اخبار ارزهای دیجیتالصرافی ها

ماجرای هک صرافی بینگ ایکس (BingX) چیست؟ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

بیش از ۵۰ میلیون دلار در صرافی بینگ ایکس (BingX) مستقر در سنگاپور، هک شده است. شبکه‌های آسیب دیده شامل اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، بیس (Base)، آپتیمیزم، پالیگان، آربیتروم و آوالانچ هستند.

به گزارش والکس، در یک حادثه مهم امنیت سایبری، صرافی BingX گزارش کرده در پی یک هک مشکوک که کیف پول گرم آن هدف گرفته شده، بیش از ۵۲ میلیون دلار ضرر برآورد کرده است. این رخنه توسط تیم فنی صرافی در حدود ساعت ۴ صبح به وقت سنگاپور، روز ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) شناسایی شد.

پاسخ صرافی بینگ ایکس

در پاسخ، این صرافی به سرعت پروتکل های اضطراری خود را فعال کرد که شامل تعلیق برداشت و انتقال دارایی‌ها به محل امن بود.

بینگ ایکس گزارش داد در حالی که مقداری از دارایی این صرافی از دست رفته، اکثر وجوه امن هستند. بیشتر دارایی‌های این صرافی در کیف‌ پول‌های سرد ذخیره می‌شود و تنها مقدار کمی در کیف‌های گرم برای معاملات روزانه نگهداری می‌شود.

ویوین لین (Vivien Lin)، مدیر ارشد محصول BingX، در پلتفرم X اظهار داشت:

در حالی که میزان خسارت هنوز در دست محاسبه است، ما موارد زیر را تایید می‌کنیم:
جبران کامل: BingX با استفاده از سرمایه خود ضررهای وارده را به طور کامل جبران خواهد کرد.
حداقل تاثیر: زیان کل قابل کنترل است و این حادثه باعث اختلال در عملیات جاری معاملاتی نمی‌شود. خدمات معاملاتی به طور معمول ادامه می‌یابد، اگرچه برداشت‌ها و وتاریزها موقتاً به تأخیر افتاده و انتظار می‌رود ظرف ۲۴ ساعت از سر گرفته شود.
ایمنی دارایی کاربران: دارایی‌های کاربران تحت معماری مدیریت دارایی لایه‌ای BingX ایمن بوده و محافظت می‌شوند.

همچنین، Peckshield گزارش مفصلی از دارایی‌های سرقت شده از شبکه‌های آسیب‌دیده را به اشتراک گذاشت.

از سرگیری تراکنش‌های بینگ ایکس

بینگ ایکس ۲۴ ساعت پس از اعلام هک اعلام کرد که برداشت ارزهای دیجیتال « اصلی» از جمله بیت کوین، تتر و اتریوم را از سر گرفته است. با این حال، صرافی در مورد تاخیرهای احتمالی به دلیل بررسی‌های امنیتی هشدار داد. این صرافی کریپتو گفت که به تدریج خدمات برداشت را برای سایر ارزهای دیجیتال بازیابی خواهد کرد، اما درخواست‌های معلق را لغو کرده است. این صرافی هشدار داد که زمان پردازش برخی از برداشت‌ها ممکن است به دلیل بررسی‌های امنیتی مداوم کمی به تعویق بیفتد.

Bingx گفت که به تدریج خدمات برداشت را برای سایر دارایی‌های دیجیتال در یکی دو هفته آینده بازیابی خواهد کرد. با این حال، اعلام کرد که درخواست‌های برداشتِ در انتظار لغو شده‌اند و به کاربران توصیه کرد درخواست‌های جدید ارسال کنند.

آپدیت آدرس‌های واریز به بینگ ایکس

بینگ ایکس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به تدریج سرویس وتریز را از ۲۲ سپتامبر بازگشایی خواهد کرد. دسته اولیه رمز ارزهای موجود موجود برای واریز شامل USDT، USDC، BTC، ETH، TRX، و SOL است که به تدریج در طول زمان رمزارزهای بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند.

همچنین، به دلیل ارتقای سیستم کیف پول، آدرس‌های واریز تغییر کرده و آدرس‌های قدیمی دیگر قابل استفاده نیستند. کاربران لازم است در اسرع وقت به کیف پول خود در صرافی مراجعه کرده و آدرس‌های واریز جدید را دریافت کنند. بر این اساس، آدرس های موجود در سایر پلتفرم‌ها یا کیف پول‌ها باید به سرعت به آدرس‌های جدید به روزرسانی شوند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۷

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا