اخبار ارزهای دیجیتال

آیا DePIN، ترند بولران بعدی ارزهای دیجیتال است؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

پروژه‌های DePIN، به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که با ایجاد یک شبکه همتا به همتا و از طریق یک بازار آزاد و غیرمتمرکز، نیازهای سخت افزاری را برآورده می‌کنند. کارشناسان اعتقاد دارند که در بولران بعدی بازار کریپتو، شاهد رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال DePIN باشیم.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، مایلز دویچر (Miles Deutscher) تحلیلگر ارزهای دیجیتال پیش بینی می‌کند که توکن‌های هوش مصنوعی (AI) برای رشدهای قابل توجه در روند صعودی بعدی آماده هستند.

دویچر در حالی که به عملکرد مناسب چندین توکن هوش مصنوعی تاکید می‌کند، مقوله خاص دیگری را برجسته می‌کند که توجه او را به خود جلب کرده است.

یکی از ذینفعان کلیدی هوش مصنوعی در بازار کریپتو: DePIN

دویچر در مجموعه‌ای از پست‌ها در پلتفرم X بیان می‌کند که تمرکز خود را بر روی یک دسته خاص به نام DePIN که مخفف زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز است، متمرکز کرده است.

او در یکی از پست‌های خود گفت، هوش مصنوعی یکی از پربازده‌ترین بخش‌های ارزهای دیجیتال در این روند صعودی خواهد بود. اما به جای خرید توکن‌های هوش مصنوعی به صورت تصادفی، به تازگی روی یکی از ذینفعان اصلی هوش مصنوعی یعنی پروژه‌های DePIN متمرکز شده‌ام.

این در حالی است که لارک دیویس (Lark Davis) تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال در توییتی به مخاطبان خود گفت، DePIN می‌تواند ۱۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه کند. علاوه‌براین، دویچر پیش‌بینی مساری را مبنی بر اینکه DePIN می‌تواند در دهه آینده ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، برجسته کرد.

مساری پیش بینی می‌کند که بخش DePIN در چهار سال آینده به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. دویچر معتقد است این پیش بینی کمی بیش از حد محافظه‌کارانه است و نظر متفاوتی دارد. او انتظار رسیدن ارزش بازار DePIN به اعداد بسیار بالاتری را دارد.

دپین ها و احتمال کمک به تولید ناخالص داخلی جهانی
پیش بینی می شود که بخش DePIN به میزان قابل توجهی به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه کند – تصویر مربوط به توییت مایلز دویچر

دویچر توضیح می‌دهد که زیرساخت‌های فیزیکی همیشه انحصار اقتصاد را در دست داشته‌اند. با این حال، هزینه‌های نگهداری قابل توجهی دارند و برای بازیکنان کوچک دور از دسترس هستند. به همین دلیل این زیرساخت‌ها در انحصار غول‌هایی مانند AWS است که خدمات خود را با قیمت‌های بسیار بالا ارائه می‌دهد.

پروژه‌های زیر از جمله پروژه‌های فعال در حوزه DePIN محسوب می‌شوند:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد DePIN

او ادعا می‌کند که DePIN کاهش هزینه، مقیاس پذیری بالا و پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان شبکه را امکان پذیر می‌کند. او توضیح می‌دهد که این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سمت عرضه منابع برای اهدای پاداش‌هایی در قالب توکن متعهد شود که باعث انگیزه بیشتر برای استقرار زیرساخت‌ها می‌شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا