اخبار بیت کوین

آمریکا بیت کوین‌های توقیف شده را می‌فروشد! تریدرها باید نگران باشند؟

دولت ایالات متحده قصد دارد ۱۳۲ میلیون دلار بیت کوین توقیف شده از سیلک رود را در ۲ بخش به فروشد برساند. بخش اول ۲۸۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۲۹ میلیون دلار و بخش دوم ۵۸ بیت کوین به ارزش حدودا ۳ میلیون دلار را شامل می‌شود. اکنون سوال تریدرها این است که بعد از بازیابی قیمت بیت کوین و رسیدن به ۴۲ هزار دلار، ممکن است این رمزارز مجدد تحت فشار فروش قرار بگیرد؟

به گزارش والکس و به نقل از blockworks، این بیت کوین‌های مصادره شده که مجموع آن‌ها به ۲۸۵۸ عدد می‌رسد، به رایان فاراس (Ryan Farace) مرتبط هستند. او سال گذشته در مریلند به پولشویی و فعالیت در سیلک رود متهم شد و به همین دلیل باید ۵۴ ماه زندانی شود. 

قاضی، رایان فاراس و پدرش جوزف را در پرونده پولشویی از طریق بیت کوین برای قاچاق مواد مخدر و داروهای غیرمجاز، مجرم شناخت و دستور داد اموال آن‌ها توسط دولت مصادره شود. فاراس ابتدا در سال ۲۰۱۸ محکوم شد و ادعا کرد که به بیت کوین‌های مورد استفاده برای تراکنش‌هایش در دارک نت دسترسی ندارد. بعد از مدتی، مشخص شد که او و پدرش در تلاش برای انتقال بیش از ۲۸۷۴ بیت کوین به شخص ثالث، به طوری که وجوه به یک حساب بانکی خارجی منتقل شود، همکاری کرده‌اند. 

وزارت دادگستری در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: 

با توجه به اعترافات رایان فاراس و سایر اسناد دادگاه، در نوامبر ۲۰۱۸، رایان فاراس در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در مریلند به دلیل طرحی برای تولید و توزیع قرص‌های آلپرازولام با نام تجاری زاناکس (Xanax) در ازای دریافت بیت کوین، محکوم شد.

اولین مقدار بیت کوین به شان بریجز (Shaun Bridges)، یک مامور سابق سرویس مخفی و بخشی از گروه ضربت سیلک رود مرتبط بود. او در سال ۲۰۱۵ در ارتباط با سرقت بیت کوین در جریان تحقیقات دولت ایالات متحده از بازار دارک وب Silk Road، به شش سال زندان محکوم شد. این مامور سابق اعتراف کرد که از یک کلید خصوصی برای دسترسی به کیف پول متعلق به دولت ایالات متحده استفاده کرده و بیت کوین را به کیف پول‌های دیجیتال در سایر صرافی‌ها که فقط خود به آن‌ها دسترسی داشته، منتقل کرده است. بریجز موافقت کرد که بیت کوین‌های دزدیده شده را به دولت ایالات متحده تحویل دهد.

فروش بیت کوین‌های مصادره شده چه تاثیری روی بیت کوین دارد؟ 

این اولین باری نیست که دولت ایالات متحده نسبت به فروش بیت کوین‌های مصادره شده اقدام می‌کند اما با توجه به وضعیت حساس این روزهای بیت کوین، شاید ایجاد یک فشار فروش موقتی، باعث از دست رفتن یک حمایت کلیدی شود. به همین دلیل، ناظران این خبر را برجسته کرده‌اند. تریدرها در چنین وضعیتی لازم است نسبت به خبرهای منفی حساسیت بیشتری داشته باشند.

بیت کوین در شبانه روز گذشته از رکود فاصله گرفته و حالا در حدود ۴۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود. بررسی جریان خالص بیت کوین در صرافی‌ها نشان می‌دهد که جریان ورودی بر جریان خالص بیت کوین غالب است. بر اساس داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant)، در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی در ورودی‌ها نسبت به خروجی‌ها مشاهده شده است. در اصل، بیت کوین‌های بیشتری با هدف فروش به صرافی‌ها هدایت شده‌اند. این پویایی با پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، تاثیر بالقوه‌ای بر قیمت دارد.

news-us-sells-btc-silk-road
منبع: CryptoQuant

اگرچه ورودی روزانه به طور قابل توجهی بالا نبوده، اما اعداد تجمعی قابل توجه است. از زمان نگارش این مقاله، یک توقف موقت در روند وجود داشت که با خروج جزئی نشان داده شد. ظاهرا اعلام خبر فروش بیت کوین توسط دولت ایالات متحده با خروج مداوم از بیت کوین صندوق شرکت Grayscale همزمان شده که این بسیار مهم است.

با این حال، تلاش BTC برای بازیابی قیمت همچنان ادامه دارد. بررسی نمودار بازه زمانی روزانه، تلاش‌های اخیر برای شکست رکود را ثابت می‌کند. این بهبود با نوسانات بیت کوین در داخل و خارج از محدوده قیمت ۴۰ و ۴۱ دلاری، هنوز قدرت قابل توجهی را نشان نداده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر خط خنثی رسیده و در حال حاضر زیر ۴۰ است.

news-us-sells-btc-silk-road
منبع: Trading View

علاوه بر این، میانگین متحرک کوتاه آن (خط زرد)، که در ابتدا به عنوان حمایت عمل می‌کرد، اکنون به سطح مقاومت در حدود ۴۳۰۰۰ دلار تبدیل شده است. احساس غالب این است که پس از تثبیت جریان خروجی، انتظار می‌رود قیمت بیت کوین ثبات پیدا کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
ambcrypto.comblockworks
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا