افراد مشهور

جاستین سان کیست؟ همه چیز درباره خالق ترون

خالق ترون را می‌شناسید؟ در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی justin sun (جاستین سان) به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین شخصیت‌های دنیای ارزهای دیجیتال بپردازیم. کسی که نه تنها توییت‌ها و صحبت‌هایش، بلکه تصمیم‌هایی که می‌گیرد موجی از خبر و هیجان را به دنیای کریپتوکارنسی تزریق می‌کند. باید گفت او از هوش مدیریت و کارآفرینی بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا با رمز و رازهای زندگی این جوان نخبه‌ی سنگاپوری بیشتر آشنا شویم و ببینیم چه چیزی او را تا این حد خاص کرده.

جاستین سان (justin sun) را بهتر بشناسیم

جاستین سان متولد ۱۹۹۰ در چین است. اگر درباره‌ی او از افراد با سابقه در بازار ارزهای دیجیتال بپرسید، احتمالا همه او را به عنوان مالک ترون می‌شناسند. اما واقعا این خالق ترون کیست؟ پیش از پاسخ به این سوال بهتر است بدانیم که همه‌ی زندگی جاستین سان به شبکه ترون ختم نمی‌شود. تاکنون مجموعه اقدامات و تصمیم‌هایی که او گرفته است، نشان می‌دهد که علاقه‌ی زیادی دارد تا همیشه در صدر اخبار رمز ارز‌ها باشد. به طوری‌که می‌توان نام او را همیشه در میان اخبار کریپتوکارنسی مشاهده کرد. صحبت‌هایی که از او در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود همواره بر روی میزان خرید ترون (TRX) تاثیرگذار بوده‌اند.

او از کودکی به ایده‌پردازی علاقه داشت. ذهن خلاق آقای سان در همان ایام برای خلق ایده‌های بزرگ در آینده آماده می‌شد. اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم که جاستین سان کیست؟ باید گفت که او یک مغز متحرک از ایده‌هاست. آقای سان پس از اینکه مدرک لیسانس خود را از دانشگاه پکن را دریافت کرد، بلافاصله به ایالات متحده رفت و در آنجا کارشناسی ارشد رشته‌ی مطالعات شرق آسیا را دریافت کرد. علاقه‌‌اش به ارزهای دیجیتال از همان دوران تحصیل شروع شد.

جاستین سان و جک ما

جرقه‌ی کار در دنیای کریپتوکارنسی با سرمایه‌گذاری در سن بیست سالگی آغاز شد. جالب است بدانید که اولین سرمایه‌گذاری او روی بیت کوین بود. او با همه‌ی هزینه‌ای که برای یک سال تحصیلش در دانشگاه جمع کرده بود،  بیت کوین خرید. همین تصمیم بزرگ، تبدیل به سکوی پرتاب جاستین سان به دنیای پر از موفقیت آینده‌اش شد. اما برای اینکه بدانید او دقیقا کیست؟ باید اطلاعات بیشتری از زندگی‌اش کشف کنید.

در سال ۲۰۱۸ او وارد موسسه آموزشی هوپان شد. هوپان، یک دانشگاه خصوصی برای نخبگان کارآفرین است. یکی از شانس‌هایی که او در زندگی خود داشت، آشنایی با جک ما (Jack Ma)، موسس شرکت بزرگ علی بابا بود. او در موسسه‌ی آموزشی هوپان زیر نظر جک ما آموزش‌های لازم را فرا گرفت و توانست در سال ۲۰۱۸ از آن دانشگاه فارغ التحصیل شود. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که موضوع پایان نامه‌ی آقای سان در این دانشگاه، ساخت اینترنت غیر متمرکز بود. بخش مهمی از بیوگرافی justin sun مربوط به روند فعالیت‌های کاری بوده است. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.  

آغاز فعالیت‌های حرفه‌ای جاستین سان

زمانی که سان به چین بازگشت، ذهنی پر از ایده و نوآوری داشت. او برای بال و پر دادن به ایده‌های خلاقانه‌ی خود به مجموعه آزمایشگاه‌های ریپل ملحق شد و کار در آنجا را شروع کرد. Ripple Labs، یکی از معتبرترین شرکت‌های چینی است که بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کند. او در این شرکت موفق شد سیستمی برای تسویه حساب و تراکنش‌های  بین المللی طراحی کند. فعالیت‌های موفقیت آمیز او موجب شد تا به تدریج به یک کارشناس حرفه‌ای و مشاور زبده در این زمینه تبدیل شود.

اما سان متوقف نشد؛ در همین‌جا می‌توان دریافت که جاستین سان کیست و چگونه توانسته به موفقیت‌های بزرگ خود دست پیدا کند. او پس از طراحی سامانه تسویه حساب، بر روی ساخت یک شبکه اجتماعی متمرکز شد.

ایده‌ی شبکه‌ی اجتماعی سان که بر بستر انتقال صوت پایه‌گذاری شده بود به سرعت در میان کاربران چینی مورد استقبال قرار گرفت. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر در این شبکه اجتماعی که Peiwo  نام دارد حساب کاربری ساخته‌اند. با این موفقیت‌ها به تدریج فعالیت‌های رسانه‌ای او بیشتر و بیشتر شد.

سخنرانی خالق ترون

نخستین حضور رسانه‌ای

جاستین سان ویژگی‌های جالب دیگری هم دارد؛ می‌توان او را به عنوان یک مصاحبه‌کننده حرفه‌ای معرفی کرد. او در اولین واکنش جنجال برانگیز خود کشور چین را به عنوان بهترین کشور برای رشد کارآفرینان خواند. همین اظهار نظر او باعث شد تا مورد تقدیر و حمایت گسترده مقامات دولتی چین قرار گیرد. پس از آن بود که تحت آموزش‌های حرفه‌ای جک ما قرار گرفت. همانطور که قبلا اشاره کردیم جک ما، صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا به نام علی بابا است.

ارتباط با افراد شناخته‌شده

آقای سان، سه سال را زیر نظر جک ما گذراند و پس از آن از دانشگاه هوپان فارغ التحصیل شد. گویا دانشگاه هوپان در موفقیت‌های وی تاثیر قابل توجهی داشته است. به گفته‌ی او در این دانشگاه هم اصول اخلاقی و هم دانش حرفه‌ای را آموخته است. به طور کلی می‌توان ارتباطاتش با جک ما را به عنوان یکی از کلید‌های موفقیتش برشمرد. 

آغاز راه ترون با جاستین سان

بنیان گذاری ترون توسط جاستین سان

شهرت گسترده‌ای که جاستین سان از آشنایی با جک ما و نیز موفقیت‌های قبلی‌اش بدست آورد باعث شد تا جرقه‌ی ایده‌های جدید به ذهنش خطور کند. حالا جاستین به اوج شهرت رسیده بود. او در این مرحله تصمیم گرفت تا ایده‌های خلاقانه‌ی خود را اجرایی کند. نخستین کار بزرگ او، تاسیس شرکت ترون بود. در سال ۲۰۱۷ بنیاد ترون در سنگاپور تاسیس شد. هدف اصلی این شرکت، ایجاد شبکه ترون به عنوان پلتفرم غیر متمرکز بر پایه‌ی بلاکچین بود.

 این شبکه، دارای ارز دیجیتال اختصاصی به نام TRX است. البته این پروژه در آغاز قدم بزرگ و پرهزینه‌ای برای او به شمار می‌رفت. به همین دلیل برای تامین هزینه‌های این پروژه، به عرضه‌ی اولیه کوین ICO روی آورد.

بنیاد ترون این عرضه اولیه را در صرافی بایننس انجام داد. این کار باعث شد تا بیش از ۷۰ میلیون دلار برای شرکت ترون سرمایه جمع آوری شود. از جمله اتفاقات جالب توجهی که در این عرضه اولیه افتاد، اول، سود بسیار زیاد بدست آمده از این طریق بود و دوم، زمان مناسب این عرضه اولیه بود. دولت چین قصد داشت، معامله ICO‌‌‌ها را ممنوع کند. با این حال، او آگاهانه یا ناآگاهانه پیش از اجرای این قانون کار عرضه اولیه را تمام کرد.

در این شرایط بود که بنیاد ترون رشد چشم‌گیری پیدا کرد و در بین معامله‌کنندگان چینی توانست بسیار معروف شود. به تدریج شرکت ترون که حالا به عنوان یک شرکت بزرگ شناخته‌شده است، با شرکت‌های بزرگ دیگر قراردادهای همکاری بست. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های Netflix و oBike اشاره کرد.

معرفی ارز دیجیتال ترون و بررسی این شبکه

درباره ی ترون، یادگار جاستین سان

تاکنون با شخصیت خالق ترون آشنا شدیم؛ اما حالا باید به این سوال بپردازیم که یادگار بزرگ این مرد مرموز، یا همان ترون چیست؟ پس به سراغ معرفی ارز دیجیتال ترون می‌رویم ترون یکی از پلتفرم‌های بسیار هوشمند است که بر اساس فناوری بلاکچین عمل می‌کند. ترون با هدف اشتراک گذاری رایگان محتواهای سرگرمی در سراسر جهان پایه‌گذاری شد. با این‌کار افراد واسطه در انتقال اطلاعات حذف می‌شوند. به همین دلیل استفاده از ترون می‌تواند امنیت بیشتر و هزینه‌ی کمتری در انتقال و اشتراک‌گذاری اطلاعات داشته باشد.

 نام شبکه‌ی ترون، ترونیکس کوین (TRX) است. عموم مردم این پلتفرم را با نام ترون می‌شناسند. یکی از ویژگی‌های ترون این است که شما می‌توانید آن را به تمام ارزهای رایج تبدیل کنید. به همین دلیل است که فروش ترون به سرعت در بین معامله‌کنندگان محبوبیت کسب کرده است. البته قیمت لحظه‌ای ترون وابستگی زیادی به شرایط شرکت ترون و نیز مصاحبه‌های جاستین سان دارد. کاربران زیادی برای بررسی قیمت ترون به توییت‌های او و اخبار فاندامنتال در این حوزه توجه می‌کنند.

ویژگی‌های جاستین سان

دیدار جاستین سان و وارن بافت

یکی از مهم‌ترین کارها در مطالعه‌ی زندگینامه‌ی اشخاص این است که ویژگی‌های اساسی آن‌ها را با دقت بررسی کنیم. اینکه چه ویژگی‌هایی در آن‌ها باعث شده است تا به موفقیت یا تغییر در زندگی دست پیدا کنند. در این قسمت قصد داریم خصوصیات سان را که با کمک آنها توانست در حوزه‌ی کریپتوکارنسی و تکنولوژی به فرد مهمی تبدیل شود برشماریم. همچنین ثروت جاستین سان همیشه یکی از موضوعات جالب توجه است.

دیدار با وارن بافت

جالب است بدانید خالق ترون، بخش قابل توجهی از شهرت خود را مدیون دیدار با وارن بافت است. او برای این کار ۴ میلیون یورو هزینه کرد. شاید در آن زمان تمایل او برای این دیدار بسیار عجیب به نظر می‌رسید، اما او کارش را حرفه‌ای انجام داد. او با درخواست دیدار با وارن بافت توانست بخش قابل توجهی از توجه کاربران دنیای ارزهای دیجیتال را به خود معطوف کند. البته او سه روز پیش از زمان دیدار، جلسه را لغو کرد. اما نام او بر سر زبان‌ها افتاد. در نهایت این دیدار تاریخی در ژانویه سال ۲۰۲۰ روی داد. justin sun در آغاز ادعا می‌کرد که این دیدار قرار است با هدف سرمایه گذاری وارن بافت در دنیای ارزهای دیجیتال صورت گیرد. اما چنین اتفاقی نیفتاد و وارد بافت در نهایت در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرد.

حواشی استیمیت (Steemit)

برای اینکه به حواشی Steemit و نقش سان در آن بپردازیم باید به سال ۲۰۲۰ بازگردیم. در آن سال، بنیاد ترون بنابر یک برنامه از پیش تعیین شده، شبکه‌ی اجتماعی Steemit را خریداری کرد. Steemit از جمله شبکه‌های اجتماعی بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است. این اقدام باعث نارضایتی و مخالف گسترده‌ی برخی از اعضای شرکت Steemit  شد. آنها این کار را فریبکاری می‌دانستند. از طرفی ادعا کردند که فروخته شدن Steemit به بنیاد ترون، باعث شکست و سقوط این شبکه اجتماعی خواهد شد. این جنجال‌ها در نهایت باعث شد تا آنها شبکه‌ی Steem را به پلتفرم شبیه‌سازی شده و ضعیف‌تر HIVE تغییر دهند. این کار اصطلاحا فورک کردن نامیده می‌شود. با این کار توکن‌های مربوط به ترون مسدود شدند. البته بنیاد ترون پس از مدتی این اقدام آنها را جبران کرد و توکن‌های متعلق به این افراد ضبط شد.  

حواشی خالق ترون

حواشی خالق ترون

او استاد مصاحبه‌های جنجالی است. بیوگرافی justin sun نشان می‌دهد که همواره مصاحبه‌هایش تیتر اول رسانه‌های بازار بوده‌اند. او در مصاحبه‌ای جنجالی اظهار داشت که ترون یک شت کوین است.

 او در ادامه از کاربران خواست تا به خرید این شت کوین اقدام کنند. عده‌ای این مصاحبه‌ را شوخی قلمداد کردند؛ غالب این افراد از طرفدارانش بودند. عده‌ی دیگری که تعدادشان کم نیست، معتقدند که او ارزش واقعی ترون را علنی اعلام کرده است. آنها معتقدند که به نوعی به بی ارزش بودن ترون اذعان کرده است. در ادامه لیستی از جنجال‌هایی که او به پا کرده است را مرور می‌کنیم: 

  • یکی دیگر از اقدام‌های جنجالی، اقدام معروف آن در توییتر بوده است. زمانی که سازنده توییتر، اولین توییت خود را به عنوان یک NFT در معرض فروش کاربران دنیای ارزهای دیجیتال قرارداد، او به سرعت در این مزایده مجازی شرکت کرد. او با پیشنهاد دو میلیون دلار باعث شد تا عده‌ی زیادی تمایل پیدا کنند تا در آن مزایده شرکت کنند. البته او در نهایت نتوانست آن NFT را بخرد. حساب توییتر جاستین سان با این آدرس در دسترس است: https://twitter.com/justinsuntron
  • او در یکی دیگر از  اظهارنظر‌های خود در توییتی نوشت که در هفته‌های آینده اقدامات مهمی در حوزه ترون اتفاق خواهد افتاد. همین موضوع باعث شد تا موج خبری گسترده‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال به راه بیفتد. این یعنی آقای سان به خوبی توانسته است تا اخبار فاندامنتال را مدیریت کند.
  • بر اساس بیوگرافی Justin sun، او در نهایت از شرکت ترون کناره گیری و استعفا کرد. این کار او باعث شد تا گمانه زنی‌ها برای اقدامات دیگرش افزایش پیدا کند. در ابتدا همه گمان می‌کردند که او در نهایت یک شبکه‌ی ارزدیجیتال جدید را مدیریت خواهد کرد. اما او در کمال تعجب برای کار به عنوان سفیر کشور گرنادا در سازمان تجارت جهانی اقدام کرد. 
  • سان همچنین شرکت بیت تورنت را خریداری کرد. او در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از سی شخصیت تاثیرگذار کمتر از سی سال در قاره آسیا شناخته شد. همچنین در لیست ۳۰ شخصیت تاثیرگذار کمتر از سی سال کشور چین در بازه‌ی ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۸ قرار دارد.  ثروت جاستین سان ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

جاستین سان و ایده‌هایی که تمام نمی‌شوند

جاستین سان را می‌توان به عنوان یک جوان نخبه و کارآفرین برشمرد که تاکنون بسیار هوشمندانه عمل کرده است. البته دلیل برخی از تصمیمات جنجالیش هنوز مشخص نشده‌اند. برای مثال هنوز مشخص نیست که با چه هدفی وارد سازمان تجارت جهانی شده است. برخی بر این باورند که او به دنبال اهداف بلندپروازانه‌ای همچون ایلان ماسک است و حضورش در سازمان تجارت جهانی نیز به همین دلیل بوده است. در نهایت امیدواریم این مقاله تا حدودی شما را با این جوان جویای نام و نخبه آشنا کرده باشد. شما چه نکات جالب دیگری درباره زندگی او می‌دانید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجید
مجید
1 سال قبل

متولده چین هست نه سنگاپور

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مجید

سلام
ممنونیم از توجه شما دوست عزیز
اصلاح شد

دکمه بازگشت به بالا