اخبار آلت کوین ها

امکان راه‌اندازی ETF اسپات ریپل وجود دارد؟ کارشناس بلومبرگ پاسخ می‌دهد

جیمز سیفارت (James Seyffart) از بلومبرگ، سه دلیل اصلی برای اینکه نباید منتظر یک ETF اسپات ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده باشیم را ارائه کرد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، جیمز سیفارت از بلومبرگ شانس کمی برای راه‌اندازی صندوق ETF اسپات ریپل در ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۴ می‌بیند. دعوای جاری ریپل و SEC و عدم وجود چارچوب‌های نظارتی برای XRP برخی از عوامل در احتمال پایین راه‌اندازی این صندوق هستند.

جیمز سیفارت تحلیلگر ETF در بلومبرگ معتقد است که راه‌اندازی یک ETF اسپات XRP در ایالات متحده قبل از پایان امسال با توجه به چندین عامل مهم بسیار غیرممکن است.

ابتدا، او به دعوای جاری بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اشاره کرد که هنوز باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال شده است.

سپس، وی یادآور شد که در حال حاضر ETFهای آتی بیت کوین و اتریوم در آمریکا وجود دارد که راه را برای تایید صندوق‌های اسپات هموار می‌کند. با این حال، ریپل هنوز صندوق ETF آتی ندارد.

سیفارت اعتقاد دارد که سال ۲۰۲۵ هدف واقع‌بینانه‌تری برای راه‌اندازی یک ETF اسپات XRP در ایالات متحده است، با این فرض که محیط نظارتی بهبود یابد و شرایط برای اینکار مهیا شود.

در همین حال، SEC اخیراً موجی از برنامه‌های ETF اسپات بیت کوین را تأیید کرده است، از جمله برنامه‌های BlackRock، Fidelity، Grayscale، Bitwise، Franklin Templeton و غیره. سردرگمی پیرامون تایید این صندوق‌ها، باعث نوسانات قابل توجهی در قیمت بیت کوین شد که در حال حاضر در حدود ۴۳۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

ریپل علیه SEC: تحولات مهم آینده

نبرد حقوقی بین دو سازمان به سمت نهایی شدن خود پیش می‌رود و یک محاکمه بزرگ برای ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. به نظر می‌رسد ریپل دست بالاتر را دارد. سال گذشته ریپل سه پیروزی حیاتی ولی جزئی را به دست آورد.

هر دو طرف ملزم به رعایت کلیه مراحل لازم قبل از ملاقات در دادگاه هستند. SEC باید تا ۱۳ مارس ۲۰۲۴ گزارش خود را در رابطه با اقدامات جبرانی ارائه کند، در حالی که ریپل باید مخالفت خود را تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ ارائه کند.

نتیجه این پرونده بسیار مهم است، زیرا یک برد قاطع برای ریپل می‌تواند باعث رونق کلی بازار و افزایش مشروعیت کل صنعت شود. از سوی دیگر، یک پیروزی برای سازمان SEC ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر منفی بگذارد و منجر به اجرای قوانین سختگیرانه‌ای شود که می‌تواند منافع سرمایه‌گذاران را به خطر بیاندازد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cryptopotato.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی