اخبار ارزهای دیجیتال

سقوط طلا همچنان ادامه دارد؛ در سال جدید قیمت طلا چه سرنوشتی خواهد داشت؟

روز گذشته تورم نقطه‌به‌نقطه ایالات متحده برای ماه نوامبر ۳.۱ درصد اعلام شد که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود و قیمت طلا در واکنش به این خبر روند کاهشی را در پیش گرفت.

به گزارش والکس و به نقل از reuters، در حالی که معامله‌گران منتظر جلسه پیش‌روی فدرال رزرو هستند، هر اونس طلا بعد از انتشار داده‌های جدید تورمی به ۱۹۷۸ دلار رسید. کاهش قیمت طلا همچنان ادامه دارد و اکنون هر انس طلا در حدود ۱۹۷۵ دلار معامله می‌شود. دو هفته قبل، هر انس طلا تا ۲۰۷۰ دلار نیز صعود کرده بود.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه نوامبر ۳.۱ درصد اعلام شد. CPI این دوره از ۳.۲ درصد مربوط به ۱۲ ماه منتهی به اکتبر امسال کمتر بود اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این رقم به ۳ درصد برسد. شاخص CPI در ماه نوامبر ۰.۱ درصد بر مبنای ماه به ماه افزایش یافته است.

فیلیپ استریبل (Phillip Streible) استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، توضیح داد که داده‌های تورم مطابق با انتظارات بود اما مردم انتظار کاهش بیشتری را دارند. می‌دانیم که داده‌های ضعیف اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌توانند قیمت طلا را افزایش دهند اما ظاهرا فعلا طلا بین ۲۰۵۰ دلار در جهت صعودی و ۱۹۵۰ دلار در جهت نزولی باقی خواهد ماند. 

هرائوس متالز (Heraeus Metals) در توضیح چشم‌انداز سال ۲۰۲۴ گفت که اگر رکود رخ دهد، دلار ممکن است ضعیف شود و این به افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در سال آینده طلا بین ۱۸۸۰ تا ۲۲۵۰ دلار معامله شود.

حالا همه چیز به سیاست‌های جدید فدرال رزرو بستگی دارند. اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند که بانک مرکزی نرخ بهره را ثابت نگه می‌دارد. نرخ بهره پایین‌تر می‌تواند باعث تقویت طلا شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۶

منبع
reuters.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
داریوش
داریوش
4 ماه قبل

سلام بزرگترین ذخایر طلا در آمریکا و بانک مرکزی آن قرار دارد آیا فدرال رزرو آمریکا اجازه می‌دهد یکی از پشتوانه های دلار،پایین بیاید مگر اینکه در گرما گرم گرانی طلا بایددید آمریکا چه مقدار از طلای خودرا فروخته تا کسری تراز مالی خودرا جبران کند و در ارزانی طلا دوباره چقدر بخرد تا خزانه را پر کند .

دکمه بازگشت به بالا