تحلیل ارزهای دیجیتال

تتر به ۵۶ هزار تومان رسید؛ بیت کوین از ۴۲۵۰۰ دلار عبور کرد!

زخم‌کاری خرس‌ها بر تن بیت کوین در حال التیام و بهبودی کامل است. همزمان با قدرت‌نمایی گاوها، قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته ۲ درصد دیگر رشد کرد و سطح ۴۲۵۰۰ دلاری را پس گرفت. در بازار داخلی، نرخ ارز همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و برهمین اساس قیمت تتر از ۵۶ هزار تومان عبور کرده و این مساله توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده است. در این مطلب آخرین تحولات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس، فشار خرید روی بیت کوین به خوبی حفظ شده است و رشد مارکت کپ این رمزارز تا ۸۳۵ میلیارد دلار، این موضوع را تایید می‌کند. برخی ناظران بر این باورند که شروع هفته جدید معاملاتی از فردا، با شکستن مقاومت ۴۳ هزار دلاری همراه خواهد شد. اگر بیت کوین بتواند با حمایت گاوها از این سطح کلیدی عبور کند، ۴۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود. اما عقب‌گرد غیرمنتظره گاوها، می‌تواند رشد قیمت را با تاخیر مواجه کند. 

روز چهارشنبه ۳۱ ژانویه برابر با ۱۱ بهمن، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره جدید را اعلام می‌کند و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که عدم تغییر نرخ‌ها، امید بیشتری را به بازار ارزهای دیجیتال تزریق خواهد کرد. در چنین شرایطی، احتمالا بعد از نشست بانک مرکزی، شاهد نوسانات قیمتی خواهیم بود. پیش‌تر ما در بخش اخبار والکس گفتیم که سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های تورمی، متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره نخواهد داشت و احتمالا روند نزولی نرخ‌ها از ماه مارس (فروردین) آغاز می‌شود.

به هر حال، رشد شاخص ترس و طمع بیت کوین در روزهای اخیر و رسیدن به عدد ۵۴، وضعیت طمع در بازار را به ما یادآوری می‌کند. دامیننس بیت کوین نیز به مسیر صعودی خود، هر چند آهسته، ادامه می‌دهد و حالا به ۵۲.۳۶ درصد رسیده است. 

آلت کوین‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

احیای بیت کوین، به رونق گرفتن آلت کوین‌ها کمک کرد و حالا قیمت اتریوم در آستانه عبور از سطح ۲۳۰۰ دلاری است.

در شبانه روز گذشته، قیمت سولانا ۵ درصد، کاردانو ۳ درصد، اوالانچ ۱۱ درصد و متیک ۶ درصد رشد را ثبت کردند. اما رونین (RON) با ۱۶ درصد افزایش قیمت، توانست لقب پرسودترین رمزارز بازار را از آن خود کند. رمزارز رونین در ۳ ماه اخیر، بیش از ۴۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. 

در این بازار صعودی، نباید از رشد ۸ درصدی هلیوم و رندر غافل شویم. رمزارز بونک (BONK) نیز به مدار رشد بازگشت. روز گذشته قیمت بونک ۵ درصد افزایش قیمت داشت. لازم به ذکر است که بونک در ۳ ماه اخیر، در حدود ۲ هزار درصد سود را به خریدران خود هدیه داده است. 

اما میکر (MKR) با ۳ درصد کاهش قیمت، بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار داشت. این افت جزئی، وضعیت مثبت و سبز بازار را به ما نشان می‌دهد. 

دلیل رشد تتر چیست و روند صعودی آن تا کجا ادامه دارد؟ 

روز گذشته تتر در محدوده ۵۵۶۰۰ تومان معامله می‌شد و حالا قیمت با رشدی ۴۰۰ تومانی، به ۵۶ هزار تومان رسیده است. 

افزایش تورم، افزایش حجم نقدینگی، کاهش رشد اقتصادی، تاخیر در ارزپاشی توسط بازارساز و سیاست‌گذار، رشد تقاضا در ماه‌های پایانی سال، اخبار سیاسی و تنش‌های خاورمیانه، خروج سرمایه از بورس، افزایش هزینه در مبادلات اقتصادی با عراق و احتمال بازگشت دوباره دونالد ترامپ در قامت رئیس جمهور آمریکا، همگی دلایلی هستند که در کنار هم سطح ریسک را برای سرمایه‌گذاران بالا برده‌اند. 

نرخ ارز تحت تاثیر عوامل ذکر شده، در روزهای اخیر کاملا صعودی بوده و این درحالی است که عزم بازارساز برای کنترل نرخ‌ها در آستانه انتخابات پیش‌رو در داخل کشور، تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است. در چنین شرایطی، ناظران معتقدند که ۵۵ هزار تومان کف قیمت تتر خواهد بود و آزمایش کانال‌های ۵۸ و ۶۰ هزار تومانی تا پایان سال، چندان دور از ذهن نیست. عدم اعمال یک استراتژی بلند مدت و اتکا به درمان‌های موقتی مثل خبردرمانی، کنترل سیاست‌گذار بر بازار ارز را دچار چالش می‌کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا