اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

هشدار SEC درباره اخبار جعلی؛ اشتباه کوین تلگراف عمدی بود؟

روز گذشته شایعه‌ای درباره تایید صندوق ETF بیت کوین شرکت بلک راک (BlackRock) به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و زمانی که خبرگزاری معتبر و شناخته‌شده کوین تلگراف (cointelegraph) آن را تایید کرد، قیمت بیت کوین در واکنشی فوری به ۳۰ هزار دلار رسید. تنها دقایقی بعد با رد این شایعه، بیت کوین مجدد به ۲۸ هزار دلار سقوط کرد. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دامنه تبعات این شایعه مخرب بزرگ‌تر خواهد شد؟

به گزارش والکس و به نقل از utoday، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در واکنش به نوسانات بازار در روز گذشته، ضمن هشدار درباره انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی بر این نکته مهم تاکید کرد که بهترین منبع برای اخبار مرتبط با SEC فقط اطلاعیه‌های رسمی این آژانس است. 

خبرگزاری کوین تلگراف که در نوسانات روز گذشته متهم ردیف اول است بلافاصله از دنبال‌کنندگان خود عذرخواهی کرد و وعده داد که ماجرا را پیگیری خواهد کرد اما از نظر برخی تحلیلگران این گناهی نابخشودنی است؛ چرا که حالا SEC می‌تواند با استناد به دستکاری بازار و همچنین وجود جعل، فریب و کلاهبرداری، درخواست‌های ETF را رد کند. 

با وجود چنین پیامدهای ویرانگری آیا می‌توان گفت که رفتار غیرحرفه‌ای خبرگزاری کوین تلگراف تنها یک اشتباه ساده بوده است؟ بسیاری از افراد یک جواب منفی قاطعانه را بهترین پاسخ برای این سوال می‌دانند.  با این حال برخی دیگر بر این باورند که اتفاقات دیروز بار دیگر ثابت کرد که بازار ارزهای دیجیتال تشنه یک تحول مثبت است و سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به رمزارزها دارند. نظر شما درباره شایعات دیروز چیست؟ آیا این یک سناریوی از پیش طراحی شده بود؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
utoday
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا