اخبار بیت کوین

سامسون موو: قیمت بیت کوین در چند هفته به ۱ میلیون دلار می‌رسد!

سامسون موو (Samson Mow)، مدیرعامل JAN3 و یکی از طرفداران بیت کوین معتقد است که BTC در روزهای آینده شاهد یک شوک عرضه قابل‌توجه خواهد بود و این امر به طور بالقوه می‌تواند قیمت آن را در عرض چند روز یا چند هفته به ۱ میلیون دلار برساند!

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، پیش‌بینی موو وابسته به شوک عرضه ناشی از تقاضا برای ETF بیت کوین و تطبیق فعلی بازار با شرایط است که نشانه‌های آن کم کم آشکار می‌شوند.

شوک عرضه

ETFهای بیت کوین از زمان آغاز به کار خود تاکنون میلیاردها دلار سرمایه جذب کرده‌اند. به طور همزمان، خرید ۱۱،۵۰۰ بیت کوین توسط بلک راک (BlackRock) به طور چشمگیری عرضه موجود در بازار را طی دو روز اول معاملات این صندوق‌ها کاهش داده بود.

خرید این حجم از بیت کوین توسط بلک راک معادل خرید عرضه ۱۳ روز BTC است. در حال حاضر حدود ۹۰۰ بیت کوین به صورت روزانه به بازار عرضه می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای بیت کوین در ادامه به طور تصاعدی افزایش می‌یابد، به خصوص اگر ETFها همچنان شاهد ورودی سرمایه قابل‌توجهی باشند.

بر اساس تحلیل CryptoSlate از عرضه موجود بیت کوین، اگر موسسات به خرید BTC با نرخ مشابه فعلی و سنگین خود ادامه دهند، تنها حدود ۱۲۰ روز طول می‌کشد تا عرضه بیت کوین به پایان برسد و این دارایی کمیاب‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ خود خواهد شد.

هاوینگ (Halving) امسال بیت کوین نیز از جمله مواردی است که تحرکات بازار را دستخوش تغییر می‌کند. از نظر تاریخی، این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت دارد زیرا نرخ تولید بیت کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد. پاداش استخراج بلوک‌های جدید از ۶/۲۵ بیت کوین در حدود ۱۰۰ روز آینده به نصف کاهش می‌یابد و به ۳/۱۲۵ بیت کوین می‌رسد.

این اتفاق همراه با تقاضای موجود که از عرضه بیت کوین هم فراتر رفته، می‌تواند منجر به رشد بی‌سابقه قیمت شود، چرا که تقاضا برای این دارایی دیجیتال به رکوردهای جدیدی می‌رسد، در حالی که عرضه به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ خواهد رسید.

نظریه Max Pain

موو معتقد است که بازار کریپتو احتمالاً از «نظریه درد حداکثری (Max Pain)» پیروی خواهد کرد. این نظریه با اقتباس از بازارهای مالی سنتی، سناریویی را ارائه می‌دهد که در آن حرکات قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به حداکثر ضرر برای بیشترین تعداد از معامله‌گران بازار شود.

این تئوری، اگرچه به طور رسمی در حوزه کریپتو تعریف نشده، اما معمولاً به سطح قیمتی اشاره دارد که در آن اکثر قراردادهای اختیار معامله (آپشن) بدون هیچ ارزشی منقضی می‌شوند و ضررهای قابل‌توجهی را برای هولدرها با خود به همراه دارد. در مورد بیت کوین، این امر می‌تواند به نوسانات سریع و شدید قیمت تبدیل شود و به طور بالقوه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را غافلگیر کند.

موو باور دارد که یکی از جنبه‌های کلیدی این نظریه در بازار بیت کوین، پتانسیل شورت اسکوییز (Short Squeeze) یا فشار لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت در روزهای آینده است. شورت اسکوییز زمانی رخ می‌دهد که قیمت بیت‌ کوین به طور غیرمنتظره‌ای افزایش می‌یابد و کسانی که بر خلاف مسیر حرکت آن پوزیشن باز کرده‌ بودند (فروشندگان)، مجبور می‌شود تا با قیمت‌های بالاتر بازخرید کنند. فروشندگان این کار را برای محدودسازی زیان خود انجام می‌دهند و باعث رشد بیشتر قیمت می‌شوند.

مفهوم درد حداکثری به غیرقابل پیش‌بینی بودن حرکات قیمت بیت کوین و روانشناسی بازار نیز مرتبط است. بیت کوین از گذشته نیز انتظارات متعارف بازار را به چالش می‌کشد. ماهیت بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی آن اغلب با سناریوهایی همسو می‌شود که بیشترین ناراحتی مالی را برای تعداد زیادی از معامله‌گران در بازار ایجاد می‌کند.

به گفته موو، رشد سریع قیمت به یک میلیون دلار، برنامه‌های استراتژیک بسیاری از گروه‌ها من جمله دولت‌ها و شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین هستند را بهم می‌ریزد. چنین اتفاقی همچنین ممکن است به دلیل کارمزدهای بالا بر عملکرد شبکه لایتنینگ تأثیر بگذارد و مدل سهام به جریان (S2F) را که بسیاری برای پیش‌بینی ارزش بیت کوین از آن استفاده می‌کنند با مشکل روبرو کند.

موو همچنین به چندین رویداد دیگر هم اشاره کرد که اگر قیمت بیت کوین به سرعت به یک میلیون دلار برسد، ممکن است رخ دهند. این اتفاقات عبارتند از:

  • السالوادور فرصت انتشار اوراق قرضه بیت کوین را از دست می‌دهد
  • اقتصاددانان بزرگ، از جمله کریستین لاگارد (Christine Lagarde) و جروم پاول (Jerome Powell)، شغل خود را به دلیل ناتوانی در تشخیص هایپر بیت کوینیزاسیون (Hyperbitcoinization) از دست خواهند داد. هایپر بیت کوینیزاسیون به یک سناریوی فرضی اشاره دارد که در آن بیت‌ کوین به ارز غالب جهانی تبدیل می‌شود و از ارزهای فیات سنتی پیشی می‌گیرد یا جایگزین آن‌ها می‌گردد.
  • مایکل سیلر (Michael Saylor) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در دستیابی به هدف خود برای انباشت ۱ درصد از عرضه ناموفق خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین تأثیرات قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین، بر روی سیستم مالی سنتی خواهد بود چراکه موو معتقد است سیستم مالی قدیمی برای سازماندهی مجدد و سریع با محوریت بیت کوین آماده نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۷۱

منبع
cryptoslate.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین حسامی
حسین حسامی
3 ماه قبل

هاوینگ بیتکوین نرخ تولید بیتکوین را افزایش میدهد یا کاهش؟
چنین اشتباهاتی در متن اعتبار متن را بشدت زیر سوال میبرد. اگر نرخ تولید کاهش یابد باطبع نرخ بیتکوین کاهش می یابد.

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  حسین حسامی

سلام
حسین جان، هاوینگ بیت کوین رویدادی است که هر ۴ سال یکبار نرخ عرضه بیت کوین را به نصف کاهش میدهد. بنابراین با کاهش عرضه بیت بیت، دسترسی به این دارایی دیجیتال سخت تر و سخت تر میشود؛ و همین مساله یکی از پارامترهای کلیدی برای رشد قیمت بیت کوین است.
بر اساس نظریه عرضه و تقاضا در اقتصاد، با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، میتوان انتظار رشد قیمت را داشت.

محمد غزلاوی
محمد غزلاوی
3 ماه قبل

یعنی مفهوم کلام صاحبنظران اینکه بیتکوین پول جهانی می‌شود،، امکان نزول دارد ولی سقوط به هیچ عنوان تجربه نمیکند واخر کار اوج اوج…به زبان ساده گفتم

مرتضی
مرتضی
3 ماه قبل

با ورود بیت کوین به بورس اون حسه قمار بودنش از بین میره و دائما قانونمندتر میشه اینها احتمالا جذابیتشو بعد از هاوینگ کمتر از هاوینگای قبلی میکنه و دیگه لاتاری حسابش نمیکنن از تب بازار خبری نمیشه البته تا این اتفاقها یکسالی فاصله داریم ولی در کل راکدتر میشه از گذشته درضمن تا نرخ سود فدرال نزولی نشه از صعودای آنچنانی خبری نیست اما اگر اومد توکانال۳۰ هزار بخرینو ۶ ماه تا یسال بعده هاوینگ بفروشید یعنی هروقت بازاره هاوینگ روی تب ۴۰درجه بود صبرنکنید واسه ۴۱ طمع نکنیم بهتره برامون

A.F.Z
A.F.Z
3 ماه قبل

اگر بیتکوین به یک میلیون دلار برسه ای توله موله هایی که ما خریدیم بالاخره یکیش میترکونه ما روپولدار میکنه انشالله

دکمه بازگشت به بالا