اخبار NFTاخبار اتریوم

ژانویه ماهی خوش یمن برای بازار NFT بود

حجم معاملات خرید و فروش توکن‌های NFT در ماه نخست سال ۲۰۲۳ به ۹۴۶ میلیون دلار رسید

با بهبود بازار ارز دیجیتال در سال جدید، وضعیت بازار NFT (توکن‌های غیرمثلی) نیز رونقی مجدد یافت. حجم معاملات توکن‌های NFT در ژانویه افزایش مشهودی داشت.

به گزارش والکس و به نقل از Daily Hodl، داده‌های سرویس DappRadar نشان می‌دهد که میزان فروش NFTها در ماه ژانویه با جهشی ۳۸ درصدی، به ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است که بیشترین میزان به ثبت رسیده از ماه ژوئن ۲۰۲۲ تا کنون است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که تعداد فروش توکن‌های NFT نسبت به ماه دسامبر۴۲ درصد رشد داشته است. گزارش سایت دپ رادار در این باره افزود:

با افزایش حجم و تعداد معاملات NFT، به نظر می‌رسد که وضعیت بازار NFT در حال بهبود است. حجم خرید و فروش NFT نسبت به ماه پیشین ۳۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۶ میلیون دلار رسید. این بالاترین حجم ثبت شده از ژوئن ۲۰۲۲ است. تعداد توکن‌های به فروش رفته نیز با رشدی ۴۲ درصدی نسبت به ماه قبل، به ۹.۲ میلیون عدد رسید.

نمودار حجم و تعداد توکن‌های NFT معامله شده به تفکیک ماه
نمودار حجم و تعداد توکن‌های NFT معامله شده به تفکیک ماه

دپ رادار در بخش دیگر از گزارش خود، به بررسی وضعیت حوزه DeFi پرداخت. با رشد ۲۶.۸ درصدی ارزش کل قفل شده (TVL) پلتفرم‌های دیفای در ژانویه، به نظر می‌رسد که این بخش نیز در حال بازیابی است:

بازار دیفای در ژانویه ۲۰۲۳ نشانه‌هایی از بهبود داشت؛ ارزش کل قفل شده ۲۶.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۷۴.۶ میلیارد دلار رسید. در حالی که این معیار به شدت از افزایش قیمت بازار ارز دیجیتال سود برده است، سایر شاخص‌های دورن زنجیره‌ای نیز نشان از روند صعودی می‌دهند.

نمودار ارزش کل قفل شده حوزه دیفای
نمودار ارزش کل قفل شده حوزه دیفای

یافته DappRadar نشان می‌دهد که پلتفرم لیکویید استیکینگ لیدو فایننس (Lido Finance) با گذر از میکر دائو (Maker DAO)، بدل به بزرگترین پروتکل دیفای در شبکه اتریوم شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا