اخبار ارزهای دیجیتال

ترون به دنبال ارائه یک راهکار لایه ۲ برای بیت کوین است

جاستین سان بنیانگذار ترون، نقشه راه راهکار لایه ۲ بیت کوین بلاکچین ترون را فاش کرد که باعث تسهیل تزریق وجوه به شبکه بیت کوین می‌شود و در عین حال مقیاس پذیری، سرعت و امنیت را افزایش می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، راه‌حل ترون برای لایه ۲ بیت کوین، در نهایت به دنبال تضمین قابلیت همکاری در سراسر بلاکچین است و در عین حال سرعت و امنیت را افزایش می‌دهد. TRON همچنین به دنبال ادغام توکن‌های شبکه ترون با بلاک چین بیت کوین است که تعاملات و قابلیت همکاری یکپارچه بین TRON و بیت کوین را افزایش می‌دهد.

رویکرد سه مرحله‌ای این توسعه چیست؟

سان در توییتی در روز پنجشنبه ۱۵ فوریه، از سه مرحله از نقشه راه راهکار لایه ۲ بیت کوین متعلق به بلاکچین TRON رونمایی کرد و بیان کرد که آنها تعهد ترون را برای افزایش قابلیت همکاری و کاربرد فناوری‌های بلاکچین و تعیین استاندارد جدیدی برای آینده صنعت، ترسیم می‌کنند.

به گفته سان، ادغام ترون و بیت کوین دسترسی به بازار استیبل کوین شبکه ترون به ارزش ۵۵ میلیارد دلار را امکان پذیر می‌کند، که به گفته وی، باعث تزریق جریان مالی به بیت کوین می‌شود.

مرحله اول به دنبال ادغام توکن‌های مختلف در شبکه ترون با بلاکچین بیت کوین با استفاده از فناوری بین زنجیره‌ای است تا تعاملات یکپارچه بین این دو شبکه را فعال کند. این توکن‌ها شامل TRX، SUN، JST، BTT، WIN، NFT و دو مورد از بزرگترین استیبل کوین‌ها بر اساس ارزش بازار یعنی USDT و USDC هستند.

ترون همچنین در مرحله دوم در حال برنامه‌ریزی همکاری‌های استراتژیک با پروتکل‌های مختلف لایه ۲ بیت کوین است. به گفته سان، چنین مشارکت‌هایی رشد اکوسیستم لایه ۲ بیت کوین را با ورود دارایی‌های متنوع افزایش می‌دهد و همچنین به کاربران ترون امکان می‌دهد در برنامه‌های ری‌استیکینگ شبکه‌های لایه ۲ بیت کوین شرکت کنند.

مرحله نهایی نقشه راه در نهایت به دنبال ایجاد یک راه حل لایه ۲ بیت کوین است که ترون، BTTC و BTC را ادغام می‌کند.

راه حل TRON یک پروتکل سازگار با بیت کوین را ارائه می‌دهد که کارمزدهای پایین و تراکنش‌های سریع مرتبط با سیستم‌های الگوریتم اثبات سهام (PoS) را همراه با امنیت مدل‌های اثبات کار (PoW) و خروجی تراکنش خرج نشده (UXTO) ترکیب می‌کند. هدف ترون مقیاس‌پذیر کردن عملکرد شبکه بیت کوین و در عین حال تضمین امنیت پایدار شبکه است.

کیف پول و ابزارهایی برای توکن‌های BRC-20

علاوه‌براین، TRON DAO با سرمایه‌گذاری در توسعه کیف پول و ابزارهای سازگار با توکن‌های BRC-20، کار روی راه حل‌های لایه دو بیت کوین و پروتکل اوردینال را آغاز کرده است.

تجدید حیات Ordinal ها که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به بیت کوین آورد، هم مورد تحسین و هم انتقاد قرار گرفته است.

کتیبه‌ها باعث افزایش ترافیک در شبکه بیت کوین شدند و در نتیجه باعث افزایش هزینه تراکنش‌ها و ازدحام شبکه شدند. کارمزدهای بالا و تراکنش‌هایی با تاخیر در پردازش باعث شده است که برخی از منتقدان در جامعه بیت کوین، به اوردینال ها برچسب کلاهبرداری بزنند.

البته یکی از مشارکت کنندگان Taproot Wizards به نام Rijnfael، اسکریپتی را راه‌اندازی کرد که باعث می‌شد گره‌ها بلوک‌های دارای کتیبه را رد کنند. این راهکار ممکن است که برای منتقدان اوردینال‌ها مفید واقع شود. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا