NFT

معرفی سایت NonFungible؛ آموزش خرید و فروش NFT در بازار NonFungible

بعد از به وجود آمدن توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها، کاربران به این فکر بودند تا راهی برای خرید و فروش آن‌ها پیدا کنند. بازارهای زیادی در این زمینه به وجود آمد که به صورت آنلاین به کار خود ادامه می‌دهند. در واقع شما با حضور در این سایت‌ها می‌توانید خرید و فروش NFT را انجام دهید. سایت NonFungible نیز یکی از بهترین سایت های خرید و فروش NFT است و در این مقاله قصد داریم که این پلتفرم و امکانات و روش استفاده از آن را بررسی کنیم.

پلتفرم NonFungible چیست؟

در راستای آموزش خرید و فروش NFT در بازار NonFungible، با یکی از بهترین سایت‌ها سر و کار داریم که شما را با فرصت‌های زیادی مواجه می‌کند. اگر وارد سایت این پلتفرم شوید، با شعارها و جملاتی از سازندگان روبه‌رو می‌شوید. تیم سازنده اعتقاد دارد که سایت NonFungible بهترین و بزرگ‌ترین منبع داده‌ها و NFTها را در اختیار کاربران خود قرار داده و تعداد آن‌ها به نسبت دیگر سایت‌ها بسیار بیشتر است.

با نگاهی عمیق‌تر به این سایت متوجه می‌شویم که با توجه به این که تنوع خوبی برای توکن‌های غیرمثلی آن دیده می‌شود، این حرف می‌تواند درست باشد. با این که NFTها گاهی اوقات بازاری پرنوسان را تجربه می‌کنند، اما تیم سازنده این پلتفرم، تمهیداتی را در نظر گرفته تا کاربران با خیال راحت‌تری خرید و فروششان را انجام دهند. امکاناتی مانند نمودارهای نوسان و اطلاعات بهترین زمان‌های خرید هر یک از NFTها از جمله مواردی است که این بازار برای کاربرانش فراهم کرده است.

شما در بازار NFT نان فانجیبل جدا از خرید و فروش NFT، از امکانات دیگری هم استفاده می‌کنید که در بخش بعدی بیشتر در مورد این مزیت‌ها صحبت می‌کنیم. یکی از کارهایی که توسعه‌دهندگان انجام داده‌اند، حمایت از هنرمندان و خالقان آثار NFT است. این یعنی اگر شما از سازندگان NFT باشید، می‌توانید آن‌ها را به وجود آورده و در این سایت آپلود کنید تا به سود مناسبی برسید.

پلتفرم NonFungible برای فروش NFT

امکانات سایت NonFungible برای خریداران و هنرمندان

برای این که بدانید این سایت چه امکاناتی دارد، بد نیست دوباره صفحات آن را مرور کنید. در بخش بالایی این سایت قسمت‌های متنوعی وجود دارد که یکی از جذاب‌ترین‌ها را باید بخش اخبار (News) دانست. این قسمت برای افرادی است که می‌خواهند به آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون توکن‌های غیرمثلی دسترسی داشته باشند تا بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری خود بگیرند.

اگر در مورد امنیت سایت NonFungible شک داشته باشید، بخش About برای این منظور طراحی شده است تا اطلاعاتی از سازندگان، محل زندگی و تخصص هر یک از آن‌ها را به دست آورید. در بخش‌های ابتدایی صفحه اصلی این سایت می‌توانید NFTهای ترند یا همان توکن‌های غیرمثلی مشهور که عده‌ای آن‌ها را خرید و فروش کرده‌اند، ببینید و حتی خودتان صاحبشان شوید. این دسته از NFTها را می‌توان به نوعی ارزشمندتر از دیگر موارد دانست. با کلیک روی هر یک از آن‌ها، داده‌هایی در موردشان نشان داده می‌شود.

به این دلیل که سایت NonFungible بر بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است، برای خرید و فروش NFTهای خود باید از ارز اتریوم استفاده کنید. البته قیمت هر یک از این موارد را می‌توانید به دلار مشاهده کنید. در قسمت‌های بعدی گزینه‌هایی مانند پروژه‌ها، هنرمندان برتر و یادگیری این سایت را شاهد هستید و با استفاده از آن‌ها می‌توانید حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

مجموعه‌های مشهور بازار NonFungible

برخی از NFTهای برتر در این سایت در صفحه نخست به شما نشان داده شده است. در ادامه می‌توانید لیستی از برجسته‌ترین آثار هنری موجود در این سایت را با قیمت‌هایشان ببینید.

  • Azuki با قیمت ۱۳۵ اتریوم
  • Bored Ape Yacht Club با قیمت ۱۳۰ اتریوم
  • CryptoPunks با قیمت ۱۳۰ اتریوم
معروفترین NFT های سایت NonFungible

خوب است بدانید جدا از این موارد، گزینه‌های دیگری هم هستند که قیمت‌های بالایی دارند. هر کدام از این موارد با توجه به ظاهر خود، ممکن است اشکال دیگری داشته باشند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن را برای خرید انتخاب کنید.

با ورود به بخش آثار برتر هنرمندان می‌توانید مهم‌ترین آثار هر یک از آن‌ها را شاهد باشید. این بخش به منظور حمایت از خالقان توکن NFT در سایت NonFungible به وجود آمده است و کمک بیشتری به آن‌ها می‌کند. چنین هنرمندانی از حمایتی که از سوی سازندگان صورت گرفته است، رضایت زیادی دارند.

ساخت NFT در پلتفرم NonFungible

آموزش خرید و فروش NFT در بازار NonFungible

یکی از سوالات مهم کاربران در مورد این پلتفرم این است که چطور می‌توان در آن خرید NFT را انجام داد؟ در واقع این کار درست مانند سایت‌های دیگر انجام می‌گیرد و چندان نباید نگران مراحلش باشید. با این حال، در این بخش از مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

۱- در مرحله اول از کارتان، باید در سایت NonFungible ثبت‌نام کنید که انجام آن تنها به چند دقیقه از وقتتان نیاز دارد. با این که سایت راه‌های نسبتا زیادی را برای ثبت‎نام پیش روی شما قرار می‌دهد، اما بهترین راهکار، ثبت‌نام به وسیله ایمیل است.

۲- بعد از به پایان رسیدن این مرحله، نوبت به این می‌رسد که مقداری اتریوم برای خود جمع‌آوری کنید و در کیفتان نگه دارید. کیف پول‌های زیادی از NFT پشتیبانی می‌کنند که متامسک (MetaMask) را می‌توان یکی از بهترین‌ها در این زمینه دانست. همان گونه که در ابتدا گفته شد، سازندگان این سایت برای NFTهای خود، ارز دیجیتال اتریوم را در نظر گرفته‌اند و شما باید به میزان دلخواه از آن داشته باشید.

۳- حال اگر تعداد اتریوم و به صورت کلی سرمایه شما زیاد است و می‌خواهید مقدار زیادی از آن را خرج کنید، توصیه می‌کنیم به قسمت بهترین آثار این سایت رفته و خرید خود را به این وسیله انجام دهید. البته چنانچه اطلاعات در مورد بازار توکن‌های غیرمثلی و بودجه کافی ندارید، بهتر است از انتخاب چنین  NFTهایی صرف نظر کنید.

در اولین صفحه از این سایت باید روی Market Tracer کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. اکنون سه گزینه اصلی را در این بخش مشاهده می‌کنید. بخش اول با نام Segment برای دسته‌بندی بهتر NFTها ساخته شده است و تنوع خوبی را در آن می‌بینید. از مهم‌ترین NFTهای این بخش تصاویر هنری، گیم و متاورس هستند که انتخابشان به سلیقه و نیازتان برمی‌گردد.

Market Tracker در سایت NonFungible

در گزینه کنار آن هم روز ساخت و بازه زمانی آن قابل تعیین است. مثلا می‌توانید NFTهایی را انتخاب کنید که در هفت روز اخیر ساخته شده‌اند یا گزینه‌های دیگری را برگزینید. اگر با این دسته‌بندی‎ها به هدف نرسیدید، گزینه سمت راست برای جست و جوی نام پروژه را از دست ندهید.

فیلتر آثار در سایت NonFungible

در قسمت Projects Ranking این امکان را دارید که لیستی از این ارزها را به ترتیب ارزششان مشاهده کرده و با کلیک روی هر یک و زدن گزینه Buy، خرید خود را انجام دهید. البته قبل از آن نیاز است تا آدرس کیف پول خود را در این پلتفرم وارد کرده باشید. با زدن صفحات بعدی در بخش ذکر شده، قادر هستید تا از دیگر NFTهای این سایت نیز دیدن کنید و متوجه تنوع بالای آن شوید.

NFTهای سایت NonFungible

فروش NFT در NonFungible

زمانی که قصد فروش توکن غیرمثلی خود را داشته باشید، می‌توانید مجددا به حساب خود در سایت NonFungible بازگردید. سپس بخشی تحت عنوان دارایی (Asset) در حسابتان دیده می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید NFTهای خودتان را ببینید. با زدن گزینه فروش (Sell) روی هر کدام که مایل هستید و سپس وارد کردن اطلاعات شامل قیمت، NFT شما در معرض دید دیگران قرار می‌گیرد. بعد از آن، افراد می‌توانند در مورد توکن شما و خرید آن تصمیم‌گیری کنند. در صورتی که یک کاربر NFT شما را بخرد، مبلغ حاصل از فروش آن در قالب اتریوم به حساب شما خواهد نشست.

ضمنا در بالا هم به این قضیه اشاره شد که اگر سازنده NFTها هستید، تیم توسعه‌دهنده این سایت همواره از شما حمایت دارد و می‌توانید آثار خود را در قالب توکن غیرمثلی روی NonFungible آپلود کنید. با انجام این کار و وارد کردن اطلاعات NFT، در فرایندی ساده شاهد فروش آن و درآمدزایی خواهید بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا