اخبار ارزهای دیجیتال

هشدار: ایمیل‌های احراز هویت در کیف پول متامسک کلاهبرداری است

کاربران گزارش داده‌اند در هفته‌های اخیر تعداد ایمیل‌های رسیده به دست آنها مبنی بر احراز هویت در والت متامسک افزایش یافته است. این ایمیل‌ها جعلی و کلاهبرداری هستند. راهکار مقابله با این دسته از کلاهبرداری‌ها چیست؟

به گزارش والکس، در هفته‌های اخیر، گزارشات رسیده از کاربران ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت ایمیل با محتوای احراز هویت کیف پول ارز دیجیتال متامسک، افزایش یافته است. در این ایمیل‌ها به کاربران هشدار داده می‌شود که در صورت عدم احراز هویت، دسترسی آنها به حساب کاربری‌شان قطع شده و دارایی آنها از دست خواهد رفت. سپس از کاربر خواسته می‌شود که با کلیک روی لینک قرارداده شده در ایمیل، حساب خود را تایید کند.

بررسی بخش پشتیبانی وب‌سایت رسمی متامسک نیز نشان می‌دهد تعداد سوالات مطرح شده در این زمینه افزایش یافته است. این در حالی است که متامسک بارها نسبت به ماهیت فیشینگ این ایمیل‌ها هشدار داده و گفته است که این کیف پول، مانند دیگر کیف پول‌های غیرمتمرکز، نیازی به احراز هویت یا تایید حساب ندارد.

این واقعیت در مورد کاربران ایرانی نیز صدق می‌کند. نه‌تنها متامسک بلکه کیف پول‌های معروف دیگر مانند تراست والت و سیف پل، نیازی به احراز به هویت ندارند. البته همچنان امکان بلاک شدن یا قطع شدن موقت دسترسی با آی پی ایران وجود دارد که راه‌حل آن نیز استفاده ابزارهای تغییر آی پی مانند وی پی اس با کانکشن قوی و مطمئن است.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین ایمیل‌هایی در مورد هریک از والت‌ها، آنها را بلاک کرده و اخبار مربوطه را تنها از طریق سایت‌های رسمی این والت‌ها دنبال کنید. همچنین توجه به موارد زیر هم ضروری است:

  • خودداری از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در فرم‌های مشکوک
  • خودداری از افشای سید فریزها و ترجیحا نگهداری کاغذی آنها
  • استفاده از آدرس عمومی والت حتی‌الامکان برای نقل و انتقالات شخصی یا با افرادی که آنها را می‌شناسید.
  • نادیده گرفتن پیام‌های حاوی لینک در شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان. شرکت‌ها و افراد معتبر هیچگاه شخصا اقدام به ارسال پیام برای کاربران نمی‌کنند.
  • فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای
محتوای ایمیل کلاهبرداری مبنی بر احراز هویت در کیف پول متامسک
ایمیل کلاهبرداری مبنی بر احراز هویت در متامسک

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا