اخبار اتریوم

بانک استاندارد چارترد: با تایید ETF اتریوم، قیمت اتر به ۴ هزار دلار می‌رسد

بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) با اشاره به وضعیت قانونی و بروزرسانی‌های آتی اتریوم، پیش‌بینی کرده که قیمت اتر تا ۴ هزار دلار رشد می‌کند و صندوق ETF اسپات آن احتمالاً در تاریخ ۲۳ می (۳ خرداد ۱۴۰۳) توسط SEC تایید می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، بانک استاندارد چارترد با پیش‌بینی افزایش شدید قیمت اتریوم به دنبال تایید بالقوه ETF اسپات آن، از رالی این ارز دیجیتال خبر داده است. جفری کندریک (Geoffrey Kendrick)، رئیس بخش تحقیقات فارکس و دارایی‌های دیجیتال این بانک، اخیراً ۲۳ می (۳ خرداد سال آینده) را به‌عنوان یک تاریخ مهم برای ETF اتریوم معرفی کرده است. در این تاریخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است به اولین بخش از درخواست‌های ETF اسپات اتریوم چراغ سبز نشان دهد. این تاریخ با جدول زمانی که SEC پیش از این برای ETFهای بیت کوین در نظر گرفته بود، هماهنگ است.

استراتژی احتمالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار و چشم‌انداز بازار اتریوم

رویکرد SEC شبیه همان چیزی است که در فرآیند تایید ETF‌های بیت کوین مشاهده کرده بودیم. کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبل از تایید نهایی ETF‌ اسپات بیت کوین آن را رد کرده بود. کندریک به اهمیت این تاریخ اشاره کرده و آن را به نقطه عطف مشابهی که برای بیت‌ کوین در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) رقم خورد تشبیه می‌کند. او می‌گوید که مسیر حرکت اتریوم به مانند الگوی تایید ETF بیت‌ کوین می‌تواند قیمت آن را تا ۴ هزار دلار افزایش دهد.

کندریک خوش‌بینی خود را نسبت به اتریوم بر چند عامل استوار می‌کند. اول اینکه SEC در پرونده‌های قانونی خود علیه نهادهای رمزارزی، اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار دسته‌بندی نکرده است. این تمایز اتریوم با سایر آلت کوین‌ها و وجود یک قرارداد آتی تنظیم‌شده از اتر در بورس کالای شیکاگو، احتمال تأیید ETF اسپات آن را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، تراست اتریوم شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) خود را برای تبدیل شدن به یک ETF آماده می‌کند که بر این انتظارات مثبت صحه می‌گذارد. کندریک معتقد است که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای مخالفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار با موضع بورس کالای شیکاگو (CME) در مورد اتریوم وجود ندارد.

انعطاف‌پذیری و تحولات آینده

پویایی بازار اتریوم انعطاف‌پذیری آن را نشان می‌دهد، چیزی که پس از تایید ETF بیت کوین دیده نمی‌شود. کندریک دلیل این موضوع را به سهم بازار نسبتاً کوچکتر Grayscale Ethereum Trust در مقایسه با همتای بیت کوینی خود در طول فرآیند تایید ETF بیت کوین نسبت می‌دهد. علاوه بر این، دارایی‌های FTX در صندوق اتریوم گری‌اسکیل به طور‌ قابل‌توجهی کم است و اتر را در برابر نوسانات مشابه پس از تایید ETF بیت کوین مصون می‌کند.

در تاریخ ۲۳ می، می‌توانیم شاهد معرفی اولین ETF‌های اتریوم باشیم. این صندوق‌ها تغییرات قیمت واقعی این ارزدیجیتال را دنبال می‌کنند. با این حال، به گفته کندریک، ETF‌های پیچیده‌تر که احتمالاً شامل پاداش استیکینگ هم خواهند بود در مرحله بعد معرفی خواهند شد.

او به وجود چنین ETF‌هایی در اروپا اشاره دارد و از ۲۱Shares Ethereum Staking ETP (AETH) به عنوان یک نمونه برجسته یاد می‌کند. با این حال، کندریک خاطرنشان کرده که افزایش کارمزدهای این ETF‌ها اغلب پاداش به‌دست‌آمده از استیکینگ اتر را از بین می‌برد.

تاثیر بروزرسانی‌های آتی اتریوم

کندریک در گفته‌های خود به آپدیت دنکان (Dencun) یا Proto-Danksharding آتی اتریوم توجه داشته است. او معتقد است که این بروزرسانی‌ کلیدی با افزایش کارایی اکوسیستم اتریوم روی قیمت اتر تاثیر مثبت می‌گذارد. اتریوم با کاهش کارمزدهای لایه دوم، مزیت رقابتی خوبی را نسبت به دیگر شبکه‌ها به دست می‌آورد.

در عین حال، انتظار می‌رود که با کاهش فعالیت‌های مربوط به استیکینگ اتریوم، پاداش‌ بیشتری برای مدت زمان طولانی‌تر حفظ شود. این عوامل چشم‌انداز مثبت قیمت اتریوم را تضمین می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coingape.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا