اخبار دوج کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

دوج کوین تا پایان ماه ژانویه به کجا می‌رسد؟

شکل‌گیری الگوی سر و شانه در نمودار دوج کوین قیمت آن را در معرض خطر سقوط بیشتری قرار می‌دهد، اما آیا تا پایان ماه جاری میلادی وضعیت به همین شکل ادامه پیدا می‌کند یا باید انتظار اتفاقات دیگری را داشته باشیم؟

به گزارش والکس و به نقل از coingape، روند نزولی فعلی قیمت دوج کوین را می‌توان با استفاده از خط روند نزولی آن که در نقش مقاومت ظاهر شده ردیابی کرد. این ریزش فعلی قیمت را می‌توان تا حد زیادی به شک و تردیدهای گسترده پیرامون تایید ETF بیت کوین نسبت داد. در این بازه زمانی، DOGE افت قیمت قابل‌توجه ۲۴ درصدی را تجربه کرد و از سقف ۰/۱۰۷ دلاری خود به قیمت فعلی ۰/۸۱۳ دلار کاهش یافت. بررسی دوج کوین در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که این سقوط قیمت به الگویی تبدیل شده و حالا می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر ریزش بیشتر DOGE باشد.

قیمت دوج کوین در آستانه یک بریک اوت قاطع قرار دارد

  • اصلاح قیمت DOGE تا سطح ۶۱/۸ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی منعکس‌کننده ضعف اعتماد خریداران به بازار است.
  • یک بریک اوت صعودی از الگوی پرچم دوج کوین نشان‌دهنده پایان کار خط روند اصلاحی خواهد بود.
  • حجم معاملات ۲۴ ساعته دوج کوین ۲/۵۸ میلیارد دلار است که یک رشد ۵۸ درصدی را نشان‌ می‌دهد.
نمودار قیمت یک روزه DOGE/USDT
نمودار قیمت یک روزه DOGE/USDT

با تجزیه و تحلیل نمودار DOGE در تایم فریم روزانه، واضح است که قیمت دوج کوین علیرغم شرایط حاکم بر بازار به دو خط روند کلیدی خود پایبند بوده است. اولی یک خط روند نزولی است که فاز اصلاح فعلی را با ارائه مقاومتی داینامیک ترسیم می‌کند.

دومی نیز حمایت خط گردن یک الگوی تغییردهنده روند به نام الگوی سر و شانه است. این الگو که معمولاً در قله‌های بازار مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده معکوس شدن احتمالی روند و یک کاهش گسترده در ارزش دارایی است.

بنابراین، اگر احساسات عمومی بازار در وضعیت بلاتکلیفی باقی بماند، دوج کوین ممکن است شاهد یک انحراف نزولی از این خطوط روند باشد. چنین شکست رو به پایینی احتمالاً فشار فروش را تقویت می‌کند و به طور بالقوه منجر به کاهش ۲۴ درصدی ارزش این میم کوین و رسیدن آن به سطح حمایت مهمی در حدود ۰/۰۵۸ دلار می‌شود.

در مقابل، اگر فعالیت‌های معاملاتی در ETF اسپات تأثیر مثبتی بر بیت کوین داشته باشند، بازار گسترده‌تر آلت کوین‌ها از جمله دوج کوین نیز ممکن است از این روند سود ببرد. این سناریو می‌تواند منجر به شکست رو به بالای خط روند DOGE شود و سناریوی نزولی را بی‌اعتبار می‌کند.

در این حالت، قیمت DOGE به طور بالقوه می‌تواند حدود ۳۵ درصد افزایش یابد و به حدود ۰/۱۱ دلار برسد.

GIOM دوج کوین
GIOM دوج کوین

معیار جهانی ورودی/خروجی قیمت‌محور پول (GIOM) چشم‌انداز مثبت‌تری را برای دوج کوین ارائه می‌دهد. در حال حاضر، ۵۵/۶۸ درصد از هولدرهای DOGE در سود هستند، در حالی که ۳۸/۸۱ درصد متحمل زیان شده‌اند. این توزیع نشان‌دهنده پایگاه نسبتاً پایدار سرمایه‌گذاران است که می‌تواند از روند صعودی دوج کوین در آینده حمایت کند. با این حال، فروپاشی احتمالی قیمت به دنبال الگوی سر و شانه ممکن است نیمی از این آدرس‌ها را در ضرر قرار دهد و احتمال فروش وحشتناک DOGE افزایش پیدا می‌کند.

در چه حالتی قیمت DOGE به ۰/۱۰ دلار می‌رسد؟

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر بازار کریپتو، اندیکاتور TD Sequential را برای دوج کوین بررسی کرده که قیمت آن را در یک چشم‌انداز سه روزه اندازه‌گیری می‌کند. اندیکاتور Sequential تام دانمارک (Tom Denmark) یک ابزار معاملاتی است که برای تعیین پایان روند قیمتی استفاده می‌شود.

با ایجاد خطوط حمایت و مقاومت برای پیش‌بینی تغییر روند، فاز ۹ کندلی TD Sequential برای یک بریک اوت صعودی زیر ۰/۰۷۴ دلار قابل‌توجه خواهد بود. ۰/۰۷۴ دلار سطح حمایتی محسوب می‌شود که از ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ (۱ آذر ۱۴۰۲) حفظ شده است. دوج کوین با ورود به سال ۲۰۲۴، در حالی که کمتر از ۹ سنت قیمت داشت و طی رکود بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۳ دی ۱۴۰۲)، معروف به چهارشنبه خونین، افت قابل‌توجهی را تجربه کرد.

طبق اطلاعات CoinGecko، دوج کوین در حال حاضر با قیمت ۰/۸۱۸۷ دلار معامله می‌شود. به گفته علی مارتینز و با توجه به اینکه قیمت در بالاتر از سطح حمایت کلیدی ۰/۰۷۴ دلاری قرار دارد، TD Sequential سه روزه دوج کوین یک «سیگنال خرید» را ارائه داده است. اگر بریک اوت صعودی ادامه‌دار باشد، DOGE ممکن است به سمت بازپس‌گیری هدف ۰/۱۰ دلار حرکت کند، محدوده قیمتی که دوج کوین از ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۰ آذر ۱۴۰۲) در آن مشاهده نشده است.

سطوح کلیدی که باید با توجه به بلاتکلیفی قیمت دوج کوین زیر نظر داشته باشیم

دوج کوین علیرغم اینکه در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) دو بار به بالاترین سقف سالانه بالای ۰/۱۰ دلار خود رسیده بود، اما در ۳۰ روز گذشته با کاهش قیمت ۱۳/۹ درصدی روبرو شده است. این ارز دیجیتال یک کانال نزولی را دنبال می‌کند که حمایت کلیدی آن ۰/۰۷۸ دلار است. این سطح پس از افت ۱۵ درصدی قیمت، به دلیل گمانه‌زنی‌های مردم پیرامون رد ETF بیت کوین در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۳ دی ۱۴۰۲)، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این حال، چشم انداز نزولی ماهانه در هفته گذشته و پس از تأیید صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین دستخوش تغییر شد. از زمانی که ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به تأیید رسید، این میم کوین در یک موج صعودی رشد کرد و تا ۳/۹ درصد از ارزش خود را پس گرفت.

فاز تثبیت فعلی دو سناریو را برای دوج کوین پیش‌بینی می‌کند. محدوده قیمتی بین ۰/۰۷۴ دلار تا ۰/۰۸۸ دلار نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌هاست و RSI ماهانه نیز در سطح ۵۰/۶۹ قرار گرفته که به بی‌طرفی بازار اشاره می‌کند.

  • شاخص قدرت نسبی: اندیکاتور RSI در تایم فریم روزانه زیر سطح ۵۰ قرار گرفته که نشان‌دهنده تسلط فروشندگان بر این دارایی است.
  • میانگین متحرک نمایی: هنگامی که قیمت یک دارایی به طور مداوم در محدوده کوچکی قرار می‌گیرد و توسط میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود احاطه می‌شود، بدان معنی است که بازار در وضعیت نوسانی قرار دارد.

آن روی سکه

برخی دیگر از معامله‌گران ارزهای دیجیتال در توییتر انتظار اهداف بالاتری را دارند، زیرا انتظار دارند ایلان ماسک (Elon Musk)، غول حوزه فناوری و مالک شرکت X Corp، بلاک چین دوج کوین را در اکوسیستم مالی آینده این پلتفرم جای دهد.
ماسک اخیراً تأیید کرده که مقدار نامعلومی از این میم کوین را در اختیار دارد. دوج کوین تنها یک هفته پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) توسط ماسک، در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و به ۰/۱۴۲ دلار رسید.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
coingape.comdailycoin.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی