تحلیل ارزهای دیجیتال

تتر از ۵۳۵۰۰ تومان عبور کرد! بازار کریپتو در چه وضعیتی قرار دارد؟

روز گذشته قیمت تتر در حدود ۵۲۵۰۰ تومان بود و در لحظه نگارش این مطلب قیمت از ۵۳۵۰۰ تومان نیز عبور کرده است. کارشناسان معتقدند که افزایش تنش در منطقه خاورمیانه می‌تواند به اوج‌گیری تتر کمک کند. اکنون سوال اساسی این است که رشد قیمت تتر تا کجا ادامه دارد و آیا سیاست‌گذار اجازه فتح کانال‌های بالاتر را می‌دهد یا خیر؟

به گزارش والکس، روند صعودی تتر در روزهای اخیر، احتمال شکسته شدن مقاومت ۵۴ هزار تومانی را تقویت کرده است. ناظران بر این باورند که اگر امروز این اتفاق رخ دهد، احتمالا تا پایان هفته قیمت تتر مقاومت‌های بیشتری را نیز پشت سر خواهد گذاشت. افزایش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه، خبرهای سیاسی منفی و افزایش تقاضا در بازار می‌توانند سوخت رالی صعودی تتر را فراهم کنند اما از طرفی، سیاست‌گذار و بازارساز نیز معمولا در چنین شرایطی با بازتزریق یا اصطلاحا ارزپاشی تلاش می‌کند تا از رشد هیجانی قیمت جلوگیری کند.

افزایش ریسک ناشی از بحران‌های سیاسی یا نظامی، خریداران بیشتری را روانه بازار ارز و طلا می‌کند. این یک اتفاق قدیمی و مرسوم است و اگر معادلات نظامی از کنترل خارج شود، صعود سرسام‌آور قیمت تتر دور از ذهن نیست. با این حال، طرفین در ماه‌های گذشته نشان داده‌اند که تمایلی به گسترش درگیری‌ها ندارند و همین مساله می‌تواند باعث اصلاح زودهنگام قیمت شود. سیاست‌های پولی در کنار رفتارهای سیاسی و تعاملات منطقه‌ای در روزهای آینده، روند قیمت تتر تا پایان سال ۱۴۰۲ را تعیین می‌کند. 

بیت کوین و آلت کوین‌های برتر در چه وضعیتی قرار دارند؟

بیت کوین بعد ریزش تا سطح ۴۲ هزار دلار، اکنون وارد یک وضعیت خنثی شده که احتمال بازگشت قیمت را تقویت کرده است. در شبانه روز گذشته قیمت بیت کوین بدون تغییری چشم‌گیری همچنان در حدود ۴۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود. 

شاخص ترس و طمع با ایستادن روی عدد ۶۰، یک عقب‌گرد بزرگ از وضعیت طمع شدید را یادآوری می‌کند. دامیننس بیت کوین نیز در آستانه سقوط به زیر ۵۱ درصد است که با ادامه روند فعلی و از بین رفتن احساسات صعودی نسبت به بیت کوین این اتفاق دور از ذهن نیست. 

قیمت سولانا دیروز بیش از ۵.۵ درصد رشد کرد و به ۹۶.۴۸ دلار رسید. اتریوم نیز همچنان در حفظ سطح ۲۵۴۰ دلار موفق عمل کرده است. 

روز گذشته، سلستیا (TIA) با ۱۳ درصد رشد و اتریوم کلاسیک (ETC) با ۶.۵ درصد کاهش، به ترتیب بهترین و بدترین عملکرد را در یین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار داشتند. سقوط و صعودهای محدود نشان می‌دهد که بازار فعلا به تبعیت از بیت کوین وارد یک رکود موقتی شده است و ظاهرا هیجانات صعودی و نزولی مربوط به ETFهای بیت کوین خیلی به زودی تخلیه خواهد شد. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا