اخبار بیت کوین

بهبود قیمت بیت کوین علی رغم تنش‌های خاورمیانه و احتمال شکایت از شرکت تتر!

یک رالی دیگر بیت کوین به سمت ۷۰٬۰۰۰ دلار دچار ناکام ماند؛ چرا که وال استریت ژورنال (WSJ) در خبری اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) تحقیقات در مورد شرکت تتر، صادر کننده استیبل کوین USDT را آغاز کرده است. سپس، ریزش قیمت‌ها با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت اما چندان پایدار نبود وقیمت‌ها بلافاصله بهبود یافت. 

به گزارش والکس، شب گذشته به دنبال گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایالات متحده در حال بررسی شرکت تتر برای نقض قوانین تحریم و پولشویی است، بازار کریپتو واکنش منفی نشان داد.


شرکت تتر تحت تحقیق و بررسی

روز گذشته، قیمت بیت کوین در حال افزایش بود؛ به طوری که به نزدیکی سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار رسیده بود. در حالی که همه تصور می‌کردند بیت کوین شاید برای یک چالش آخر هفته آماده می‌شود تا برای اولین بار در سه ماه گذشته به ۷۰٬۰۰۰ دلار صعود کند، دقایقی پس از انتشار اخبار مربوط به Tether، بیت کوین به ۶۶٬۵۰۰ دلار ریزش کرد. 

وال استریت ژورنال  گزارش داد تحقیقات در حال بررسی این موضوع است که آیا استیبل کوین تتر توسط اشخاص ثالث برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند تروریسم، تجارت مواد مخدر و هک استفاده می شود یا خیر.

در این گزارش آمده، دادستان ایالات متحده منهتن در حال انجام تحقیقات است  در حالی که وزارت خزانه‌داری به دلیل استفاده از استیبل کوین USDT  توسط افراد و گروه‌های تحت تحریم ایالات متحده در حال تحریم آن است. WSJ گفت که اگر وزارت خزانه‌داری تصمیم به تحریم هایی علیه Tether بگیرد، این امر عمدتاً باعث می شود آمریکایی‌ها از انجام کار با تتر اجتناب کنند.

گفتنی است وزارت خزانه‌داری و دفتر دادستان ایالات متحده هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

پس از آن با انتشار اخبار مربوط به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، اندکی بر فشار ریزش افزوده شد و بیت کوین تا ۶۵٬۵۹۶ دلار کاهش یافت. 

اما از آن زمان بهبود قیمت رخ داده و در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت ۶۶٬۷۷۰ دلار معامله می‌شود.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر عامل تتر در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال در پلتفرم X  گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه Tether تحت بررسی است، وجود ندارد. WSJ در حال نشخوار حرف‌های قدیمی است.

سخنگوی Tether نیز از WSJ انتقاد کرد و گفت که این مقاله بر اساس گمانه زنی‌های است که علی رغم تأیید اینکه هیچ اطلاعاتی از چنین تحقیقاتی در مورد این شرکت وجود ندارد، منتشر شده است. 

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا