اخبار ارزهای دیجیتال

بانک بزرگ گلدمن ساکس: قیمت طلا به ۲۷۰۰ دلار می‌رسد

گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، یک موسسه بانکداری و سرمایه‌گذاری پیشرو، پیش‌بینی خود از قیمت طلا را به دلیل عملکرد قدرتمند و به دور از انتظار این فلز زردرنگ در سال ۲۰۲۴ بروزرسانی کرده است. این بانک در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی می‌کند که طلا تا پایان سال میلادی به قیمت ۲۷۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، موسسات مالی شروع به ارزیابی حقایق پشت عملکرد قدرتمند طلا کرده‌اند و پیش‌بینی خود از قیمت آن را بر این اساس تنظیم می‌کنند. گلدمن ساکس، یکی از بزرگترین مجموعه‌های سرمایه‌گذاری و بانکی، پیش‌بینی خود را برای قیمت طلا به دلیل افزایش غیرمنتظره قیمت آن در سال ۲۰۲۴ تغییر داده است.

این بانک در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران خود گفت که افزایش اخیر قیمت‌ طلا به عوامل رایج اقتصاد کلان ارتباطی ندارد. گلدمن ساکس این عناصر سنتی مرتبط با رشد طلا را به عنوان «نرخ واقعی، دلار و انتظارات برای رشد» معرفی می‌کند.

گلدمن ساکس بیان کرد:

هیچ یک از این عوامل سنتی به اندازه کافی سرعت و مقیاس حرکت قیمت طلا را در سال جاری توضیح نمی‌دهند.

این بانک با استناد به تقاضای ثابت بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی چین (PBOC) برای طلا و افزایش تقاضای خرده‌فروشی سرمایه‌گذاران چینی، اعلام کرد که این کالا هنوز جای زیادی برای ادامه رشد خود در بازار دارد.

اخیراً تقاضای سرمایه‌گذاران آمریکایی برای طلا افزایش یافته، به طوری که ولز فارگو (Wells Fargo) تخمین می‌زند کسب و کار طلای Costco با توجه به قیمت‌گذاری تهاجمی آن، تا ۲۰۰ میلیون دلار فروش ماهیانه ثبت کرده باشد.

گلدمن ساکس در یادداشت خود توضیح می‌دهد که تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن ممکن است بسته به کاهش نرخ بهره بانکی، چیزی که احتمالاً در اواخر سال جاری اتفاق بیفتد و نتایج انتخابات آتی ایالات متحده، افزایش یابد. این امر یک چشم‌انداز صعودی را برای این فلز گرانبها ترسیم می‌کند.

به همین دلایل، این بانک پیش‌بینی خود از قیمت طلا را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار به ازای هر اونس تا پایان سال افزایش داد و انتظار دارد که شاهد نمود این عوامل مثبت برای حفظ تقاضای بالا و افزایش قیمت‌ها باشیم.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا