اخبار ارزهای دیجیتال

ورود ۱۵۱ میلیون دلار سرمایه جدید به صندوق‌های کریپتویی؛ آیا باید منتظر صعود مجدد باشیم؟

هفته اول سال ۲۰۲۴ نقطه عطف قابل توجهی در جریان ورودی سرمایه به بازار کریپتو بود. بر اساس گزارش اخیر CoinShares، محصولات سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌ GBTC در این بخش شاهد جریان ورودی به مبلغ ۱۵۱ میلیون دلار بودند.

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، طبق داده‌های موجود، صرافی‌های آمریکایی در بیش از نیمی از این جریان‌ها، یعنی ۵۵ درصد، مشارکت داشته‌اند. مبادلات آلمان و سوئیس به ترتیب ۲۱ درصد و ۱۷ درصد از ورودی‌ها را به خود اختصاص دادند.

جریان ورودی به محصولات کریپتویی براساس کشور
جریان ورودی به محصولات کریپتویی براساس کشور (میلیون دلار)

بیت کوین با جریان ورودی ۱۱۳ میلیون دلاری به عنوان صدرنشین در جریان سرمایه‌گذاری ظاهر شد. این مبلغ قابل توجه معادل ۳.۲٪ از کل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) در ۹ هفته گذشته است.

جیمز باترفیل کارشناس کوین شیر به رویکرد شایعه را بخر، خبر را بفروش اشاره کرد. به عقیده او اگر سرمایه‌گذاران بیت کوین بر طبق این اصل عمل می‌کردند، در حال حاضر باید شاهد افزایش جریان ورودی به ETP ها (صندوق‌های کوتاه مدت بیت کوین) می‌بودیم که اینطور نبوده است. در واقع طی ۹ هفته گذشته شاهد جریان خروجی ۷ میلیون دلاری از این صندوق‌ها بوده‌ایم. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در آستانه تایید صندوق ETF اسپات بیت کوین، احساسات معامله‌گران نسبت به روند کلی بازار ارزهای دیجیتال مثبت است.

جریان ورودی براساس رمزارزها
جریان ورودی به محصولات کریپتویی براساس ارزهای دیجیتال (میلیون دلار)

دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار، دارای ۲۹ میلیون دلار جریان ورودی بود که در ۹ هفته گذشته ۲۱۵ میلیون دلار به ارمغان آورد. این هجوم نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رویکرد سرمایه‌گذاران نسبت به اتریوم است.

در حالی که سولانا با جریان خروجی بالغ بر ۵.۳ میلیون دلار مواجه بود، کاردانو، آوالانچ و لایت کوین شاهد جریان‌های ورودی بودند. کاردانو ۳.۷ میلیون دلار، آوالانچ ۲ میلیون دلار و لایت کوین ۱.۴ میلیون دلار ورودی داشته‌اند. بخش سهام‌ شرکت‌های بلاکچینی نیز سال را با موفقیت آغاز کرد و در هفته گذشته ۲۴ میلیون دلار ورودی ثبت کرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۰.۲۵ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۶۷۱۲ دلار رسیده است. قیمت اتریوم نیز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۲۳۰۰ دلار رسیده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
newsbtc.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا