اخبار NFT

فریم های یک فیلم بلند به شکل توکن NFT منتشر شد

این فیلم ۸۳ دقیقه‌ای شامل نزدیک به ۱۲۰ هزار فریم است

تهیه‌کنندگان فیلم دلهره‌آور Rideshare Killer که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، تمامی ۱۲۰ هزار فریم آن را به شکل توکن‌های NFT مینت و عرضه کردند. آن‌ها این فیلم را نخستین فیلمی دانستند که «تمامی فریم‌های آن مینت شده است».

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، این فیلم بلند ۸۳ دقیقه‌ای که با فرمت ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط شده است، شامل ۱۱۹۱۷۰ فریم است. هر یکی از این فریم‌ها به شکل یک توکن NFT در شبکه پالیگان عرضه شده است.

تونی گرینبرگ (Tony Greenberg)، تهیه‌کننده این فیلم، در گفتگویی بیان کرد که به نظر او، توکن‌های NFT «صحنه فیلمسازی مستقل را دگرگون خواهند ساخت» چرا که به طرفداران اجازه جمع‌آوری کردن «اقلام کلکسیونی احتمالا سودآور» می‌دهد و «منبع درآمدی پایدار برای هنرمندان فراهم می‌کند.»

با این حال دیدگاه‌های منتقدان و تماشاگران نسبت به این فیلم چندان درخشان نیست. این فیلم هم‌اکنون در وبسایت IMDB نمره ۴ از ۱۰ را داراست. یکی از منتقدین در خصوص این فیلم گفته است: «این فیلم هیچ‌گاه نباید ساخته می‌شد.»

پوستر فیلم Rideshare Killer
پوستر فیلم Rideshare Killer

در سوی دیگر، بازار NFT در حال بازیابی خود پس از ارقام نومیدکننده پس از کریسمس است. حجم معاملات توکن‌های NFT در هفته نخست سال ۲۰۲۳، نسبت به هفته پیشین ۲۶ درصد رشد داشت.

بنا بر داده‌های وبسایت تحلیلی Cryptoslam، حجم معاملات هفته نخست سال بالغ بر ۲۱۱.۴ میلیون دلار بود. نزدیک به ۱.۲ میلیون توکن NFT توسط بالغ بر ۴۰۰ هزار آدرس، خریداری شدند.

تعداد خریداران در این بازه نسبت به مدت پیشین ۱۷ درصد افزایش داشت اما تعداد تراکنش‌‌ها تنها ۲.۵ درصد بیش‌تر شد.

اتریوم همچنان میزبان محبوبی برای NFTهاست؛ میزان فروش این توکن‌ها در این شبکه ۲۶ درصد رشد یافت. از سوی دیگر سه مجموعه پرطرفدار هفته نیز همگی متعلق به این شبکه بودند. مجموعه باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) با ۱۹ میلیون دلار ارزش مبادله، در رتبه نخست جای گرفت. مجموعه دوم نیز متعلق به شرکت یوگا لبز بود؛ باشگاه میمون‌های جهش‌یافته (MAYC) با ۸۰ درصد افزایش حجم، به رقم ۱۴ میلیون دلار فروش رسید. سومین مجموعه برتر، آزوکی (Azuki) با ۱۲.۷ میلیون دلار بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا