اخبار ارزهای دیجیتالتحلیل ارزهای دیجیتال

تاج‌گذاری خرس‌ها؛ خروج ۲۱ میلیون دلاری سرمایه از بازار رمزارزها!

فشار فروش بر بیت کوین در حال افزایش است و هر لحظه قیمت حمایت‌های بیشتری را از دست می‌دهد. با کاهش ۴ درصدی بیت کوین در شبانه‌روز گذشته حالا قیمت تا ۳۸٬۵۰۰ دلار سقوط کرده است و روند نزولی همچنان ادامه دارد. در همین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی کاهش بیشتری را هم برای بیت کوین و هم برای آلت کوین‌ها پیش‌بینی می‌کنند. 

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinsistemi، شرکت کوین شیرز (CoinShares) اعلام کرد که در هفته گذشته ۲۱ میلیون دلار از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که قیمت بیت کوین تنها ساعتی پس از تایید ETFهای اسپات، قرمز پوش شد و به سقوط تن داد. این روند نزولی هر روز شدت بیشتری گرفت تا اینکه مقاومت ۴۰ هزار دلاری از دست رفت.

وقتی به صورت جداگانه به صندوق‌های کریپتویی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر خروجی صندوق‌ها، به بیت کوین تعلق داشته است. بیت کوین هفته گذشته خروجی ۲۴.۷ میلیون دلاری را تجربه کرد و بزرگترین آلت کوین بازار یعنی اتریوم نیز شاهد خروج ۱۳.۶ میلیون دلاری بود. اما Bitcoin Short fund که با کاهش بیت کوین شاخص‌گذاری شده است، در این هفته شاهد ورودی ۱۲.۷ میلیون دلاری بود.

وقتی به آلت کوین‌ها نگاه می‌کنیم، لایت کوین (LTC) خروجی ۱.۵ میلیون دلاری و سولانا (SOL) خروجی ۸.۵ میلیون دلاری را تجربه کردند؛ در حالی که کاردانو (ADA) خنثی ماند و ریپل (XRP) ورودی ۰.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد. 

گفتیم که محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته شاهد خروجی‌هایی بودند که در مجموع حجم آن به ۲۱ میلیون دلار رسید. اما این رقم، نباید حجم معاملات بسیار بالای بیت‌کوین در هفته گذشته را از نظر ما پنهان کند. حجم معاملات بیت کوین در این بازه زمانی مجموعا به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید که ۷ برابر حجم معاملات هفتگی معمول در سال ۲۰۲۳ بود. سایر آلت کوین‌ها نیز آسیب‌های زیادی دیدند.

وقتی به ورودی و خروجی صندوق‌های منطقه‌ای نگاه می‌کنیم، به داده‌های جالبی می‌رسیم. در حالی که کانادا با خروج سرمایه ۱۶۵.۴ میلیون دلار در رتبه اول قرار دارد و آلمان با ۹۸.۴ میلیون دلار در رتبه دوم جای گرفته است؛ در پاسخ به این خروج‌ها، آمریکا ۲۶۳.۲ میلیون دلار و برزیل ۶.۸ میلیون دلار ورودی را ثبت کرده‌اند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoinsistemi.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا