‌گرد سولانا و اصلاح بیت کوین؛ امروز بازارهای مالی در چه وضعیتی قرار دارند؟

سولانا جایگاه چهارمین رمزارز برتر بازار را بار دیگر به BNB واگذار کرد و این در حالی است که بیت کوین نیز همچنان به روند اصلاحات جزئی ادامه می‌دهد. در این مطلب آخرین وضعیت بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته در حدود ۱.۳ درصد کاهش یافته است و اکنون برای حفظ حمایت ۴۲ هزار دلاری تلاش می‌کند. با ظاهر شدن رد پای خرس‌ها، ارزش بازار بیت کوین نیز کاهشی شد و به ۸۲۳ میلیارد دلار رسید. این مساله فشار فروش روی این رمزارز را تایید می‌کند. در این میان، دامیننس بیت کوین نیز تا ۵۱.۲۷ درصد کاهش یافت.

این روند نزولی در حالی شکل گرفته که تنها ۱۱ روز تا اعلام نظر قطعی SEC درباره صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین فرصت باقی مانده است. شاخص ترس و طمع نیز با ایستادن روی عدد ۶۸، فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از طمع شدید را تایید می‌کند.

در ۲۴ ساعت گذشته و با ادامه نوسانات کاهشی بیت کوین، ۶۰۷۸۰ تریدر با مجموع ۱۵۷.۰۴ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شده‌اند. برخی تحلیلگران معتقدند که اگر سطح حمایتی ۴۲ هزار دلاری از دست برود، ممکن است قیمت تا ۳۸ هزار دلار نیز کاهش یابد. با این حال، احتمالا تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) که تکلیف ETFها مشخص می‌شود، بازار در یک وضعیت عدم اطمینان خواهد بود. 

عقب‌گرد سولانا؛ آلت کوین‌های برتر در چه وضعیتی هستند؟

سولانا که روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کرد، بالاخره وارد فاز اصلاح شد و از حدود ۱۲۰ دلار تا حدود ۱۰۴ دلار سقوط کرد. این کاهش قیمت که ناشی از تقویت فشار فروش روی این رمزارز بود، باعث کاهش ارزش بازار سولانا نیز شد و BNB که منتظر چنین فرصتی بود، بار دیگر جایگاه چهارمین رمزارز بازار را از سولانا پس گرفت. قیمت سولانا در شبانه روز گذشته در حدود ۱ دیگر کاهش یافته است و ناظران قیمت ۱۰۰ دلار را به عنوان مهم‌ترین سطح حمایتی این رمزارز معرفی کرده‌اند. 

اتریوم، ریپل، کاردانو، دوج کوین، اوالانچ، چین لینک و شیبا نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱ تا ۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. قیمت متیک که با موفقیت از مقاومت ۱ دلار عبور کرده بود، با تبعیت از فضای کلی بازار کریپتو، در حدود ۲ درصد اصلاح شد و به ۰.۹۷ دلار رسید. 

درحالی که کوین‌ها و توکن‌های برتر بازار در وضعیت رکود نسبی به سر می‌برند، رمزارز صرافی ورشکسته FTX دیروز با ۱۷ درصد رشد توانست بهترین عملکرد بازار را به نام خود ثبت کند. قیمت آپتیمیزم و اردی نیز در حدود ۷ درصد افزایش را تجربه کردند.

رشد تتر، ثبات نفت و اوج‌گیری مجدد طلا

قیمت تتر که هفته گذشته تا ۴۹۸۰۰ تومان نیز کاهش یافته بود، اکنون در آستانه ورود به کانال ۵۱ هزار تومانی است. هر تتر در لحظه نگارش این مطلب در حدود ۵۰۹۰۰ تومان معامله می‌شود. 

علی‌رغم ایجاد تنش‌های جدید در دریای سرخ، قیمت نفت برنت و وست تگزاس همچنان به ترتیب در حدود ۷۷ و ۷۱ دلار است. سایت PortWatch وابسته به صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود توضیح می‌دهد که اخیرا عبور و مرور دریایی از طریق تنگه باب المندب به صورت کاملا محسوسی کاهش یافته است. 

اما نوسانات صعودی قیمت طلا نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. طلا که ماه گذشته به زیر سطح ۲ هزار دلار در هر انس سقوط کرده بود، در روزهای اخیر به بالای ۲۰۷۵ دلار در هر انس رسید. کارشناسان معتقدند که روند صعودی قیمت طلا در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد داشت. در حال حاضر هر انس طلا در حدود ۲۰۶۲ دلار معامله می‌شود. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
cryptopotato.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا