اخبار آلت کوین ها

سولانا از BNB پیشی گرفت و جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال را تصاحب کرد

کوین سولانا با وجود چالش‌های فنی که منجر به قطعی شبکه در ششم فوریه شد، توانست جایگاه بایننس کوین (BNB) را تصاحب کرده و به رده چهارم ارزهای دیجیتال برتر بازار برسد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، قیمت سولانا در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۵۶ درصد افزایش یافت و به ۱۱۵.۵۲ دلار رسید و از کوین BNB پیشی گرفت. در حال حاضر ارزش بازار ۵۰.۵ میلیارد دلاری سولانا ۱.۷۴ درصد بیشتر از ۴۸.۵ میلیارد دلار BNB است.

لیست 5 ارز دیجیتال برتر بازار

افزایش قیمت SOL در همان روزی رخ داد که شاخص ترس و طمع کریپتو به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۱ (زمانی که بیت کوین به قیمت ۶۹ هزار دلار دست یافت) رسید. جهش این شاخص یک روز پس از آن اتفاق افتاد که بیت کوین برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ از ۵۰۰۰۰ دلار گذشت.

علیرغم اینکه شبکه Solana در ۶ فوریه دچار قطعی شد، اما توانست BNB را پشت سر بگذارد. تصویب آنچین طرح دائو Pyth احتمالاً به افزایش این رالی دامن زده است. این پیشنهاد با هدف تصویب قوانین Pyth DAO به عنوان چارچوب تصمیم‌گیری برای Pyth DAO، سازمان غیرمتمرکز مستقل حاکم بر شبکه Pyth بود.

علیرغم قطعی اخیر، قیمت SOL در هفت روز گذشته ۲۰.۵۷ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۵۵ درصد کمتر از بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۲۶۰.۰۶ دلار معامله می‌شود.

البته این رشد مارکت کپ می‌تواند به گوشی هوشمند جدید سولانا نیز مرتبط باشد. گوشی هوشمند Chapter 2 سولانا در ۱۲ فوریه در کمتر از ۳۰ روز به ۱۰۰۰۰۰ پیش خرید رسید. در صورتی که نزدیک به یک سال طول کشید تا سولانا ۲۰۰۰۰ دستگاه از اولین گوشی هوشمند Solana Saga خود را بفروشد.

سولانا موبایل در X اعلام کرد که پس از این استقبال گسترده، پنجره پیش‌فروش گوشی جدید Solana به قیمت ۴۵۰ دلار در ۱۴ فوریه بسته می‌شود. این گوشی‌های هوشمند در اوایل سال ۲۰۲۵ تحویل داده خواهند شد.

BNB نیز درگیر چالش‌های نظارتی مداوم صرافی Binance است. در ۱۲ فوریه، تاریخ صدور حکم Changpeng Zhao، بنیانگذار بایننس از ۲۳ فوریه به ۳۰ آوریل به تعویق افتاد. ژائو در حال حاضر با وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری آزاد است و در ایالات متحده اقامت دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا