اخبار ارزهای دیجیتال

صعود اینترنت کامپیوتر (ICP) و سقوط هلیوم (HNT)؛ امروز بازار کریپتو در چه وضعیتی قرار دارد؟

پس از رشد فوق‌العاده قیمت بیت کوین، روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال به ثبات و اصلاحات جزئی تمایل بیشتری نشان داد. در این چنین شرایطی، حفظ حمایت ۴۵ هزار دلاری را می‌توان مهم‌ترین دستاورد بیت کوین ارزیابی کرد. با این حال، برخی رمزارزها مانند اینترنت کامپیوتر (ICP) همچنان به روند صعودی خود ادامه دادند. در این مطلب آخرین وضعیت بازار رمزارزها و تغییرات قیمتی را مرور می‌کنیم.

به گزارش والکس، اگر چه شاخص ترس و طمع بیت کوین همچنان روی عدد ۷۰ و طمع شدید قرار دارد، اما ظاهرا تریدرها و سرمایه‌گذاران دست به عصا و محتاطانه رفتار می‌کنند. با بررسی ارزش بازار بیت کوین متوجه می‌شویم که یک تعادل بین فشار خرید و فروش برقرار شده و با ادامه این وضعیت خنثی، مارکت کپ در محدوده ۸۸۵ میلیارد دلار باقی مانده است. دامیننس بیت کوین نیز از سلطه ۵۲.۴۵ درصدی این رمزارز بر بازار ارزهای دیجیتال خبر می‌دهد.

در حالی که کمتر از یک هفته به اعلام نظر قطعی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین فرصت باقی مانده، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده قیمت بیت کوین به اوج خود رسیده است. برخی ناظران با قطعیت از تایید ETFها و انفجار قیمتی صحبت می‌کنند و برخی دیگر معتقدند که رد و یا حتی تایید این صندوق‌های قابل معامله در بورس، در نهایت به تقویت فشار فروش منتهی می‌شود. 

آلت کوین‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

روز گذشته اتریوم، بایننس کوین، سولانا، ریپل، کاردانو، دوج کوین، متیک، چین لینک و تون کوین اصلاح قیمت بین ۱ تا ۴ درصد را به ثبت رساندند و این در حالی بود که اینترنت کامپیوتر (ICP) با ۱۸ درصد رشد در بین ۲۰ رمزارز برتر بازار بهترین عملکرد را داشت. قیمت اینترنت کامپیوتر در هفت روز اخیر حدود ۷۵ درصد و در ۲ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. ICP با ارزش بازار ۷ میلیارد دلاری اکنون بالاتر از شیبا، در جایگاه شانزدهمین رمزارز برتر بازار قرار گرفته است. حالا اختلاف مارکت کپ اینترنت کامپیوتر با تون کوین نیز هر لحظه کمتر می‌شود و با ادامه فشار خرید و ورود نقدینگی، پشت سر گذاشتن TON نیز ممکن به نظر می‌رسد. به هر حال، ICP اکنون در حدود ۱۵ دلار معامله می‌شود اما در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، قیمت این رمزارز در حدود ۶۲۰ دلار بود و با این حساب، هنوز حدود ۹۷ درصد پایین‌تر از اوج قیمتی خود قرار دارد.

هلیوم (HNT) در ادامه روند نزولی خود، روز گذشته مجدد در حدود ۹ درصد کاهش قیمت را به ثبت رساند. این بدترین عملکرد در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار بود. قیمت هلیوم در ۲ هفته اخیر حدود ۳۰ درصد سقوط را تجربه کرده و این برخلاف روند صعودی ماه‌های گذشته است. بونک (BONK) و مینا (MINA) نیز با حدود ۸ درصد کاهش، جزو نزولی‌ترین رمزارزها در ۲۴ ساعت اخیر بودند.

با نگاهی کلی می‌توان گفت که سرنوشت بازار تا حدود زیادی به ETFها گره خورده است. تایید و صعود احتمالی قیمت بیت کوین، کلیت بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما مشخص نیست که با رد احتمالی درخواست‌ها و سقوط موقتی بیت کوین، آلت کوین‌ها چه رفتاری را از خود نشان می‌دهند. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا