اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

با تثبیت قیمت بیت کوین، این ۴ آلت کوین برای حرکت صعودی خود آماده می‌شوند

قیمت بیت کوین مسیر ریکاوری خود را به آهستگی آغاز کرده و این امر احتمال حرکت رو به بالای آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، فایل کوین، یونی سواپ و گراف را بیشتر کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، پس از دو هفته تلاش مداوم، بیت کوین حالا در نزدیکی ۵۲ هزار دلار نفسی تازه می‌کند. خرس‌ها سعی دارند اصلاحی را در بازار آغاز کنند، اما گاو‌ها برنامه‌ای برای تسلیم شدن ندارند. بازار سهام وضعیت خوبی دارد، هاوینگ بیت کوین را در پیش داریم و جریان‌ سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) بیت‌ کوین در سطح بالایی قرار دارد. این عوامل به احتمال زیاد هر گونه ریزش قیمتی را محدود می‌کنند.

تحلیلگران به دقت جریان ورودی به صندوق‌های ETF بیت کوین را برای تعیین مسیر حرکت بعدی بیت کوین زیر نظر خواهند داشت. داده‌های BitMEX Research نشان می‌دهند که خروج سرمایه از صندوق بیت کوین شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تنها ۴۴ میلیون دلار بوده و به کمترین سطح خود از اولین روز فعالیت صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده یعنی ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) رسیده است.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

با ادامه حیات بیت کوین در بالای ۵۰ هزار دلار، معامله‌گران ارز دیجیتال همچنان نسبت به وضعیت آتی خوش‌بین باقی می‌مانند. در حالی که قیمت بیت کوین تثبیت می‌شود، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است به دنبال فرصت‌های معاملاتی بیشتری در آلت کوین‌هایی باشند که در این مدت قدرت خود را ثابت کرده‌اند.

آیا بیت کوین می‌تواند پس از یک وقفه کوتاه روند صعودی خود را از سر گیرد؟ آیا آلت کوین‌ها نیز به دنبال بیت کوین رشد می‌کنند؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر را که به نظر وضعیت خوبی دارند بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی ۵۰،۵۰۰ دلار به یک حمایت رسیده و مقاومت آن نیز نزدیک به سطح ۵۳ هزار دلار جا خوش کرده که نشان‌دهنده تثبیت قیمت در یک محدوده باریک است. این یک علامت مثبت محسوب می‌شود و بدان معناست که گاوها برای خروج از بازار عجله‌ای نمی‌کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

رشد میانگین‌های متحرک و نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند. شکست رو به بالا و بسته شدن قیمت در بالای ۵۳ هزار دلار می‌تواند درها را برای یک رالی به ۶۰ هزار دلار باز کند.

زمان برای خرس‌ها رو به اتمام است. اگر آن‌ها قصد دارند که جلوی این رالی بگیرند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح بریک اوت ۴۸،۹۷۰ دلار کاهش دهند. اگر خرس‌ها این کار را با موفقیت انجام دهند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۴۵،۵۴۲ دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته مسطح شده‌اند و اندیکاتور RSI درست در بالای ناحیه میانی خود قرار دارد که یک برتری جزئی را به گاوها می‌دهد. اگر قیمت در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای حفظ شود، بیت کوین می‌تواند تا سطح ۵۳ هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت سفت و سخت پیش‌روی قیمت عمل می‌کند، اما در صورت عبور بیت کوین از آن، جفت ارز فوق ممکن است تا ۵۵ هزار دلار و پس از آن ۶۰ هزار دلار رشد کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از ۵۳ هزار دلار کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز برای مدتی در محدوده فعلی خود باقی بماند. کاهش قیمت به زیر ۵۰،۵۰۰ دلار می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۴۸،۹۷۰ دلار کاهش دهد. این سطح، حمایت کوتاه‌مدت مهمی محسوب می‌شود که باید آن زیر نظر داشته باشیم، چرا که شکست رو به پایین آن، زمین را به نفع خرس‌ها قرمزپوش می‌کند.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قدرتمند بوده است. خرس‌ها سعی کردند حرکت صعودی اتر را در نزدیکی سطح ۳ هزار دلار متوقف کنند، اما اصلاح جزئی قیمت نشان می‌دهد که گاوها تمایلی به تسلیم شدن در شرایط فعلی ندارند.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۷۸۴ دلار و ورود RSI به منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها سکان هدایت بازار را در اختیار دارند. کلوز قیمت در بالاتر از ۳ هزار دلار می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. جفت ارز ETH/USDT ممکن است در ابتدا به ۳۳۰۰ دلار و متعاقباً به ۳۶۵۰ دلار افزایش یابد.

اولین حمایت در حرکت نزولی اتر سطح ۲۸۵۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که گاوها ممکن است به سرعت سود خود را از بازار برداشت کنند. در چنین حالتی این جفت ارز می‌تواند تا ۲۷۱۷ دلار و در نهایت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۲۵۲۷ دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته ETH/USDT
نمودار ۴ ساعته ETH/USDT

در نمودار ۴ ساعته مشاهده می‌کنیم که این جفت ارز با مقاومتی در نزدیکی سطح ۳ هزار دلار مواجه شده، اما نکته مثبت اینجاست که گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا خیز گرفته و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد آسوده‌ترین مسیر برای حرکت اتر به سمت بالاست. اگر قیمت در بالای ۳ هزار دلار باقی بماند، جفت ارز فوق می‌تواند روند صعودی خود را از سر گیرد.

اولین نشانه از ضعف گاوها شکست رو به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای و کلوز قیمت در آن محدوده خواهد بود. اگر خریداران نتوانند از این سطح دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است تا ۲۸۵۰ دلار و سپس ۲۷۱۷ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ در تاریخ ۲۳ فوریه (۴ اسفند) به بالای مقاومت ۷/۷۹ دلاری خود صعود کرد که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

نمودار روزانه UNI/USDT
نمودار روزانه UNI/USDT

فتیله بلند کندل ۲۴ فوریه (۵ اسفند) برداشت سود سنگین معامله‌گران در نزدیکی سطح ۱۲/۸۵ دلار را نشان می‌دهد. این خروج سرمایه یک اصلاح را در بازار رقم زد که احتمالاً در سطح ۵۰ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۹/۹۱ دلار حمایت می‌شود. اگر قیمت از سطح فعلی خود افزایش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد تا جفت ارز UNI/USDT را به ۱۱/۶۳ دلار و پس از آن به ۱۲/۸۵ دلار برسانند. شکست رو به بالای سطح ۱۲/۸۵ دلار می‌تواند مسیر را برای رالی قیمت تا سطح ۱۷ دلار هموار کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به زیر سطح ۹/۹۱ دلار سقوط کند، توقف‌گاه بعدی احتمالاً سطح ۶۱/۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۹/۲۱ دلار خواهد بود. به طور کلی، شکست رو به پایین سطح ۶۱/۸ درصد فیبوناچی اصلاحی نشان می‌دهد که روند صعودی یونی سواپ ممکن است پایان یافته باشد.

نمودار 4 ساعته UNI/USDT
نمودار ۴ ساعته UNI/USDT

در نمودار ۴ ساعته گاوها سعی می‌کنند که این جفت ارز را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای نگه دارند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، احتمالاً دوباره با مقاومت ۱۱/۶۳ دلاری مواجه خواهد شد. اگر خریداران از سطح ۱۱/۶۳ دلار چندان تسلیم نشوند، احتمال صعود به ۱۲/۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، اگر ریزش قیمت ادامه یابد و یونی سواپ میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای را به سمت پایین بشکند، بدان معنا خواهد بود که خرس‌ها در تلاش برای بازگشت به بازار هستند. سپس این جفت ارز می‌تواند تا سطح ۹/۲۱ دلار و پس از آن میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای کاهش یابد. هرچه سقوط قیمت عمیق‌تر باشد، زمان مورد نیاز برای شروع مرحله بعدی روند صعودی بیشتر خواهد بود.

تحلیل قیمت فایل کوین

گاوها طی چند روز گذشته نتوانستند قیمت فایل کوین را در بالاتر از مقاومت ۸/۱۲ دلاری خود نگه دارند، اما فشار را بر روی خرس‌ها حفظ کردند.

نمودار روزانه FIL/USDT
نمودار روزانه FIL/USDT

گاوها مجدداً در روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) سعی داشتند تا منطقه سربار بین ۸/۱۲ دلار و ۸/۵۷ دلار را از پیش‌رو بردارند. اگر ‌آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، به معنای از سرگیری روند صعودی خواهد بود. جفت ارز FIL/USDT در این صورت می‌تواند به مقاومت ۱۰ دلاری خود برسد، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها با تمام قدرت از مواضع خود دفاع کنند.

از طرفی، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۷/۷۰ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از منطقه سربار محافظت می‌کنند. در این صورت ممکن است شاهد کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۶/۷۴ دلار باشیم که احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل می‌کند.

نمودار 4 ساعته FIL/USDT
نمودار ۴ ساعته FIL/USDT

در نمودار ۴ ساعته می‌بینیم که این جفت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود به سمت بالا بازگشته که نشان می‌دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار حاکم هستند و معامله‌گران ریزش قیمت را به عنوان یک فرصت برای خرید در نظر می‌گیرند. اگر خریداران قیمت فایل کوین را در بالاتر از مانع سربار خود یعنی ۸/۵۷ دلار نگه دارند، این جفت ارز می‌تواند تا ۹ دلار شتاب بگیرد.

در حالی که رشد میانگین‌های متحرک به نفع گاوهاست، اما RSI سیگنال‌هایی را از شکل‌گیری یک واگرایی منفی صادر می‌کند. این امر نشان می‌دهد که حرکت صعودی فایل کوین می‌تواند در ادامه تضعیف شود. فروشندگان مجبور خواهند بود که قیمت را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حفظ کنند تا از شروع اصلاح دوباره قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای اطمینان حاصل کنیم.

تحلیل قیمت گراف

قیمت گراف (Graph) در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) از مقاومت سربار ۰/۲۳ دلاری خود عبور کرد که نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

نمودار روزانه GRT/USDT
نمودار روزانه GRT/USDT

خرس‌ها سعی دارند تا حرکت صعودی گراف را در نزدیکی ۰/۳۰ دلار متوقف کنند، اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح بریک اوت ۰/۲۳ دلاری بازگردد. این امر نشان می‌دهد که گاوها با ریزش قیمت خرید می‌کنند.

اگر گراف در بالای سطح ۰/۳۰ دلاری خود باقی بماند، جفت ارز GRT/USDT می‌تواند تا ۰/۳۷ دلار رشد کند. سطح اشباع خرید RSI اما حرکت صعودی قیمت را تهدید می‌کند که به اصلاح یا تثبیت احتمالی این آلت کوین در کوتاه‌مدت اشاره دارد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۲۲ دلار برسد، این روند به نفع خرس‌ها خواهد بود.

نمودار 4 ساعته GRT/USDT
نمودار ۴ ساعته GRT/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که جفت ارز فوق در صورت کاهش قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حمایت می‌شود. در حالی که این نشانه مثبتی محسوب می‌شود، اما RSI یک واگرایی منفی ایجاد کرده که یعنی روند صعودی گراف در حال ضعیف شدن است. اگر قیمت به افت خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، فشار فروش ممکن است افزایش یابد و این جفت ارز در ادامه به ۰/۲۳ دلار سقوط کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا حرکت کند، بدان معناست که روند صعودی دست نخورده باقی می‌ماند. گاوها سپس تلاش می‌کنند تا بر سد پیش‌روی خود یعنی ۰/۳۰ دلار غلبه کنند و مرحله بعدی روند صعودی را کلید بزنند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۲۴

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا