اخبار بیت کوین

گلسنود: شاخص‌های آنچین بیت‌ کوین به وضعیتی با «ریسک بالا» اشاره دارند؛ رالی قیمت ادامه دارد؟

گزارش گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد تعدادی از اندیکاتورهای آنچین در منطقه ریسک «بسیار بالا» قرار گرفته‌اند. آیا باید منتظر رالی بیت کوین باشیم؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، به گفته پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال گلس نود، شاخص‌های آنچینی که ارزش بیت‌ کوین را ارزیابی می‌کنند وارد منطقه پرخطر شده‌اند و این امر می‌توانند بدان معنا باشند که این دارایی دیجیتال پیشرو در مراحل اولیه یک بازار صعودی قرار دارد.

گلس نود در پستی مورخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن)، گفت که شاخص شناسایی ارزش بلندمدت بیت کوین نسبت به ارزش بازار آن به بالای منطقه «ریسک متوسط‌» رفته و کاملاً در محدوده «ریسک بالا» قرار دارد.

گلس نود در گزارش قبلی خود در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) تاکید کرد که سطح ریسک بالا معمولاً در مراحل اولیه بازار گاوی بیت کوین مشاهده می‌شود و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت به «سطح خوبی» از سودآوری بازگشته‌اند.

هدف شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) شناسایی زمانی است که بیت کوین نسبت به «ارزش منصفانه» خود بیش از حد یا کمتر از آنچه که باید ارزش‌گذاری می‌شود.

شاخص MVRV قیمت فعلی بیت کوین را با آخرین قیمتی که این رمزارز بین هولدرهای بلندمدت جابجا شده مقایسه می‌کند. با این کار نوسانات کوتاه‌مدت بازار که ناشی از احساسات بوده حذف می‌شوند و MVRV معیاری را برای تعیین اینکه آیا فعالیت بازار بیش از حد بوده یا اشباع خرید صورت گرفته، ارائه می‌دهد.

گلس‌نود به هفت شاخص از ۱۰ شاخص خود، از جمله MVRV، وضعیت سودآوری عرضه و سود/زیان خالص تحقق‌نیافته رتبه‌بندی پرخطر یا بسیار پرخطر را اختصاص داده که نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش قابل‌توجه قیمت این دارایی‌ کریپتویی، تاکنون سرمایه‌گذاران مقدار زیادی از آن را به فروش نرسانده‌اند.

۷ شاخص از ۱۰ شاخص گلس نود در وضعیت ریسک بالا یا بسیار بالا قرار دارند
۷ شاخص از ۱۰ شاخص گلس نود در وضعیت ریسک بالا یا بسیار بالا قرار دارند

به گفته گلس‌ نود، تقاضا برای فضای بلوک بیت‌ کوین و کسب سود کوتاه‌مدت توسط سرمایه‌گذاران جدید، در دسته‌بندی کم‌ریسک قرار می‌گیرند. این شرکت همچنین می‌گوید که تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده منجر به افزایش فشار فروش در بازار شده بود و ریسک کلی معامله دارایی‌های مختلف را کاهش داد.

بر اساس گزارش CoinGecko، قیمت بیت کوین در هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته و از ۴۲،۳۱۷ دلار در تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن) به ۴۸،۰۹۰ دلار در زمان انتشار این خبر رسیده است.

قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است
قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است

قدرت بیت کوین به دلیل کاهش سرمایه خروجی از صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) که اخیراً به یک ETF تبدیل شده، افزایش یافته است. علاوه بر این، بازار از زمان آغاز به کار ETFهای اسپات در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) شاهد جریان‌ ورودی قابل‌توجهی به مبلغ ۹/۱ میلیارد دلار به ۹ صندوق ETF بیت‌ کوین بوده است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال SoSoValue، سرمایه خالص تزریق شده به صندوق‌های ETF‌ اسپات بیت‌ کوین در ایالات متحده مورخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) برابر با ۵۴۱ میلیون دلار بوده که آن را به بزرگترین ورودی روزانه این محصولات، بدون احتساب اولین روز معاملات ETF‌ها تبدیل می‌کند.

در همین حین، صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) با ثبت خروجی تنها ۵۱/۸ میلیون دلار در ۹ فوریه، کمترین جریان خروجی روزانه خود را به ثبت رساند که نسبت به رکورد خروجی ۶۲۰ میلیون دلاری خود در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن)، ۹۱ درصد کاهش داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا