اخبار بیت کوین

شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک چقدر بیت کوین دارد؟

شرکت تسلا در طول شیوع کرونا، شروع به خرید بیت کوین کرد. اما پس از تغییر رویکرد، بخشی عظیمی از بیت کوین‌های خود را فروخت و به سرمایه‌گذاری روی صنعت هوش مصنوعی و روباتیک اختصاص داد.

به گزارش والکس و به نقل از Decrypt، اگرچه تسلا در آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود به بیت کوین اشاره نکرده است، تحلیلگران اعتقاد دارند که دارایی بیت کوین شرکت تسلا (TSLA) در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ ثابت مانده است. طبق گفته پلتفرم تجمیع‌کننده داده Bitcoin Treasuries، ارزش دارایی‌های ارز دیجیتال سازنده خودروهای الکتریکی تقریباً ۳۸۷ میلیون دلار است. بنابراین با قیمت فعلی بیت کوین، هنوز بیش از ۹۷۲۰ بیت کوین در اختیار این شرکت است. 

نمودار میزان بیت کوین های تسلا
نمودار میزان بیت کوین های هولد شده توسط تسلا

ماجرای خریداری بیت کوین توسط تسلا، در فوریه ۲۰۲۱ با سرمایه‌گذاری قابل توجه ۱.۵ میلیارد دلاری آغاز شد. این سفر پس از تعامل بین ایلان ماسک و مایکل سیلر مدیر عامل MicroStrategy شروع شد و در طی آن حدود ۴۳۰۰۰ بیت کوین توسط تسلا خریداری شد. شرکت تحت رهبری ایلان ماسک پیش از اینکه نگرانی‌ها در مورد اثرات زیست محیطی، منجر به تغییر استراتژی شرکت شود، بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفت و ۷۵ درصد از دارایی‌های خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ فروخت تا سرمایه خود در بحبوحه COVID-19 به خرید بیت کوین اختصاص دهد.

دو ریکرد خرید بیت کوین و رد آن توسط تسلا شروع تحرکاتی ملموس در بازار ارزهای دیجیتال بود. بیت کوین پس از اینکه ایلان ماسک خبر خرید بیت کوین توسط تسلا را توییت کرد، به بالاترین حد خود رسید و پس از اینکه ایلان ماسک موضع ضد بیت کوینی خود را منتشر کرد، بیش از ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

برخلاف استراتژی ضد و نقیض تسلا، میکرواستراتژی سبد بیت کوین خود را گسترش داده است. این شرکت که توسط مایکل سیلر تأسیس شده و مدیریت می‌شود، یک شرکت سرمایه‌گذاری سهامی عام با بزرگ‌ترین خزانه BTC است. این شرکت دارای ۸۹۱۵۰ بیت کوین به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار است. لازم به ذکر است که از اولین خرید تاکنون حتی یک ساتوشی توسط این شرکت فروخته نشده است.

تسلا سومین شرکت در این رتبه بندی است. هلدینگ ماراتون پس از فروش بخشی از بیت کوین‌های تسلا، از نظر میزان بیت کوین نگهداری شده از این شرکت پیشی گرفت.

آخرین گزارش درآمد تسلا که در روز چهارشنبه (۲۴ ژانویه) منتشر شد، با کاهش ۱۴ درصدی به دلیل فروش ضعیف خودروهای تولیدی تسلا مواجه بود. در این گزارش بر چالش‌های پیش روی خودروساز تاکید شده است، مواردی که سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به شنیدن آن ندارند.

علی‌رغم این عقب‌نشینی‌ها، درآمد خالص تسلا در این سه ماهه بیش از دو برابر شده که در درجه اول به دلیل مزایای مالیات غیرنقدی بوده است. در حال حاضر این شرکت بر روی راه‌اندازی “خودروی نسل بعدی” خود در تگزاس متمرکز شده است که ممکن است بر رشد حجم خودروهای تولیدی در سال ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد.

ایلان ماسک نیز تمایل خود به مالکیت ۲۵ درصد از تسلا را نشان داده است که نشان‌دهنده علاقه به تغییر احتمالی به سمت ساختار سهام دوگانه است. نظرات او بر تنش‌های مداوم بین رهبری شرکت و هیئت‌های مشاوره سهام‌داران تاکید دارد.

او در این رابطه گفته است که ما چالش‌های زیادی با خدمات سهام‌داران نهادی داشته‌ایم و بسیاری از فعالان که اساساً در شرکت نفوذ کرده‌اند، ایده‌های عجیبی در مورد نحوه مدیریت تسلا دارند؛ بنابراین من می‌خواهم به اندازه کافی قدرت، برای تأثیرگذار بودن در روند مدیریت شرکت داشته باشم. اگر ما بتوانیم یک ساختار سهام دوگانه داشته باشیم، ایده‌آل خواهد بود. من به دنبال منبع درآمد اضافی نیستم. بلکه فقط می‌خواهم یک مشاور موثر فناوری باشم.

گرایش این شرکت به هوش مصنوعی و رباتیک که با راه‌اندازی x.AI (یک استارت آپ متعلق به ایلان ماسک اما مستقل از تسلا) و توسعه ربات انسان نما Optimus شروع شد، رویکرد جدید این شرکت را نشان می‌دهد. ماسک Optimus را به عنوان محصولی با پتانسیل بسیار فراتر از هر چیز دیگر برای تسلا توصیف می‌کند. معرفی Cybertruck به بازار با ظرفیت تخمین زده شده برای ساخت بیش از ۱۲۵۰۰۰ وسیله نقلیه در سال، یک نقطه عطف مهم برای این شرکت بوده است.

تسلا ۷۵ درصد از ذخیره بیت کوین خود را در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به قیمت ۹۳۶ میلیون دلار فروخت. اگر فروش هر زمانی بعد از ۲۸ آوریل اتفاق می‌افتاد، شرکت امروز سرمایه بیشتری نسبت به فروش دو سال پیش داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
decrypt.co
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا